{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.609 visninger | Oprettet:

Syg ørkenrotte... {{forumTopicSubject}}

Jeg har 3 hanner til at gå sammen, søskene, i et akvabur... Den ene ser jeg så idag sove og total uden reaktion på at jeg åbner buret, de plejer at kom stormende alle sammen når der sker noget med buret... Jeg tar dem ud på badeværelsesgulvet og gør deres bur helt rent, spuler det osv... Den syge rotte finder hurtigt en plads i håndklædet og sover igen mens de andre to piler rundt og undersøger alt... Når den syge rotte løber, virker han som om der er noget galt med balancen... Han er mindre og tyndere end de andre og generelt bare mærkelig...

Han har lukkede øjne stort set hele tiden og løber kun lidt hvis man sætter hånden ned til ham... Han ka ik finde ro når han sover og og han laver små spjæt og ligger for sig selv... De andre gør ham intet og han søger ind imellem til dem men finder hurtigt et sted alene igen... Hva filan ka han fejle?

Da de alle 3 ligner hinanden på en prik, er det svært og se om det kun er den ene der æder, eller to af dem eller alle 3... Men han må jo åbenbart ik ha fået nok at spise de sidste dage...

Er det bedst jeg tar ham fra de andre eller er det ok og lad ham bli sammen med de andre, idet de ik gør ham nogenting... Syns jo det er mega synd for den bette fyr og aner ik hva jeg ska stille op med ham... Han er ik mere end 4 mdr gammel...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg ørkenrotte...
  • #1   16. aug 2010 Du får ham i hvert fald ikke rask ved bare at lade ham gå, hverken alene eller sammen med de andre.
    Jeg vil mene at du skal tage ham til dyrlægen, det er svært for os herinde at sidde og sige hvad problemet er, når vi ikke kan se ham.

• #2   16. aug 2010 Han er jo altså først blevet underlig og sløj her efter spisetid, kiggede til dem imorges inden jeg tog på arbejde og der var gang i dem alle 3 da jeg åbnede buret og igen efter arbejde... Og jeg ka jo ik kom til dyrelægen med ham efter spisetid da min kæreste ik var hjemme iaften og jeg ik ka ha to små børn med til dyrelægen... Derfor spørger jeg om hvad jeg ska gør... Om der er noget jeg ka gøre selv, indtil jeg ka kom til dylle med ham... Og det kunne jo sagtens være nogen kendte til symptomerne...

• #3   17. aug 2010 han kan fejle alt fra hjerneblødning til forkølelse... bare få ham til dyrlæge så hurtigt som muligt smiley det er alt du kan gøre for den lille skid smiley

• #4   17. aug 2010 Maria, selvfølgelig kan du tage dine børn med til dyrlægen.
    Hvis min hund eller andre dyr skulle til dyrlæge, kom min datter da også med! Det kan da ikke vente ...

• #5   17. aug 2010 Min datter har også været med ved dyrlægen..

Som 10 årige var min lillesøster med til dyrlæge hvor hun oplevede at se en rotte blive aflivet..

• #6   17. aug 2010 Det er desværre en hel del besværligt at tage begge børn med til dylle og det ved jeg jo så nok bedst selv, tror i ik? Min datter er 3,5 år og min søn 6 år og handicappet og når jeg har ham med nogensteder hen, er jeg nød til at være obs på ham hele tiden! Er det svar nok til de højhellige?

• #7   17. aug 2010 Jeg har nu snakket med dylle som sagde jeg sku ta ham fra... Hun ville gerne vide om han spiser og drikker og så ska hun se ham torsdag for han ska være fra de andre i et døgns tid...

• #8   18. aug 2010 Maria, hvis du ikke kan få dit dyr til dyrlæge, så skal du ingen dyr have. Længere er den ikke..

Dyret har ikke valgt dig..

• #9   18. aug 2010 Eller find en dyrlæge der tager på hjemmebesøg, det kan lade sig gøre, man skal bare betale ekstra.

• #10   18. aug 2010 Maria K - Du må godt snakke ordenligt.. Handicappede børn kan også godt komme til dyrlægen, det er set før..

