{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Showersystem 3.000 kr.
  • Rengøring af ventilationsrøret og installation af en ny ventilator, kun 1 stk. (jeg kan købe ventilator, med din anbefaling) 350 kr.
  • Opsætning af 5 lamper 1.320 kr.
  • Need to move ikea wardrobe to new apartment around 200 meters away. 800 kr.
  • Fjerne tapet 2 vægge 1.000 kr.
  • Beskæring af æbletræ 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søde kartofler *marsvin*
  • #1   1. aug 2015 nej dem må marsvinene ikke få

• #2   1. aug 2015 Super. Det var også hvad jeg fandt på en amerikansk side så ud røg de smiley

• #3   3. aug 2015 hvorfor må de ikke det?

• #4   3. aug 2015 Susan: det ved jeg ikke. Måske Sortfod ved det..

• #5   3. aug 2015 Sød kartoffel er i bund og grund ikke en kartoffel men en rodgrønsag. De indeholder ikke solanin ligesom alm. Kartofler gør.
    De indeholder dog stivelse lige fod med alm. Kartofler, og så indeholder de sukker. Derudover så indeholde sød kartoffel blåsyre.
    Umiddelbart af hvad jeg har kunnet finde frem til ved at google så er de på en eller anden måde beslægtet med alm. Kartofler, hvilket sammen med stivelsen og blåsyren i sød kartoffel gør jeg vil fraråde man fodre med dem.

Overstående er hvad jeg har fundet frem til via google, men man er naturligvis i fuld ret til at være uenig.

Ud fra det jeg har kunnet finde på google så vælger jeg at undlade at fodre med dem, da der er så meget andet.

• #6   4. aug 2015 jeg har fin erfaring med alm kartofler også, bare de ikke er grønne....

• #7   4. aug 2015 Ja det står jo enhver frit for at fodre med de grønt emner som kan udgøre en risiko. der er også folk der giver smørblomster og dyrene overlever. Ligesom der er folk der giver stenfrugter og porre mv.

Det må enhver jo gøre op med sig selv, jeg ønsker personligt bare ikke at løbe den skal i min bog unødvendige risicis.
    Og derfor råder jeg heller ikke til andre gør det.

• #8   6. aug 2015 der er ikke noget giftigt i søde kartofler og i kartofler der IKKE er grønne er solaninmængden så lille at den ikke udgør en risiko;)

• #9   7. aug 2015 det er jo op til en selv at vurdere hvad man synes.

Jeg vælger ikke at fodre med kartofler da der er så meget andet, og jeg rådgiver kun for noget jeg kan stå inde for. Og jeg vil ikke rådgive til at give kartofler når jeg selv går uden om dem.

Enhver gør hvad den finder bedst.

Kommentér på:
Søde kartofler *marsvin*

Annonce