958 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Erfaring med sen kastration Erfaring med sen kastration

Hej med Jer,

Jeg har en sød lille kanin der snart runder syv år.. Alle dage har han opført sig fint uden hormonel adfærd. Han humpede ikke og han markerede ikke..

Vi er flyttet for 4 måneder siden og det er også gået rigtig godt.. Men den sidste måneds tid har han været utrolig hormonel.. Forrige ejer havde ingen husdyr og han har hoppet rundt i huset alle dage siden vi flyttede ind uden disse tegn.

Han vil humpe, han grynter og han løber rundt.. Det er ikke alle dage men alligevel har det udviklet sig voldsomt de sidste par uger.

Har nogen herinde erfaringer med kastrering af en "ældre" kanin (7 år).. Har der været nogen bivirkninger? Har I oplevet bedre opførsel efter?

God fredag smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med sen kastration
  • #1   26. feb 2016 Jeg tror ikke det vil have den store effekt i den alder.

Er han undersøgt hos dyrlægen? Ændret adfærd kan være smerter

• #3   26. feb 2016 Du nævner noget med en forrige ejer.
    Hvornår har I fået ham?
    Har I da andre husdyr?
    Løber han også frit i huset hos jer?

• #4   26. feb 2016 Hov, forrige ejer af huset mente jeg smiley Vi har ingen andre husdyr..

Har været i kontakt med dyrlæge eftersom jeg kender ham privat.. Det var mere et spørgsmål om nogen havde kendskab til sen kastration - min dyrlæge mente ikke der var et problem, men er så glad for personlige erfaringer smiley

• #5   27. feb 2016 Du skal tænke på narkosen. Jeg har arbejdet med narkose patienter i mange år og har en kanin som kommer i narkose hver 4.måned. Selve indgrebet er snip snip men vælg en dyrlæge som inhalere kaninen ned altså bruger en narkose gas ISO eller sevofloran det er super skånsom nemt at styre dybden af narkosen/søvnen og vågner hurtigt og har ikke "hangover" som når dyrlæge giver indsprøjtning som bedøvelse. En ældre herre skal man jo passe bedre på selvom indgrebet er minimalt

Kommentér på:
Erfaring med sen kastration

Annonce