Desuden så kan du vel finde nogen til at kigge efter ham, mens den anden kommer med til dyrlæge..

Lad være med at have yr hvis du ikke gider tage dem til dyrlæge.

Der står i dyreværnsloven: "§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe." Hvilket vil sige hvis dyret er syg skal det til dyrlæge og behandles, længere er den ikke..

• #11   18. aug 2010 I er meget velkomne til at komme på besøg her, så i ka se at alle dyr her i huset stor trives og ikke lider nød på nogen måde... I er oz mere end velkomne til at høre mine veninder og familie om samme og i vil få at vide at alle dyr her i huset kommer lige i røven på børnene...

Min søn stikker af hvis jeg ik har øje på ham hele tiden og jeg vil ik risikere at han stikker af i Lendum eller går hen til en hund hos dylle og blir bidt fordi jeg ska koncentrere mig om min rotte... Så vil jeg dælme hellere lade børnene bli hjemme, så jeg ka koncentrere mig 100 % om min rotte...

Og til jeres info, har han idag vært hos dylle, så nu ka jeg kun håbe at jeg i jeres øjne er værdig til at beholde min 3 totter, 2 dobermann, masser af fisk og min kanin... Ironi ka forekomme, for jeg er bedøvende lige glad med hva folk mener om mig, desværre for jer.

• #12   18. aug 2010 Der er da ingen der siger, at dine dyr lider nød hjemme hos dig.
    Altså indtil en af dem bliver syge og har brug for dyrlægen.
    Men udover det er der ingen der har sagt, at du ikke passer dem godt nok, så slap da lige lidt af.

• #13   18. aug 2010 Jeg slapper da lige lidt af når det passer mig... Der er nogle som skriver at jeg ik burde ha dyr og det burde de slet ik bekymre dem om...

• #14   18. aug 2010 Altså hvis dyrene ikke kan komme til dyrlægen når de har brug for det, så er der måske noget om det.
    Men udover det var der ingen der sagde, der var noget i vejen med din pasning.
    Går heller ikke ud fra, at din datter kan komme til lægen hvis det blev nødvendigt, hvis din mand ikke er hjemme til at passe jeres søn, siden du siger, at dine dyr kommer lige efter dine børn, så må det jo være lidt det samme.

• #15   18. aug 2010 Ved du hva, du ska ik bringe mine børn ind i det her, men ja mine børn er lige en tand mere vigtige end dyrene og hvis det ik var sån, er man sku da en total looser mor... Jeg ka bli hjemme fra arbejde hvis et af børnene er syge, det får jeg stadig løn for og så er den anden jo i skolen eller børnehave... Jeg ka desværre ik bli hjemme fra arbejde fordi et af mine dyr er syge, jeg ville ønske jeg kunne, men det får jeg altså ik løn for, desværre... Men der er godt nok ingen herinde der ska komme og sige at jeg ik burde ha dyr, det ska i slet ik blande jer i... Og kigger i min alder på min profil, ka du måske oz se at jeg er gammel nok til selv og bestemme hvordan jeg gør tingene, eller?

• #16   18. aug 2010 Nu var det altså dig selv, der bragte dine børn ind i det.
    Dvs. hvis vi nu tager situationen fra igår og siger, det var din datter, der havde været syg og havde brug for at komme til lægen, så havde du bare lige sendt din søn i børnehave? For din mand var jo ikke hjemme til at passe ham og du kan jo ikke tage ham med. Men fedt nok at I har døgnbørnehave hvor du bor.
    Og ja, jeg kan godt se, at du er gammel nok til at bestemme selv. Og det gør også, at du er gammel nok til at blive straffet hvis du ikke overholder dansk lovgivning § 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.
    Som feks hvis den ikke kommer til dyrlæge når den har brug for det.
    Hvis du anskaffer dig dyr, har du pligt til at tage dem til dyrlæge så snart de har brug for det, akkurat som når dine børn har brug for en læge. Og har du ikke mulighed for det, så lad være med at anskaffe dem.

• #17   18. aug 2010 Du får ret og jeg får fred... Jeg er en meget uansvarlig dyreejer og alle dyrene er alligevel oz gået til her hjemme fordi jeg ik passer ordentlig på dem, er du tilfreds nu mon?

