Hjælp til marsvin!! Hjælp til marsvin!!
Hej
igår hentet jeg den sødeste lille dreng. Han er 5 1 halvt måned. Jeg har haft rimelig mange marsvin i alde aldre men syntes ham her er ret stille of rat være ung.
er det bare fordi han skal lige vænne sig til det hele eller fordi han er syg?
han spiser lidt agurk og tomat. men ellers ligger han bare over i hjørnet.
hvad kan det være?
jul 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Gnavere: 3 Emner: 8 Svar: 99
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 3 Svar: 11
er så bange for han er syg for har lige fået den lille dreng og ville være så ked af det hvis han ja ikke skulle være hos mig mere.
jul 2010
Gemmer han sig slet ikk? Altså har han et lille hus eller noget? ;p
jun 2010
Lige nu er han hjemme hos min mor da jeg holder familiefødselsdag idag og hans bur er hjemme hos mig så han er i en stor plastik kasse med spåner og masser af hø men han gemmer sig i høet
jul 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Fordi så er svaret ganske enkelt, at fordi marsvin er flokdyr, så er han gået i chok over at miste sin flok og være alene.
Så du skal ganske enkelt ud og finde ham en ven, og ikke være for længe om det.
Nogen marsvin går så meget i chok at de holder op med at spise og reelt sætter sig og venter på at dø - hvilket ikke er urealistisk når marsvin tåler faste meget dårligt (faste giver et vindue på ca 24 timer, derefter kan deres system have så svært ved at reboote, at de dør alligevel).
apr 2010
Gizmos opdræt (hun er herinde osse som sara k) i Tiset, tror jeg det hedder.. og von Hope (hvis man kan lide langhår) i Risskov.
jun 2010
Jeg har både fået nogle som helt små og nogle som var et par år.
ved godt de er flokdyr men efter som jeg har haft kun ene marsvin og det aldrig har været et problem så derfor bliver jeg bare lidt nervøs for han er syg.
apr 2010
Jeg har osse i årevis levet af kage og sodavand, og jeg er ikke død endnu - men jeg tror godt man kan blive enig om at det ikke er optimalt.
jun 2010
Du skriver jo som om jeg nærmest mishandler mine marsvin.
apr 2010
jun 2010
jun 2010
Han er ved at live op igen. Igår hoppede og spænde han rundt i buret (popkorn) og han spiser normalt.
Så det er dejlig han er frisk igen. var godt nok nervøs for han var syg da jeg aldrig har oplevet det med de andre marsvin jeg har haft.
Hjælp til marsvin!!