1.370 visninger
|
Oprettet:
Hvilket dyr skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}
Har tænkt på at får en gnaver og har tænkt over 3.
-degu
-zebramus
-rotte
Hvilke har i bedst erfaringer med? hvilken er nemmest at gøre tamme?
kræver en degu meget plads og skal man have 2 af dem før de kan trives?
Lugter det at ha dem?
lige pt ligger jeg mest til at få en rotte, men der er mange som ikke kan lide rotter, og det ville være træls hvis folk ikke vil ind på mit værelse pga af det.
jun 2015
Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
det self træls de ikk bliver særlig gamle, men har lige mistet min kat og derfor vil jeg bare have et dyr til jeg flytter, så det fint
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Man kunne stille dem op som følger:
Zebramus
Degu
Rotte
Set i forhold til hvor tamme de bliver. Det er udelukkende ud fra hvor længe der har været avl på dem i fangenskab, og hvad man har avlet mod.
Rotter kommer jo fra laboratorier, hvor man bl.a. har behov for rolige dyr der er til at håndtere.
Zebramus omtales for det meste som en exotisk art, og det betyder i reglen at det ikke er egentlige håndterbare dyr. Men det variere naturligvis enormt meget hvad folk har af erfaringer her.
Deguer er sådan en glad mellemting. De er ikke helt so exotiske som zebramus, men heller ikke så tamme som rotter.
Mht rotter, så synes jeg du skal tage ud og besøge en opdrætter med rotter. De har en meget markant lugt, og man kan rengøre nok så meget, men den lugt kan man faktisk ikke komme af med. Der er nogen der slet, slet ikke kan have den lugt, mens andre praktisk talt ikke bemærker den.
jun 2015
Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
maj 2014
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 9 Svar: 152
De kom når vi kaldte og lagde sig gerne til at sove enten i nakken eller på mit bryst, de var skønne kæledyr!
apr 2012
Følger: 13 Følgere: 7 Gnavere: 1 Emner: 21 Svar: 406
Hun var simpelthen det mest tamme væsen nogensinde.
Jeg synes ikke lugten var specielt slem, men jeg lufter også ud hver dag. Og jeg gjorde rent i hendes bur én gang om ugen, men fjernede lidt lort en gang imellem(hun sked kun 1 sted, så det var meget nemt).
Jeg synes det var både nemt og hyggeligt
Hvilket dyr skal jeg vælge?