{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.064 visninger | Oprettet:

Kan marsvine se i farver? {{forumTopicSubject}}

Hej GG
Grunden til mit lidt underlige spørgsmål er fordi, at jeg nogle gange har prøvet at give vores to piger både de mørkerøde og de gule gulerødder men de snuser kun til dem og så intet andet- de smager ikke engang på dem. De almindelige orange gulerødder vil de gerne have.
Jeg har prøvet at smage på dem og jeg syntes ikke at der er nogle smagsforskel på dem. Så derfor tænker jeg at det måske er fordi, at de ikke har den "rigtige" farve. Men jeg ved ikke om de egentlig kan se i farver. Har prøvet at Google det men fandt intet svar på det.
På forhånd mange tak og rigtig god dag til alle jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan marsvine se i farver?
  • #1   1. mar 2016 Det kan være de lugter anderledes? Selv hvis marsvin så i farver, så er de meget nærsynede, så ikke sikkert de ligger mærke til det alligevel.

• #2   1. mar 2016 Der er engang udført et eksperiment, der viser, at marsvin kan se i farver. Dog er der 1 grundfarve, de ikke kan se og mener, at det er rød - derfor vil de være draget til f.eks. en rød tunnel at gemme sig i, fordi de vil tro, at den er helt mørk.

Marsvin er desuden også ret nærsynet, så de ser alligevel ikke helt vildt godt. De bruger mest deres lugtesans og hørelse, så jeg tænker også, at det bare lugter anderledes og ikke har det store at gøre med farven.

• #3   1. mar 2016 Er tidligere stødt på denne super søde video, hvor det virker til, at de kan skelne farver smiley
    https://m.youtube.com/channel/UCkhbYw2YUqOaTHLh3kpEJOA

• #4   1. mar 2016 Tusinde tak for jeres svar smiley Ja så må det være at det er fordi at de lugter anderledes. Jeg har bare undret mig lidt over hvorfor de gerne vil have den ene slags og ikke de andre men er glad for at jeg nu ved grunden smiley

Jette N:
    Hold op hvor var det bare en sød video smiley jeg kunne simpelthen ikke lade være med at grine/smile da jeg så den, for hold op var de bare søde og dygtige smiley
    Det er godt nok utroligt hvad man kan lære marsvin. Det eneste marsvin som jeg har kunne lære noget, var min dejlige Charlie som jeg havde for 14 år siden. Når han var på gulvet, så kom han når man kaldte og så kunne han også gå igennem en "forhindringsbane" hvis jeg havde en godbid i hånden smiley
    Men sikke da en sød video - en dejlig måde at ende aftenen på - med et smil smiley

Kommentér på:
Kan marsvine se i farver?

Annonce