{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Det at holde kanin... {{forumTopicSubject}}

Hej GG

Jeg ville blive super taknemmelig hvis i ville skrive lidt om det at have kanin. Helst om det at have ude kaniner, der står der hele året rundt.
Jeg håber også at kunne få svaret på nogle spørgsmål...igen:

- Har i bygget ude bur/Løbegård, og kan i eventuelt give fremgangs måde+ ca. pris og måske vise nogle billeder.

- Hvordan skal man bruge strøelse?

- og hvor meget koster det jer cirka at holde kanin om måneden, eller vær anden måned.

- Og til sidst, hvor mange penge anbefaler i at ligge til side, til eventuelt uventede dyre-læge besøg/ operationer?

Undskyld at jeg er så uviden, men er ny i dette univers smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det at holde kanin...
  • #1   12. apr 2016 Du kan få svar på mange af dine spørgsmål, ved lige at søge lidt på nettet. Men ellers er der nogle fine pjecer her fra DK.

http://kaniner.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=84

Og her kan du også finde gode informationer om div. spørgsmål du har, du hopper jo bare det over med indekaniner. Men der er også gode fif til at lave nogle sikrede udendørs arealer til sine kaniner.
    http://frikanin.dk (+ liste over Kanin kyndige dyrlæger osv.)

smiley

• #2   12. apr 2016 tak for dit svar, har læst hele frikanin.dk igennem. Men har ikke set på det andet link. såå... det skal undersøges! smiley

• #3   12. apr 2016 Jeg har to kaniner som er fritgående i to fugle voliere - de er ikke kælekaniner men vi har dem indenfor et par gange om måneden.
    Min mor bruger halm til strøelse samt de har sand og jord at grave i.
    Det er meget forskelligt hvad det koster for os at havde kaninerne da det er forskelligt hvor meget grønt de æder og hø og halm køber vi stort ind af.

• #4   12. apr 2016 Jeg har en der bor indenfor året rundt.

Strøelse er spåner, og så er der masser af hø.

Fodre med nogle kanin-piller (kan ikke huske hvilken slags, købte en stor sæk, som ikke er brugt endnu og han er 2 år)

Køber ikke ind hver måned, men køber stort ind og spare derved penge..

Jeg ved ikke hvad jeg præsis giver smiley

• #5   12. apr 2016 Når man starter helt på bar bund som kaninejer, er et rigtigt godt sted at starte hos boghandleren eller biblioteket.
    Der findes en del fornuftige bøger om de grundlæggende ting i kaninhold. De fleste er af lidt ældre dato, men derfor kan de være gode nok. Den nyeste på dansk er denne her: http://jeg-elsker-min-kanin.dk/. Jeg har læst den og den kan varmt anbefales smiley
    Derefter vil nogle besøg hos folk, der allerede har kaniner, være en god idé smiley

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #6   12. apr 2016 - Har i bygget ude bur/Løbegård, og kan i eventuelt give fremgangs måde+ ca. pris og måske vise nogle billeder.
    *Jeg har bygget et enkelt 2 etagers kaninbur, som kostede mig lige omkring 1300 kr at lave. Har desværre ikke et billede. Min løbegård er købt.

- Hvordan skal man bruge strøelse?
    *Herhjemme bruger jeg spåner som strøelse. Sommetider noget fint smulder fra halm, som jeg får af min kæreste, da han bruger det til sine køer. De har også halm i noget af buret, som de kan putte i.

- og hvor meget koster det jer cirka at holde kanin om måneden, eller vær anden måned.
    *Puh. Køber ofte grøntsager, så omkring 200 kr og så køber jeg foder til 100 kr hver 3-4 måned.

- Og til sidst, hvor mange penge anbefaler i at ligge til side, til eventuelt uventede dyre-læge besøg/ operationer?
    *Ihvertfald 200 kr om måneden. Gerne så meget som muligt.

Kommentér på:
Det at holde kanin...

Annonce