Øjenbetændelse - kanin. Øjenbetændelse - kanin.
Igår aftes da jeg fodrede Eclipse og lige sagde godnat så han helt fint ud og havde det godt
Kl. halv 11 vækkede min mor mig og sagde jeg lige skulle hjælpe hende med at fange Eclipse (han river klemmerne af sit bur og hopper ud). Fangede ham og satte ham ind lagde ikke rigtig mærke til hvordan han så ud da jeg ikke rigtig var vågnet endnu :b Men syntes ikke jeg så noget øjenbetændelse der.
Nu har jeg så lige opdaget at han har noget ''snask'' rundt om øjet og lidt i øjet (det linger bare ''størknet'' vand - altså det er ikke gult). Kun på det ene øje jeg tænker om det kan være fordi han har fået noget i øjet eller ligne eftersom det er kommet rimelig hurtigt.
MEN nogle der ved hvad jeg kan gøre ved det? Altså skal det bare vaskes med lidt lunket vand på en vat tot eller hvordan?
Og i behøver ikke skrive at jeg skal skynde mig med ham til dyrelægen for både min mor og far er på arb. og kan ikke komme hjem, hvis ikke det går væk/bliver bedre i løbet af idag kommer han self. til dyrelægen.
Håber i kan hjælpe mig
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Det kan man få i den lokale brugs, hvis du ikke har et apotek i nærheden. 2-3 dryp i hvert øje og så se om ikke det skulle hjælpe
maj 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Gnavere: 1 Emner: 12 Svar: 102
apr 2010
Jeg har altid både Zoolac, Pro-kolin, øjendråber osv liggende i tilfælde af der sker noget
Det er en god ide
maj 2010
Min far arbejder for falck så det skulle ikke undre mig hvis vi også har nogle saltvandsdråber har vi ihvertfald haft ved jeg fra en gang jeg brugte dem
Må bare lige ud og rode vores ''apotek'' igennem xD
apr 2010
Held og lykke med din kanin
maj 2010
jul 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 23 Svar: 95
hvis det er øgn betændelse
jul 2010
sjovt vi bruger det på alle vores dyr når de for øjenbetendelse og når vi har vasket vær dig i ca. 2 - 3 dage er det helt og aldeles væk
jul 2010
nu har vi kørt overfor rødt over 300 gange med alle de dyr vi har haft og vær gang er det gået godt hvorfor så holde og vente?
men jeg siger bare vi bruger det og det bliver vi ved med
apr 2010
Følger: 131 Følgere: 137 Gnavere: 8 Emner: 98 Svar: 557
maj 2010
Så har bare tørret det der vand agtige væk også giver jeg ham saltvandsdråberne når han kommer hjem
Har aldrig brugt kamille te - så skal ikke kunne sige om det er godt eller ej og kan se der er delte meninger omkring det. Så jeg nøjes med saltvandsdråberne
TAK for hjælpen allesammen !
apr 2010
Følger: 131 Følgere: 137 Gnavere: 8 Emner: 98 Svar: 557
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 56 Gnavere: 3 Emner: 16 Svar: 125
Vi har engang lavet vores egen kamillete med kamilleblomster (:
Det virkede fint på nogle katte der havde burg for hjælp (: Jeg håber de kom til dyrlægen efterfølgende.. (det var ikke vores)
Men, ja. saltvand er meget bedre (:
jul 2010
ja vær sin smag efter hvad man syntes er rigtigt
og vi er jo så heldige at vi lever i et frit land når det kommer til dyr
så vi kan jo gøre det på den måde vi vil
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 56 Gnavere: 3 Emner: 16 Svar: 125
man kan jo ikke vide hvad de rent faktisk gør?
ligesom nogen bruger FrontLine til kaniner, selvom de kan dø af det? så har folk forskellige meninger... derfor skal der være plads til at "rette" hinanden! (:
jul 2010
nej men det er de færeste tig der bliver opdaget
du kan få lov til at sulte en hest så meget at den dør og næsten er ædt af dyr før nogen gør noget ved det
så jo du kan gøre hvad du vil og i sær når det kommer til dyr
desværre
så jeg siger bare at jeg vil blive ved med at bruge Kamille te og det kan du ikke lave om på men jeg siger ikke du skal gøre det
apr 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 1 Svar: 4
en af mine kaniner har også øjenbetændelse og jeg har ikke været så god til at huske og købe det.
maj 2010
Det ville jeg ihvertfald ikke begynde på...
Det viste sig at min kanin havde fåret et lille stykke savssmuld i øjet og jeg vaskede det bare ud med saltvandsdråber, og holdte efterfølgende øje med at der ikke var mere og at han ikke længere var generet i øjet.
Hvis den har øjenbetændelse skal den til dyrelægen og have nogle øjendråber, der kan få det til at gå væk
Vil mene at saltvand kun er til begyndende øjenbetændelse eller ligne.
Det kan være farligt hvis der ikke bliver gjort noget ved øjenbetændelse i tide.
apr 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 1 Svar: 4
tak, men jeg har brugt saltvand og det hjalp det gik væk for nogle dage siden. jeg tror ikke det var så slemt som jeg troede
maj 2010
Øjenbetændelse - kanin.