1.095 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Er det her Cavia Korell? Er det her Cavia Korell?

Vores marsvine har altid fået Cavia Korell, som jeg har købt i Petworld til 70 kr for for en spand på lige knap 3 kg ( 60 kr for genopfyldning af spanden ). Men en dag hvor jeg er i en anden dyreforretning, ser jeg at de har en pose på 3 kg til 30 kr og de ligner meget CK men jeg er i tvivl om det er dem eller bare nogle " look a like ". For der står intet på posen udover " 3 kg marsvine - piller ". Der er hverken en indholdsbetegnelse eller noget som helst. Det er ganske almindelig gennemsigtig pose som de er i. Jeg spurgte selvfølgelig indehaveren om hvad det var og han sagde at det var marsvine piller som der bliver meget brugt af opdrættere og ikke at det var CK.
Så derfor spørg jeg er om i kan se om det er dem?
På forhånd tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det her Cavia Korell?
  • #1   23. mar 2016 de fleste piller ligner hinanden til forveksling, så IMHO er der ingen hjælp at hente udelukkende på baggrund af et billede.
    Bed om at se en varedeklaration på dem.

Personligt køber jeg ikke noget som bare diffust kaldes 'marsvinepiller' uden at vide hvilken producent der står bag, sådan at jeg evt selv kan finde varedeklaration på nettet.
    Uden den info kan de piller indeholde hvad som helst... og du har ingen garanti for at de rent faktisk indeholder noget fornuftigt. Du kan heller ikke vide om det reelt bare er kaninpiller uden c-vitamin.

• #4   23. mar 2016 Tak for jeres svar smiley Jeg har desværre smidt posen ud, da jeg fyldte det hele over i spanden. Men når jeg skal derud igen, så vil jeg bede om at se de sække som han får pillerne hjem i, så jeg evt kan se varedeklarationen, for i har ret i at det jo kan være hvad som helst. Jeg spurgte ham om hvordan det kan være at de er så billige hos ham, når de koster det dobbelte det andet sted og dertil svarede han, at det er fordi at han køber hjem i store sække og selv fylder ud i 3 kg poser. Men kan jeg ikke få lov at se en varedeklaration på dem, så går jeg tilbage til at købe dem hos Petworld, for vil ikke give vores marsvine noget som de ikke har godt af og som der ikke er det i, som der burde være i.
    Mange tak for jeres kommentarer smiley

• #5   24. mar 2016 Jeg har hørt fra flere, at Cavia Korell ikke er et godt foder, fordi det indeholder alt for meget salt, og nogen har oplevet pelstab og kløe smiley

• #6   24. mar 2016 Jette N:
    Okay det var jeg godt nok ikke klar over. Jeg syntes altid at det er en af de foder-typer som som der bliver anbefalet pga den høje mængde af c vitamin.
    Hvilken slags foder bruger du?

• #7   25. apr 2016 Jeg har nu fået taget et billede af varedeklarationen af det før omtalte foder. Da jeg ikke kan se om det er Cavia Korell, så ville jeg høre om i kan se udfra det som der står, om det er det? Jeg spurgte indehaveren og han siger at det er Cavia Korell og at det er noget af det bedste foder, som man kan give sine marsvin. Jeg hæfter mig bare ved at der står til marsvin og dværgkaniner.

profilbillede
  • #8   25. apr 2016 Håber at i kan læse hvad der står, for det er da vidst blevet lidt småt smiley

• #9   26. apr 2016 det er cavia korrel

• #10   26. apr 2016 Ok så kan jeg godt fortsætte med at købe det. Var bare i tvivl når der også stod at det er til dværgkaniner.
    Så mange tak for svar smiley

Kommentér på:
Er det her Cavia Korell?

Annonce