Marsvineadfærd. Hvad betyder det? {{forumTopicSubject}}
Hejsa!
Tot er begyndt at "gnaske" rigtigt meget i Daisys øre. Altså han bider ikke, mere sådan en slags slik. Han gjorde det også på vores gamle han. Jeg har tænkt, at det måske er et tegn på dominans. Er det rigtigt? De brummer også ofte af hinanden. Hvis man tysser beroligende, stopper de dog som regel. De har aldrig været oppe og slås og ingen af dem har nogle sår efter bidemærker. Er der noget man burde være bekymret over?
Så er der også det, at Daisy engang imellem får sådan nogle "flip", hvor hun bare fiser rundt og rundt i buret, som om hun ikke aner hvad hun laver. Det ser ret komisk ud, men er ret belastende at høre på. Det virker heller ikke helt normalt. Er det noget I har oplevet? Alt andet ved hende er helt normalt. Man kan normalt også give et stille og roligt tys og så stopper hun.
Mvh en forvirret mutteejer
dec 2015
Følger: 29 Følgere: 16 Emner: 13 Svar: 76
Det med at de spæner rundt i buret, det tror jeg er fordi at de er glade og vil lege. Vores gør det også og især om aftenen, så spæner de rundt i ring og det går bare stærkt
Men det med at gnaske i øret, det ved jeg godt nok ikke hvad betyder
sep 2015
Følger: 9 Følgere: 60 Gnavere: 3 Emner: 26 Svar: 215
Det er også især om aftenen Daisy fiser rundt. Det er ret så trættende at høre på nogle gange Jeg troede virkelig, der var noget galt med hende. Det lyder bare altid så voldsomt, når hun gør det xD
dec 2015
Følger: 29 Følgere: 16 Emner: 13 Svar: 76
De gør det også nede i løbegården, der tager de også nogle gevaldige spæneture efter hinanden og hvis den ene ikke gider, så løber den anden selv rundt
Så det skal du ikke være bekymret for - de leger bare
sep 2015
Følger: 9 Følgere: 60 Gnavere: 3 Emner: 26 Svar: 215
Godt at vide, at hun bare hygger sig Det skal hun jo have lov til.
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Jeg har haft et par marsvin, der åd mit langhårs hår. Med øret tænker jeg, at det vel kan være ligesom med skinnyer, der typisk bliver slikket på, fordi de udskiller salt på huden. Det gør behårede marsvin vel også - så det er vel muligt, at den egentlig bare slikker salt af?
Med det andet, så er det typisk de bare får "flip", udover det jo selvfølgelig kan være, at den bliver skræmt. Mine får også ofte flip og styrter rundt, op på husene, ned af husene, igennem tunnelen osv.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Lidt ala aber der sidder og piller lus ( eller hvad det er de piller på hinanden) nogle marsvin sidder også og slikker hinanden i øjnene.
Når jeg ser de sidder og nipper eller slikker hinanden på ørene eller i øjnene så ser det ud til dem der bliver slikket nyder det.
Og det er derfor jeg tænker det er en form for grooming.
Marsvineadfærd. Hvad betyder det?