{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Spørgsmål- Kaniner {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har her på det sidste virkelig været intresserret i kaniner, og her kommer der så nogle spørgsmål.

-Kan man have 2 hunner gående sammen, UDEN af de er neotraliseret?

-Kan i komme med nogle tips til en nybagt kanin ejer?

-Er løvehoveder gode til spring?

-har i nogle gode "Tricks/Argumenter til at overtale sin far, i forhold til at anskaffe sig en kanin.

-Og sidst men ikke mindst. Hvad betyder det at popcorne?! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål- Kaniner
  • #1   11. apr 2016 Hvis du gerne vil ricikere de kommer op at slås, kan de godt.. Men det bedste er de går hver for sig i hvert sit bur.

• #3   11. apr 2016 Beltane: De skal absolut ikke gå sammen! Kaniner skal ikke gå i samme bur. TS: Jeg kan skrive til dig i aften eller imorgen smiley

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #4   11. apr 2016 -Kan man have 2 hunner gående sammen, UDEN af de er neotraliseret?
    *Nej det kan man ikke medmindre man ønsker at de skal flå hinanden levende. To fertile kaniner vil aldrig trives sammen. Ligegyldigt køn.

-Kan i komme med nogle tips til en nybagt kanin ejer?
    * Sæt dig godt ind i hvad det kræver at have kanin. En kanin kræver ligeså meget pasning som en hund, så det er ikke bare et kæledyr, som man har stående i baghaven. Læs så meget du kan om hvad de skal have at spise. Der findes et hav af tilskudsfoder, som man kan fodre med, men der er kun nogle enkelte, som man bør fodre med, hvis man ikke ønsker at køre 100% naturlig kost, som kun må bestå af hø, grønt, frugt og urter.

-Er løvehoveder gode til spring?
    *Alle racer kan være gode til spring. Man ser dog ikke så ofte løvehovederne blive brugt til kaninhop. Det er mere dværgvædder, hollænder, belgisk hare og blandinger, som bliver brugt.

-har i nogle gode "Tricks/Argumenter til at overtale sin far, i forhold til at anskaffe sig en kanin.
    * Ikke andet end, at du absolut ikke bør plage. Fortæl din far hvor meget du har sat dig ind i at holde kanin og så kan det være, at han mener, at du er ansvarlig nok til at få en.

-Og sidst men ikke mindst. Hvad betyder det at popcorne.
    * Popcorne er noget marsvin gør, når de laver glædeshop. Hos kaninerne kalder man det binkies.

Du er velkommen til at kontakte mig på pb, hvis du har flere spørgsmål og så vil jeg med glæde besvare dem smiley

/ BlueBunnies

• #5   11. apr 2016 Tak for alle svarene! smiley

• #7   11. apr 2016 Jeg kan da lige følge op på Bluebunnies udmærkede beskrivelse. Find en veninde, der har en kanin - og tilbring rigtig megen tid sammen med dem. Tag evt. med til kaninhop og hjælp til med udmugning. I løbet af et års tid vil dine forældre forstå, at du mener det alvorligt .

• #8   12. apr 2016 Rigtig god ide!
    Og jeg har da også mange veninder der ejer kaniner... Men, der er vist ingen der dyrker kaninhop, men vi har dog forsøgt!:D min "eks" bedste veninde har få nogle måneder siden, været nød til at sige farvel til sin elskede basser, men har fået en ny rigtig god veninde. Og hun har 2 kaniner som jeg i weekenden var med til at klippe klør på. Og hun har også sagt at hun vil hjælpe mig med at få en kanin, med viden osv. Så jeg tror jeg vil udnytte hendes hjælp, og bare suge til mig!;)

• BlueBunnies

#9   12. apr 2016 Jeg ville nok suge viden til mig fra erfarne avlere og mere kaninkyndige personer. Det er så let at blive fejlinformeret.

• #10   12. apr 2016 Selvfølgelig... Jeg læser da også rigtig meget! Igår brugte jeg 2 timer på at læse på Frikaninen.dk
    Men i forhold til det med avlere, så kender jeg dsv ikke nogle avlere... Men hun har haft 52 kaniner.

• #11   12. apr 2016 Frikanin.dk

• BlueBunnies

#13   12. apr 2016 Jeg er selv avler og det samme er Jørgen. Han er god at spørge, da han har så meget erfaring smiley

• #14   12. apr 2016 Inden du anskaffer dig en kanin skal du også tænke over hvor du selv står om 10 år, er der også plads, tid og mulighed for at have kanin når du er 22, under uddannelse, ved at flytte hjemmefra osv. smiley

Du skal også huske hvad der ligge af udgifter bag sådan en lille pelstot, bur, strøelse, grovfoder, pillefoder, grøntfoder, tilbehør, og ikke mindst dyrlægeregninger (ventede som uventede) smiley

• #15   12. apr 2016 selvfølgelig, skal jeg det:) Er i gang med at tjekke smiley

• #16   16. apr 2016 Du kan godt have to piger sammen hvis de er søskende, hvis de ikke er søskende bliver det nok meget svært

• #17   16. apr 2016 Ok, tak for den information;)

• BlueBunnies

#19   16. apr 2016 Kaniner ved ikke, at de er søskende, så det er også no go at have to fertile hunner fra samme kuld til at gå sammen.

Kommentér på:
Spørgsmål- Kaniner

Annonce