Syg ørkenrotte... {{forumTopicSubject}}
Jeg har 3 hanner til at gå sammen, søskene, i et akvabur... Den ene ser jeg så idag sove og total uden reaktion på at jeg åbner buret, de plejer at kom stormende alle sammen når der sker noget med buret... Jeg tar dem ud på badeværelsesgulvet og gør deres bur helt rent, spuler det osv... Den syge rotte finder hurtigt en plads i håndklædet og sover igen mens de andre to piler rundt og undersøger alt... Når den syge rotte løber, virker han som om der er noget galt med balancen... Han er mindre og tyndere end de andre og generelt bare mærkelig...
Han har lukkede øjne stort set hele tiden og løber kun lidt hvis man sætter hånden ned til ham... Han ka ik finde ro når han sover og og han laver små spjæt og ligger for sig selv... De andre gør ham intet og han søger ind imellem til dem men finder hurtigt et sted alene igen... Hva filan ka han fejle?
Da de alle 3 ligner hinanden på en prik, er det svært og se om det kun er den ene der æder, eller to af dem eller alle 3... Men han må jo åbenbart ik ha fået nok at spise de sidste dage...
Er det bedst jeg tar ham fra de andre eller er det ok og lad ham bli sammen med de andre, idet de ik gør ham nogenting... Syns jo det er mega synd for den bette fyr og aner ik hva jeg ska stille op med ham... Han er ik mere end 4 mdr gammel...
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Jeg vil mene at du skal tage ham til dyrlægen, det er svært for os herinde at sidde og sige hvad problemet er, når vi ikke kan se ham.
apr 2010
Følger: 42 Følgere: 39 Gnavere: 19 Emner: 14 Svar: 88
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Gnavere: 16 Emner: 36 Svar: 344
Hvis min hund eller andre dyr skulle til dyrlæge, kom min datter da også med! Det kan da ikke vente ...
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Som 10 årige var min lillesøster med til dyrlæge hvor hun oplevede at se en rotte blive aflivet..
apr 2010
apr 2010
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Gnavere: 16 Emner: 36 Svar: 344
Dyret har ikke valgt dig..
maj 2010
apr 2010
Desuden så kan du vel finde nogen til at kigge efter ham, mens den anden kommer med til dyrlæge..
Lad være med at have yr hvis du ikke gider tage dem til dyrlæge.
Der står i dyreværnsloven: "§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe." Hvilket vil sige hvis dyret er syg skal det til dyrlæge og behandles, længere er den ikke..
apr 2010
Min søn stikker af hvis jeg ik har øje på ham hele tiden og jeg vil ik risikere at han stikker af i Lendum eller går hen til en hund hos dylle og blir bidt fordi jeg ska koncentrere mig om min rotte... Så vil jeg dælme hellere lade børnene bli hjemme, så jeg ka koncentrere mig 100 % om min rotte...
Og til jeres info, har han idag vært hos dylle, så nu ka jeg kun håbe at jeg i jeres øjne er værdig til at beholde min 3 totter, 2 dobermann, masser af fisk og min kanin... Ironi ka forekomme, for jeg er bedøvende lige glad med hva folk mener om mig, desværre for jer.
maj 2010
Altså indtil en af dem bliver syge og har brug for dyrlægen.
Men udover det er der ingen der har sagt, at du ikke passer dem godt nok, så slap da lige lidt af.
apr 2010
maj 2010
Men udover det var der ingen der sagde, der var noget i vejen med din pasning.
Går heller ikke ud fra, at din datter kan komme til lægen hvis det blev nødvendigt, hvis din mand ikke er hjemme til at passe jeres søn, siden du siger, at dine dyr kommer lige efter dine børn, så må det jo være lidt det samme.
apr 2010
maj 2010
Dvs. hvis vi nu tager situationen fra igår og siger, det var din datter, der havde været syg og havde brug for at komme til lægen, så havde du bare lige sendt din søn i børnehave? For din mand var jo ikke hjemme til at passe ham og du kan jo ikke tage ham med. Men fedt nok at I har døgnbørnehave hvor du bor.
Og ja, jeg kan godt se, at du er gammel nok til at bestemme selv. Og det gør også, at du er gammel nok til at blive straffet hvis du ikke overholder dansk lovgivning § 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.
Som feks hvis den ikke kommer til dyrlæge når den har brug for det.
Hvis du anskaffer dig dyr, har du pligt til at tage dem til dyrlæge så snart de har brug for det, akkurat som når dine børn har brug for en læge. Og har du ikke mulighed for det, så lad være med at anskaffe dem.
apr 2010
maj 2010
apr 2010
Jeg skriver ingen steder dyret ikke har det godt hjemme hos dig..
Prøv nu at læse hvad jeg skriver istedet for hvad du tror der står..
At du bliver hjemme når barnet er syg, hedder barnets første syge dag, derfor vil du stadig få løn for det..
apr 2010
Ja hvis bare der var noget som hed dyrets første sygedag, så fik jeg oz løn for at være hjemme hos dem...
Anyway, han har været ved dylle og han har blodmider, så hvis i ik har noget imod det, vil jeg gerne vide hvorfor de små møg dyr kommer, for overlever han denne omgang, så vil jeg gør alt for de ik kommer igen... Hvordan renser jeg buret bedst, for det blev gjort rent for alt for to dage siden...
maj 2010
Er der kommet nye dyr ind for nyligt?
Kan det være kommet fra høet?
De dukker ikke op ud af det blå, så det er med at finde ud af, hvordan de er kommet ind til de små fyre.
Jeg ved, der er en del med smågnavere der har problemer med dem i øjeblikket.
apr 2010
maj 2010
Havde dyrlægen ikke en ide til, hvor de kunne komme fra?
Skal jeg være ærlig, så aner jeg ikke om de kan komme fra grenene.
Hvad sagde dyrlægen du skulle behandle dem med?
apr 2010
Jeg har lige fået en lille smule sukkervand i ham og han har lige spist en lille smule foder og nu er han gået i seng igen... Han er en sej bette gut
apr 2010
Dejligt den kom til dyrlæge
apr 2010
Syg ørkenrotte...