{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Hvis kaninen skal have en ven.. {{forumTopicSubject}}

Hvad giver så størst mulighed for succes?
- Tag udgangspunkt i, at begge kaniner vil være neutraliseret, har pladsen, bliver bondet osv..

Min egen er en HAN på 9 måneder.

- En voksen hunkanin?
- En helt ung hunkanin?
- En helt ung hankanin?
- En voksen hankanin?

Er det overhovedet en god idé at forsøge med en han, ligegyldigt alder?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis kaninen skal have en ven..
  • #2   27. feb 2016 jeg ville til enhver tid vælge en voksen hun, så ved du hvordan hun er og kan bedre se om de passer sammen smiley

• #4   27. feb 2016 Jeg tænkte nok, at det ville være nemmest med en hun, de er bare også så pokkers dyre at sterilisere og når der så også altid er en lille risiko for at det ikke kommer til at fungere.

Tja, der må tænkes videre.

• #6   27. feb 2016 Jeg har kigget rundt omkring, men netop fordi der er en risiko for at det ikke går, så er det ikke nemt for mig at overtage en kanin fra en anden, hvor de ofte søger et "forevigt hjem" smiley

Hvis man nu forestiller sig, at man går ud og køber en helt ung hun, så kan de stadig først bondes, når hun er steriliseret, ikk? (Min ER fixet)

• #8   28. feb 2016 min erfaring er at hanner og hunner er lettere at bonde før de er fixet, da der så er en naturlig interesse fra begge af. Altså fordi de gerne vil have unger sammen klikker de næsten i løbet af ingen tid, man skal til gengæld være meget opmærksom på sine kaniner hvis man har to der ikke er neutraliseret, for ellers kommer der altså unger lige pludseligt! smiley

• #10   28. feb 2016 L-unnerup, min dyrlæge siger det er okay da det også er sådan det forgår i naturen.
    Bare fordi ens kanin har hormoner betyder det bestemt ikke du ikke kan bonde den med en anden kanin før neutralisering. De skal jo ikke være i samme bur uanset hvad da man så tager deres "Privat" følelse fra dem hvilket skaber kampe. så at gøre dem til venner før de bliver neutraliseret gør ikke noget. man skal bare ikke have dem sammen uden opsyn.

• #12   28. feb 2016 Men det er jo ikke sandt smiley
    specielt ikke hvis du har dem op ad hinanden når de er i bur også, så vil du have to kaniner der ligger op ad trammerne til hinanden og når du har dem ude kan de efter noget tid godt spise sammen og ligge og hygge uden hannen konstant vil parre.
    de kan sagtens bonde før en neutralisering, men man skal selvfølgelig altid sørge for opsyn og når de har bondet skal man få hannen neutraliseret til en god start og så hunnen efterfølgende.
    naturligt set er det ikke fordi kaniner slåser som ind i fanden så deres hormoner før neutralisering gør ikke de slåser pr automatik.

• #14   28. feb 2016 Jeg har oplevet det ja. Men kender også avlere og andre privat folk der har oplevet det samme smiley
    Har bestemt ikke sagt hannen ikke vil lade værre med at parre hunnen, da det selvfølgelig vil ske når de begge ikke er neutraliseret! som du selv siger det er naturligt instinkt, også grunden til jeg siger man skal have dem under opsyn hvis man vil bonde dem før neutralisering, siger bare det godt kan lade sig gøre og man godt kan sørge for han kaninen ikke stresser over hun kaninen og man kan også sørge for han ikke hele tiden prøver at hoppe på hende. Så de rent faktisk har noget at bonde over andet end ren liderlighed. smiley

• #16   28. feb 2016 Men hvis hannen er kastreret, vil han så stadig blive stresset af hunnen og parre hende?

Hunnen vil jo blive steriliseret når hun er gammel nok.

Kommentér på:
Hvis kaninen skal have en ven..

Annonce