Sprællende kanin Sprællende kanin
Min kanin spræller hver gang jeg tager ham op jeg kan ikke engang løfte ham i cirka 30 sek, og når han er sele går det bedre men når jeg sætter ham ned spræller han igen.
Jeg har overvejet at få ham kastreret.
Hvad synes i om det, eller skriv jeres andre forslag i kommentaren tak.
nov 2015
Følger: 5 Følgere: 1 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 2
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 808
Hvis du7 løfter på en anden måde, kan det være, at det går bedre. Hvordan gør du?
nov 2015
Følger: 5 Følgere: 1 Gnavere: 1 Emner: 1 Svar: 2
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 808
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 476
Fuldstændig enig med Aase. Har aldrig haft en kanin som ikke har kunnet løftes på!! Og til korrektioner kommer de slet ikke ind til brystet men løftes med højre hånd under maven, støttes af siden af min mave og arm og så sættes de ned igen og hopper videre på banen
Det er et spørgsmål om træning - det er klart hvis man har opfattelsen af at man ikke må, at kaninen så synes det er noget underligt noget når man så pludselig gør det.
apr 2010
apr 2010
Så er det sjovt at ingen hopkaniner tilsyneladende er kaniner der panikker for 90% af alle korrektioner bliver foretaget som beskrevet
Det må være en helt særlig afart af kaniner du snakker om
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 11 Svar: 99
apr 2010
mar 2013
Emner: 2 Svar: 56
desuden kan man befri kaninen for virkelig mange frustrationer ved at få kaninen neutraliseret... en kanin der er i fangenskab behøver ikke de hormoner, især ikke en kanin der går i bur i mange timer....
bare fordi man ikke selv har nogen problemer med en intakt kanin betyder det ikke at det er rart for den at have alle de hormoner i kroppen
kaniner er ikke som mennesker.. hvis mennesker var halvt så hormon påvirkede som kaniner tror jeg at folk ville begynde at få sig selv neutraliseret...
apr 2010
apr 2010
apr 2010
apr 2010
jan 2011
Følger: 46 Følgere: 46 Gnavere: 21 Emner: 4 Svar: 131
Jeg har også nogle, der ikke er glade for at blive løftet, de bliver, så vidt det er muligt, båret i transportkasser, men en af dem, er nu også begyndt selv at hoppe op til mig.
Som Betina kunne jeg også godt tænke mig, at se noget mere videnskabeligt omkring løft af kaniner, for jeg måler jo trods alt ikke mine kaniners kortisolniveau hver gang jeg løfter dem
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 5
mar 2013
når det handler om tal og målinger så kan man lede efter videnskabelige kilder, men når det handler om adfærd hvad er der så galt med at lave observationer selv? logik og sund fornuft kan man komme langt med... men det er dejligt at man kan skrive sin opfattelse af tingene uden at folk på 28 begynder at vræle som små børn...
du kunne i stedet have formuleret et svar på hvorfor dine kaniner ikke har noget imod at blive løftet og dine observationer på området, hvilket du må have rigtig mange af siden du syntes du kan vrænge sådan af mit svar..
jan 2011
Følger: 46 Følgere: 46 Gnavere: 21 Emner: 4 Svar: 131
Nina, det er fint at se på sine egne dyr, men to kaniners adfærd siger ikke nødvendigvis noget generelt om kaniner. Videnskabelige undersøgelser er lavet med langt flere dyr, og kan derfor bruges mere generelt
jul 2014
Følger: 1 Svar: 2
mar 2013
apr 2010
Det et mine observationer
apr 2010
apr 2010
mar 2013
jeg har heller ikke lært meget om en hests adfærd ved at se en springkonkurrence eller springe selv, men ude på folden har jeg lært meget mere...
jeg ved godt hvordan kaninhop fungere.. er trods alt også vokset op med det, og det er ikke noget jeg ville byde mine kaniner, men hvis din oplevelse er anderledes så hold fast i det
apr 2010
Eller det er måske 4H du har deltaget hos?
Jeg holder ganske fast i mine observationer - du har ganske ret i at en kanin der aldrig bliver løftet er bange for det - ligesåvel som en kanin der aldrig har været i menneskehænder vil være rædselsslagen. En hest der aldrig har lært at løfte hove kan heller ikke og vil være bange, for den er jo også et flugtdyr. Alt dette kræver tilvænning - og din kanin er vel tam og vant til menneskelig kontakt og berøring - ergo er det noget du har vænnet den til - på præcis samme måde som en kanin kan lære at blive tryg ved løft - du har bare valgt at lade være og ergo vil det være et overgreb hver gang du alligevel er nødt til det
mar 2013
taler du til mig ang at løfte min kanin? min ene kanin er 100% tam og kan løftes og bæres rundt på så tosset man vil... men han KAN IKKE LIDE DET... hvorfor ved jeg det? fordi når jeg sætter ham ned igen løber han væk og spjætter med bagbenene (dette svare til at han i naturen sparker usynlig jord på mig fordi jeg gjorde noget han ikke var enig i)
og hvis jeg bære ham for længe kan han begynde at "skære tænder" (kaniner har to måder de skærer tænder på: En hurtig og en meget langsom måde. Den langsomme gør de når de er afslappede eller sover, og den hurtige gør de når de er meget utilfredse)
derfor er det meget tydeligt for mig at han IKKE kan lide det, men han har lært at accepterer det fordi han simpelthen er så tålmodig og han er den af mine to kaniner der viser underdanighed overfor mig.
min hun kanin er ikke ligeså tam, og viser ikke underdanighed overfor mig, men hun har vænnet sig til det og hun kan heller ikke lide det. hun sparker OGSÅ usynlig jord på mig
og det samme gør rigtig mange andre kaniner, men hvis du ikke har oplevet det har du godt nok været heldig kun at håndtere kaniner der har intet imod det
apr 2010
Sprællende kanin