{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Kanin og motion {{forumTopicSubject}}

Undskyld de mange emner for tiden, men jeg har bare så mange spørgsmål smiley

Jeg kunne godt tænke mig en kanin. Vi bor i lejlighed og har ikke mulighed for at have den som fritløbende. Er der andre måder, man kan give motion på? Er der nogle herinde der har burkaniner indenfor? Hvordan gør I?

Så lige et ekstra spørgsmål. Hvor stort vil I mene, at et bur til en indekanin skal være?

Alle svar modtages med kyshånd smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin og motion
  • #2   10. apr 2016 Tænkte også på "lufteture".

Men er det dårligt for kaninen, hvis den ikke får mere motion end lufteture og så selvfølgelig at komme ud af buret?

Måske er der bare et burmål, som er sådan "passende" størrelse? Men så stort som muligt er noteret smiley

• #4   10. apr 2016 Den kan muligvis nok få lov at løbe frit på mit værelse.

Vi har en del plads til et bur.

• #5   10. apr 2016 Men jeg ved jo så ikke, om vi kan tilfredsstille dens behov. Det er vel det, jeg prøver at finde ud af.

• #8   14. apr 2016 Hvis i har mulighed for det, kan i jo sætte et lille hegn/løbegård op i lejligheden og så lade ham få fri adgang til den.

• #9   14. apr 2016 Det tror jeg godt, at der kunne være mulighed for smiley Jeg er bare blevet forelsket i en lille kaninunge og jeg vil jo gerne have, at den har det godt herhjemme. Så det er derfor jeg prøver at finde ud af det.

Jeg tror sagtens, at en løbegård kan være en mulighed. Vi skal alligevel have en til marsvinene, så kan kaninen vel bruge den samme? Selvfølgelig hver for sig smiley

• #11   14. apr 2016 Det kunne være en idé. smiley Mit værelse er ret stort, så den ville nok få lov at løbe der også.

• #13   14. apr 2016 Ud over "løbe"ture i lejeligheden under overvågning kommer han også ned på græsset i sele

• #14   14. apr 2016 Beltane, man skal bare sørge for at vende dem til selen fra unge af ikke sandt?

De kan da også godt gå på almindelig gade, så længe man passer på hunde?
    Vi har ikke liiige noget græs i nærheden eller jo der er faktisk noget hvis man lige går lidt, men man kan da godt gå med dem på gaden? Eller er det dårligt?

• #15   14. apr 2016 Jo det er en fordel smiley

Hvis der kommer hunde kan kaninen løftes op..

Vi bor i et ret stille område hvor der de fleste steder ikke er tilladt at have hund.. Men hvis der kommer nogen så bliver han bare løftet op smiley

Vænd kaninen til selen indenfor.. først uden snor og så med snor (Jeg kan ikke "styre" min via snoren, for mig er den bare så han ikke render væk :D)

Du kan godt gå med den på gaden, men det er ikke sikkert den syntes det er så spændende smiley

• #16   14. apr 2016 Der er nu heller ikke så mange hunde her i området.
    Vi har noget græs et stykke væk, men man kan jo godt tage derhen en gang imellem. Bare så det bliver lidt mere spændende. smiley

• #17   14. apr 2016 Min kanin er ikke en der hopper meget rundt, så ved ham går der en masse tid med bare at sidde om kigge.. Men det kan jo være hyggeligt nok smiley

• #18   14. apr 2016 Hehe smiley Kiggeri er da også hyggeligt!

• #19   14. apr 2016 Percy's bur er 120 langt, 58 bredt og 61 højt. Vi ville meget gerne give ham noget større med flere etager, men som vores bolig situation er lige nu, kan vi ikke give ham mere plads. Hans bur står inde på vores værelse, som vi har kaninsikret, så vi sådan set kan lade ham rende frit ret mange timer om dagen, og selvom der ikke er så meget interessant ved vores værelse, binkier han stadig konstant, når han får lov til at rende frit rundt.
    Jeg har også tænkt mig snart at få fat i en sele og tage ham med udenfor, nu hvor vejret er til at holde ud for en gangs skyld.
    En anden god måde at give motion er gennem træning. Percy og jeg træner med clicker og targetstick, og den elsker han at følge. Måske kan du købe nogle kaninspring, så den rigtigt kan få lov at hoppe af livets lyster ^^

• #20   15. apr 2016 Har altid gerne ville have en hopkanin smiley

• #21   18. apr 2016 som de andre skriver, en masse gåture i sele udenfor, og evt indhegne en del af dit værelse som hans base ;)derudover er jeg af den holdning at en kanin som fra naturens side er bygget til at være aktiv meget af dagen, og bevæge sig meget, skal have så gode vilkår som muligt i fangeskab. det er os der vælger at holde dem i fangeskab, ikke dem. derfor er det også vigtigt at vi sætter os ind i deres naturlige instinkter og fysik. der er rigtig mange kaniner der faktisk bliver skøre af at sidde låst inde på et børneværelse i et for lille bur hele sit liv... jeg mener, at hvis ikke man kan byde den et værdigt liv, skal man ikke have en;)
    men tilbage til din sag, ville jeg anskaffe mig et bur der evt er 2 etage, og stille det så den har adgang til at hoppe ud i en større løbegård, om ikke andet i hvert fald i alle de timer du er hjemme:) jeg ville selv aldrig bede en kanin om at sidde i et lille bur og glo hele dagen. så ja, en masse gåture udenfor i den friske luft, og ellers et stort bur med adgang til løbegård:) held og lykke med det!

• #22   19. apr 2016 Tak Sassi&Sussi! smiley

Jeg Synes heller ikke, at man skal holde dyr, hvis ikke man kan holde dem ordenligt. Som du siger, er det jo ikke dyrenes valg, at blive holdt i fangenskab smiley

Kommentér på:
Kanin og motion

Annonce