1.024 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hjælp til marsvin!! Hjælp til marsvin!!

Hej

igår hentet jeg den sødeste lille dreng. Han er 5 1 halvt måned. Jeg har haft rimelig mange marsvin i alde aldre men syntes ham her er ret stille of rat være ung.

er det bare fordi han skal lige vænne sig til det hele eller fordi han er syg?
han spiser lidt agurk og tomat. men ellers ligger han bare over i hjørnet.

hvad kan det være?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til marsvin!!
  • #1   29. aug 2010 Hmmm det lyder godt nok lidt undeligt..? hmmm men jeg har nu ikk forstand på det )';

• #2   29. aug 2010 ja ik!
    er så bange for han er syg for har lige fået den lille dreng og ville være så ked af det hvis han ja ikke skulle være hos mig mere.

• #3   29. aug 2010 Det kan jeg godt forstå! Men det kan jo godt være at han bare lige skal vende sig til det hele ! og han spiser i det mindste frugt (;

Gemmer han sig slet ikk? Altså har han et lille hus eller noget? ;p

• #4   29. aug 2010 ja du har nok ret. det var også en avler han kom fra hvor der var masser af larm og 50 andre marsvin så er nok lidt underligt for ham at der er så stille og roligt.

Lige nu er han hjemme hos min mor da jeg holder familiefødselsdag idag og hans bur er hjemme hos mig så han er i en stor plastik kasse med spåner og masser af hø men han gemmer sig i høet smiley

• #5   29. aug 2010 Nåå okay, min venindes masvin gemmer sig hver gang man kigge på det, men ved ikk om det har noget med det at gøre? ;p

• #6   29. aug 2010 går han alene?

Fordi så er svaret ganske enkelt, at fordi marsvin er flokdyr, så er han gået i chok over at miste sin flok og være alene.
    Så du skal ganske enkelt ud og finde ham en ven, og ikke være for længe om det.

Nogen marsvin går så meget i chok at de holder op med at spise og reelt sætter sig og venter på at dø - hvilket ikke er urealistisk når marsvin tåler faste meget dårligt (faste giver et vindue på ca 24 timer, derefter kan deres system have så svært ved at reboote, at de dør alligevel).

• #7   29. aug 2010 Hvis du bor i århus-området kan jeg da lige smide et par anbefalinger så.

Gizmos opdræt (hun er herinde osse som sara k) i Tiset, tror jeg det hedder.. og von Hope (hvis man kan lide langhår) i Risskov.

• #8   29. aug 2010 jeg har haft marsvin hele mit liv og har aldrig haft mere end en af gangen og de har haft det rigtig godt. de har været kærlige og snaksagelig og ja været nogle dejlige basser og aldrig været syge eller noget.
    Jeg har både fået nogle som helt små og nogle som var et par år.

ved godt de er flokdyr men efter som jeg har haft kun ene marsvin og det aldrig har været et problem så derfor bliver jeg bare lidt nervøs for han er syg.

• #9   29. aug 2010 altså at du altid har haft dem alene ændrer jo ikke rigtigt på at de socialt er flokdyr.
    Jeg har osse i årevis levet af kage og sodavand, og jeg er ikke død endnu - men jeg tror godt man kan blive enig om at det ikke er optimalt.

• #10   29. aug 2010 Mine marsvin har aldrig haft det dårligt og har været glade og tilfredse og altid fået det de har haft brug for. masser opmærksom og kærlighed er det også blevet prop fyldt med.

Du skriver jo som om jeg nærmest mishandler mine marsvin.

• #11   29. aug 2010 næh, jeg skriver hvad der regnes som optimalt og hvad der ikke gør - der er stor forskel. Og hvordan du vælger at fortolke det, det er jeg af gode grunde ikke herre over.

• #12   30. aug 2010 ja det fint.

• #14   31. aug 2010 Hejsa

Han er ved at live op igen. Igår hoppede og spænde han rundt i buret (popkorn) og han spiser normalt.

Så det er dejlig han er frisk igen. var godt nok nervøs for han var syg da jeg aldrig har oplevet det med de andre marsvin jeg har haft.

Kommentér på:
Hjælp til marsvin!!

Annonce