3.911 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
stamtavle stamtavle
Hej GG hvad er vigtigst at få skrevet på en stamtavle til kaniner og hvordan kan de se ud
0 synes godt om
Følger: 39 Følgere: 202 Gnavere: 2 Emner: 14 Svar: 423
- Men hvis det bare er for egen fornøseje, kan du jo bare lave en hjemmelavet stamtavle. Hvor du skriver forældre + deres forældre osv. på evt. vægt, race & farve.
Noget alle denne opstilling:
http://tamrotten.weebly.com/uploads/4/7/3/2/473242/301559_orig.jpg?1
*godt nok er denne lige over rotter, men kan godt lide måden den er stillet op på.
jun 2015
Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
Følger: 39 Følgere: 202 Gnavere: 2 Emner: 14 Svar: 423
Og helt enig Karina J.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Jeg er godt klar over at for udstillingsfolket m.v. er det den man bruger, men den er for mit behov fx ikke særlig fyldestgørende.
Personligt så vil jeg gerne vide
Navn
Race
Pelstype
Farve
Øjenfarve
Fødselsdato
Så mange dyr i linien som muligt, dvs forældre i 3-4 led gerne
Hvad dyret bærer af gener, ift farver, pelstyper etc
Evt kuldstørrelser
Avler
aug 2012
Følger: 46 Følgere: 92 Emner: 1 Svar: 31
For at blive registreret og dermed kunne få stamtavle skal kaninen ha' over 91 point, hvis jeg husker rigtig.
Afkomstattesterne laver man sådan så købere kan registrere deres dyr og få stamtavle på, derfor skal minimum mor og fars stambogsnummer stå på, hvis de selvfølgelig er registreret.
Det er meget lige til i kanin verdenen, men en kanin kan KUN få tildelt stamtavle ved at blive registreret ved en udstilling eller kassebedømmelse, ellers er det ikke en rigtig stamtavle.
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 808
Min kanin Catalina har f.eks. registreret 9 generationer tilbage:
http://hopregister.kaninhop.dk/kanin.php?ID=3969
nov 2015
Følger: 24 Følgere: 23 Gnavere: 2 Emner: 13 Svar: 23
jun 2015
Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
aug 2012
Følger: 46 Følgere: 92 Emner: 1 Svar: 31
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Du må GERNE lave din egen stamtavle og sende med kaninen, du må lave alle de papirer selv på dine kaniner du har lyst til og sende med.
Alle mine dyr får for så vidt muligt en hjemmelavet stamtavle med sig, så folk kan se hvad linier de er ud af, og bruge det som et redskab til den videre avl, ift. farve, pels, undgå indavl m.v.
Så at sige det er lige til i kaninverdenen synes jeg ikke holder - ej heller at den ikke har værdi, kan vi ikke liiiige huske at der er en kaninklub, glimrende, men det er jo ikke fordi det er sådan at man ikke kan avle kaniner udenom klubben. Det bliver bare til en gang ordkløveri andet synes jeg.
stamtavle