Kaninunge {{forumTopicSubject}}
Hej er helt ny her og har brug for lidt hjælp til vores lille prut.
Vores kanin har fået 4 kaninunger, de er nu 15 dage gammel, Desværre er den ene unge for lille ( vejre nu 52g ), jeg ta den ind 3 x dgl. og giver den en blandning af piskefølde-KMR- og vand, og vasker den bagtil, for at holde den ren, det har moderen ikke gjort. Jeg ligger den i reden igen, hvor den putter med de andre unger.
Mit spørgsmål er om jeg skal give den andet og spise og evt flere måltider eller skal vi forsætte som vi gør. eller skal jeg ta den helt væk fra reden og ind til pleje. Jeg ved ikke om den får noget mælk fra moderen, det er ikke lykkes mig og se endnu. Og hvis vi tager den ind, hvordan indretter jeg så buret /reden, så den føler sig mest tryg.
Det skal sige at den trods sin lille størrelse virker ok frisk, den kravler lidt rundt når vi har den inde, og det virker som om den har ok sutte krafter, den tisser og har også afføringe efter måltiderne. Den spiser ikke så meget, højst 1.5ml
Håber I har nogen gode råd vi er jo bleven noget glade for den lille prut, især børnene.
Håber nogen har nogen gode råd.
mar 2016
Følger: 9 Emner: 1 Svar: 7
mar 2016
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 11 Svar: 99
mar 2016
aug 2010
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
Det fås i de fleste dyrehandler. Det skal laves lidt tykkere, end der står til katte, da kaninmælk er federe
aug 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Mener ikke der findes specifikt til kaniner, og dyrlægen vil sikkert blot anbefale KMR.
Hvor længe har ungen fået "hjælp"? Den har jo klaret sig okay længe, så har den reelt brug for den ekstra hjælp - eller mætter du den bare så den netop ikke får diet ved mor? At se dem die i den alder er ikke så nemt, det er jo en del af instinktet at moren kun tilser dem få gange i døgnet og giver dem mad og det ser man ikke nødvendigvis.
Der kan være mange årsager til at den er lidt bagud, men i den størrelse som din, så ville jeg ikke nødvendigvis være bekymret - medmindre du hele tiden har hjulpet med ekstra mad?
mar 2016
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Det er ikke unormalt at de ikke virker fuldstændig forelskede i deres unger - igen, det er jo et beskyttelses instinkt.
mar 2016
mar 2016
mar 2016
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
Kaninunge