754 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Avlsattest og øremærkning Avlsattest og øremærkning

Hej alle sammen:-)

Jeg står med en masse kaniner alle med avlsattest bag sig.

Mit spørgsmål lyder så ledes? - hvordan laver jeg selv mine avlsatteste? - altså hvilket program skal jeg bruge til dette.
- skal jeg være medlem af kanin avlerforeningen før det kan lade sig gøre?
Altså hvilket program skal jeg bruge til at lave avlsattest i, til de kommende unger, når jeg har på deres forældre.?

Og hvordan er det med øremærkning?
- skal man være medlem af kanin avler forening før man kan øremærke? Eller kan alt bare købes hjem og jeg selv gør det? - og hvad skal der stå i ørene? (Tal og bogstaver).

Jeg håber i kan hjælpe mig :-).

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avlsattest og øremærkning
  • #1   30. mar 2016 Alle kan lave attester på sine afkom, om man er i en forening eller ej. MEN er du medlem af DK, kan du købe blogge hvor du udfylder og med DK logo på osv. Altså hvis du selv laver en, har den jo ingen værdi da alle jo kan skrive hvad der falder dem ind, og der er jo ingen garanti for oplysninger er rigtige. Men helt enkelt ja, du kan lave dem selv. i Evt. Word alm. skrive pogram.

Øremærkning, er kun for medlemmer af en forening. Men men, helt teoretisk så JA, alle kan øremærke uden man er medlem, men så skal du opfinde dit eget system - og være helt sikker på du ikke kommer til at tage et nummer som en reg. avler har for det kan blive noget værre rod, og rent juridisk kommer du til at hæfte for det da den anden avler har købt og betalt for sit nummer. Så det går under bedrag, så det syntes jeg du skal holde dig helt fra.
    - Man bruger ikke bogstaver men kun tal til øremærkning inden for DK. Og hvad er meningen, når du ikke er medlem. Ejer kan jo ikke slå dig op nogle steder, så du kan ikke findes - så er det da kun for at snyde evt. køber og lade kaninen fremstå som noget den ikke er - for det du øremærker den med er jo totalt ubrugeligt (og hvorfor så gøre dette?) smiley

• #2   30. mar 2016 Når du er blevet medlem af DK, får du tildelt et 4-cifret øremærke, som du placerer i højre øre - i hvert fald på udstillings- og avlsdyr. I venstre øre mærker du med mindst 3 cifre efter eget system. Mest simpelt fra 001 og fremefter. Fordelen ved øremærkning er at man har styr på sit avlsregnskab, hvem der er forældre og bedsteforældre m.v., så man bl.a. undgår indavl. Desuden kan systemet bruges ti at finde ejere af bortløbne kaniner.

• #3   30. mar 2016 Bare for at være på tværs, så KAN folk jo altså også skrive hvad de vil, på de blokke fra kaninforeningen smiley

Mine attester laver jeg selv, i Word, for jeg er ikke medlem af kaninforeningen og ønsker ikke at øremærke dyr herfra.

Alternativt kan man bruge Kintraks, kintraks.com

• #4   31. mar 2016 Jeg ønsker bestemt ikke at øremærke mine kaniner eller afkom - jeg var blot nysgerrig omkring det, da jeg har læst en del om det.
    For mig er det vigtigt at vide så meget jeg nu kan, da jeg mener at man aldrig kan blive klog nok på sine dyr.
    Og står jeg med en køber til mine afkom, kan jeg ikke sige, de er ikke øremærket, fordi det ved jeg faktisk ikke.
    Så derfor jeg ville forhøre mig her inde smiley
    Jeg er typen der samler så meget viden som muligt omkring mine dyr og deres race smiley

Jeg siger tusind tak for respons! smiley

Kommentér på:
Avlsattest og øremærkning

Annonce