1.179 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Susan S
Susan S
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13

Hamster pels i uorden Hamster pels i uorden

Hej,
Mit guldhamster har fået uorden i pelsen. Pelsen er ikke længere blød, men er blevet helt stift og ligner det er vådt. Jeg har prøvet at rede ham lidt med en kam, men kammen sad mere fast end hjalp, og han kunne selvfølgelig ikke lide det. Så har jeg pjasket lidt vand på ham og frotteret lidt med håndklæde, det hjalp heller ikke.
Det er ikke fedtet, det er helt tørt og stift, men det skal jo ordnes, måske er det fordi han har svedt i sommervarmen eller hvad ved jeg.
Nogle, der har prøvet det og har nogle gode råd?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hamster pels i uorden
  • #1   27. jul 2015 Prøv at bade ham i chinchillasand ved at sætte ham i en skål og så overøse ham med det. Og giv ham så fri adgang til chinchillasand i hans bur.

• #2   27. jul 2015 Bare sæt en skål chinchillasand ned til ham, så skal han nok ordne det selv smiley

• Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    jun 2013

#3   28. jul 2015 Han har allerede chincilla sand, det har han altid haft, så det hjælper heller ikke.
    Men jeg har ikke prøvet at putte sandet på ham, det prøver jeg i aften, når han står op smiley

• #4   28. jul 2015 Husk aldrig brug vand! ;))
    Hvis du skal børste han så køb en blød tandbørste, og gør det kun hvis han et okay med det. Elleres kontakt dyrelægen eventuelt har han et forslag på havd der er galt?

• #6   28. jul 2015 Jeg ville aldrig øse det på ham!
    Bruger han selv sandet? Ruller han i det?

• #7   29. jul 2015 Der sker altså ikke spor ved at øse chinchillasand på en hamster. Det kan skam være nødvendigt, hvis man har en hamster, som ikke husker at tage sandbad selv. Og når situationen er så grov med hamsterens pels, som det beskrives, så er det altså om at gøre noget, der kan hjælpe. Og det kan det at hjælpe ham med et sandbad!

• Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    jun 2013

#8   30. jul 2015 nej, han tager vist ikke selv sandbad, jeg har ihvertfald ikke set det, men jeg ved jo ikke hvad han laver hele natten. Jeg tror nu også sandbad er den bedste løsning, men at sidde stille er ikke hans spidskompetence og han stiller sig på bagben og snuser til mig, når jeg vil putte sand på ham, så kunsten er ikke at ramme ham i hovedet smiley

• #9   30. jul 2015 Jeg giver alle mine gnavere en spiseske fuld hvalpe tørfoder hver anden dag og det har hjulpet RIGTIG meget på både mine rotter, mus, hamstre og marsvin smiley

• Susan S
    Susan S Tilmeldt:
    jun 2013

#10   31. jul 2015 Synes det hjælper på pelsen at øse lidt sand på ham hver aften, så han får vasket sig lidt i det, nu når han ikke selv tager initiativ til at gå i sandbad. Meget af pelsen er blevet fin igen, men der mangler stadig noget, så han få en skefuld sand over kroppen hver aften i næste par dage også.

Kommentér på:
Hamster pels i uorden

Annonce