{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Hjælp til fodermængde. {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.
Jeg har en Løvehovedhan med med en meget stor appetit. Han vejer 2320 gr. og er fra sep. '15. Han får ca. 80 gr. tørfoder om dagen + et par gulerødder. Lyder det af lidt eller meget? Det skal lige siges, at moren muligvis er hare, derfra den måske størrer appetit.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til fodermængde.
  • #1   23. feb 2016 Ja det lyder af meget mad - hvad slags foder fodre du med og får den ikke hø?

• #2   23. feb 2016 Det er alt for meget, man siger som tommelfingerregel ca. 20 g. pr. kilo kropsvægt. En kanin på 2 kg. skal derfor have 40 g. dagligt. osv. Og så self. fri adgang til Hø. smiley

• #4   23. feb 2016 Tak for hjælpen, så vil jeg skære lidt ned. smiley

• #6   23. feb 2016 Jeg bruger en alm. gnaverblanding til kaniner fra Plantorama, og så selvfølgelig fri hø.

• #7   23. feb 2016 Ville gå over til piller da det er sundere for kaninen end alle de der gnaver blandinger man kan købe.

• #9   23. feb 2016 Vil råde dig til at smutte forbi DLG eller anden foderforhandler og købe kaninpiller smiley alt andet er bedre end de der gnaverblandinger smiley

• #10   23. feb 2016 Den skal have :
    Fri adgang til hø
    20g tørfoder/tørkost/foderpiller pr. Kg. Kropsvægt. (Helst foder/kaninpiller da det er sundere og bedre for kaninen)
    2-3 forskellige slags grøntsager smiley
    Dagligt.

• #11   23. feb 2016 Læs evt. På frikanin.dk
    Det er en fantastisk side! Man lærer en hel masse! smiley

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #12   23. feb 2016 Og så må jeg lige komme med den evig trælse kommentar.
    Det ville være så rart, hvis du ikke kaldte den en løvehoved, når den er en blanding. Det er ret træls for os, som avler løvehoveder, at blandinger bliver påduttet det navn, når de ikke er i nærheden af at være den race smiley
    En løvehoved bør nemlig indenfor standarden veje maks 1,7 kg.

Udover det kan jeg kun melde mig enig med de andre.

• #13   23. feb 2016 Jeg er ked af hvis jeg har fornærmet nogen, ved at skrive, at den er noget den åbentbart ikke er. Jeg synes at jeg har været ærlig med hvad moren og faren er. Jeg synes det er ret tydeligt at se, at faren er en løvehoved, men igen... Undskyld.☺

• BlueBunnies

#14   23. feb 2016 Det er skam ikke fordi, at jeg er fornærmet. Det er blot til information, da der ofte bliver solgt "løvehoveder", som egentlig er en blanding af løvehoved/løvevædder og noget andet, og så bliver de kaldt løvehoveder fordi, at de har manke smiley

• #15   23. feb 2016 Jeg synes heller ikke, at jeg har kaldt den en ren løvehoved, men hvordan må jeg så benævne den? smiley

• BlueBunnies

#16   23. feb 2016 Du skrev "bare" løvehovedhan smiley
    Løvehoved blanding ville nok være det korrekte at kalde den.
    Men tag det nu endelig ikke som om, at jeg angriber dig. Sådan skulle det helst ikke virke smiley

• #17   23. feb 2016 Sådan var det heller ikke ment. smiley Jeg takker selvfølgelig for al den hjælp jeg kan få. smiley

• #18   27. feb 2016 Supreme science selective er et super godt foder/piller med hele 25% fibre i. Når man på dyrehospitaler eller klinikker siger ens kanin får det, så får man et anerkendende blik 😇

• #20   28. feb 2016 Fuldstændig enig burgess og oxbow er der også kun rosende ord overfor fra dyrlæger.
    Oxbow har lavet en økologisk variant som fik meget ros den hedder Oxbow Organic rabbit m antioxidanter og omega 3 og 6 og højt fiberindhold samt det er ikke tilført smagsforstærkere eller andet kunstigt alt er organisk og økologisk
    Jeg har i 2 måneder forsøgt at introducere det til min kanin men han nægter simpelthen at spise det og det gælder også Oxbow Essentials.
    Burgess med oregano eller mint var han heller ikke begejstret for Men spiste dog 10 til 15.gram pr dag.
    Han elskede Dorman vitaminberiget pellets men uha da da der kom tommelfingeren ned ad hos dyrlægen pga det var baseret på korn og det er noget skidt for kaniner sarte Tarmsystem..... Typisk mit held 😢

• #22   28. feb 2016 Ok dem har jeg aldrig hørt om så dem vil jeg Google og læse om.
    Prøvede i går aftes med noget nyt burgess med tranebær og gensing og der spiste han skulle fantastisk så er der 2 sunde foder typer han spiser.
    Han kan leve af hø og vand i 1 uge og noget foder som jeg synes er godt for ham men nej han spiser det simpelthen ikke hvis smagen ikke passer hans smagsløg

Kommentér på:
Hjælp til fodermængde.

Annonce