• #18   18. aug 2010 Nej, for du lægger ting i min mund jeg aldrig har sagt.

• #19   18. aug 2010 Maria K - Som jeg skrev kan du vel få en anden (fx naboen) til at kigge efter ham mens han er afsted..

Jeg skriver ingen steder dyret ikke har det godt hjemme hos dig..

Prøv nu at læse hvad jeg skriver istedet for hvad du tror der står..

At du bliver hjemme når barnet er syg, hedder barnets første syge dag, derfor vil du stadig få løn for det..

• #20   18. aug 2010 Øh nej, der er ik nogen som får lov til at passe min søn udover dem han kender... Han kender ik naboen, ergo ka de ik passe ham, han har ingen sprog og derfor har min søn ik bare tillid til hvem som helst og fremmede ska slet ik passe mine børn...

Ja hvis bare der var noget som hed dyrets første sygedag, så fik jeg oz løn for at være hjemme hos dem...

Anyway, han har været ved dylle og han har blodmider, så hvis i ik har noget imod det, vil jeg gerne vide hvorfor de små møg dyr kommer, for overlever han denne omgang, så vil jeg gør alt for de ik kommer igen... Hvordan renser jeg buret bedst, for det blev gjort rent for alt for to dage siden...

• #21   18. aug 2010 Hvilke muligheder er der hvor de kan være kommet fra?
    Er der kommet nye dyr ind for nyligt?
    Kan det være kommet fra høet?
    De dukker ikke op ud af det blå, så det er med at finde ud af, hvordan de er kommet ind til de små fyre.
    Jeg ved, der er en del med smågnavere der har problemer med dem i øjeblikket.

• #22   18. aug 2010 Jeg har købt nye spåner, hø og halm ja, men det kom først i for 2 dage siden og der var de der i forvejen... De får ind imellem lidt grene, ka de være kommet derfra? Der er ikke kommet nye dyr ind, hundene fik behandling igår, men vi plejer ik at døje med lopper eller noget hos dem... Og så ska jeg ha fundet ud hvordan jeg får ham til at spise og drikke igen... Igår smed jeg lidt pærer ned til dem og han har spist en lille smule af det og virkede lidt mere frisk i eftermiddags da jeg kom hjem, sad da udenfor hulen og kiggede, men har igen sovet lige siden... Han er stadig sammen med de andre, for de putter sammen med ham noget af tiden og nusser ham...

• #23   18. aug 2010 Ja, jeg tror det er en god ide at give ham noget væskeholdigt frugt/grønt.
    Havde dyrlægen ikke en ide til, hvor de kunne komme fra?
    Skal jeg være ærlig, så aner jeg ikke om de kan komme fra grenene.
    Hvad sagde dyrlægen du skulle behandle dem med?

• #24   19. aug 2010 Nej dylle sagde faktisk ik noget om hvor de kom fra og jeg glemte oz og spørge... Men jeg har hunde som render i næsten alt, højt græs feks, så ved ik om de ka ha slæbt noget hjem, hunde får jo oz lopper et sted fra smiley Jeg ska behandle dem med frontline, som jeg oz fik at vide på et andet forum og så ska buret og alle deres ting gøres fuldstændig rene...

Jeg har lige fået en lille smule sukkervand i ham og han har lige spist en lille smule foder og nu er han gået i seng igen... Han er en sej bette gut smiley

• #25   19. aug 2010 Maria K - Nu er der ingen der ved om man passer sit barn eller ej på barnets første sygedag..

Dejligt den kom til dyrlæge

• #26   19. aug 2010 Nej det er rigtigt, men jeg lyver altså ik for min arbejdsplads smiley Jeg selv forlanger at folk ik ska lyve overfor mig, det er en af de værste ting der er til, og så må det jo oz gå den anden vej... Så, jeg er ærligheden selv... Plus jeg er under uddannelse og næsten færdig og derfor er jeg nød til at holde mit fravær nede på et min, oz fordi min søn i perioder har mange sygedage, så jeg er nød til så vidt muligt at "gemme" mit fravær til ham...

Kommentér på:
Syg ørkenrotte...

Annonce