1.172 visninger
|
Oprettet:
Selvforsynende??? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er interesseret i at høre mere om hvem der er selvforsynende herinde??
Hvad jeres erfaringer er og hvilke racer i synes gør det bedst??
Og så hvor meget udgifterne er på fodring, køb osv af en han og et par hunner??
Jeg har en ide om hvordan burene skal se ud og sådan.
Jeg blev interesseret for jeg har aldrig smagt kaninkød og det vil jeg gerne, samt min hund skal barfes så den kan også få nogle.
Og så kunne det generelt være hyggeligt at have dem hoppende indtil slagt(Som faktisk ikke afskrækker mig).
Så kom med gode råd, ideer og forklaringer på hvordan i har gjort det !
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
3-5 hunner og et par hanner, og så en masse bure, så ungerne kan vokse op, og gå hver for sig, indtil de skal slagtes
Pas må kaninerne, når de er levende, at hunden ikke tager dem
Ved du noget om BARF, eller er du helt ny ?
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 24 Emner: 2 Svar: 10
Og er det noget med Vædderne har mere knoglefylde end de andre har?
Super, de kan godt gå sammen,ungerne, når de er fravænnet 3 og 3 ? Self opdelt i køn, eller skal hannerne gå hver for sig??
Hehe, ja det tror jeg er en god ide, for min og kaninens skyld, for hunden ville jo synes det var en fest!
Ja, jeg skal faktisk til a starte på det, har bestilt kød, så nu skal jeg bare vente på det og så gå i gang
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 140
jul 2012
Hvis jeg starter med en 3-4 hunner, så er det jo nemt en 25-30 kaninunger, hvis de bare får mellem 6-8 stk hver.
Jeg har planer om det enten skal være Hvid Land eller Californian, så er kuldstørrelsen helt forkert??
Kunne dette bur bruges til unger?
Hvis i kan se jer ud a det, det er hævet over jorden og der er en redekasse foran.
jul 2012
Bag den sorte plade er redekassen (:
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
kik ind i gruppen Kaninslagt (linket til) der er plads til forskellige måder om at holde slagte kaniner på
jul 2012
det kommer de nok også til.
kender i noget til hva Californien, hvid land eller rex ligger på prismæssigt?
Jeg er lii blevet medlem i den gruppe, så nu skal jeg se om jeg skal hive popcorn frem når jeg stiller nogle spørgsmål
og ungerne skal slagtes når de er 4 måneder??
jul 2012
ok, det kikker jeg lii på, tak
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Nu ved jeg ikke hvilken størrelse din hund har, men den skal jo også have andet end kaninkød
jul 2012
Jamen kaninerne skal sådan set bare indgå i hendes kost, når hun kommer på BARF, størstedelen spiser vi nok selv (:
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
håber du får det ud af gruppen som søger..
god aften
jul 2012
Og så har jeg endda fundet et par super flinke mennesker der vil vise mig hvordan de slagter kaniner så jeg kan få mig en ide omkring det
jul 2012
men det var overhovedet ikk sådan, det var super flinke mennesker der geene ville hjælpe og forklare, det sys jeg er fedt
jul 2014
Man ricikere at ungerne er for store til at de kan føde dem hvis hannen er større end hunnen
(Hvid land = op til 4,6 kg, fransk væder = over 5 kg. Fra racebeskrivelserne af de to racer)
jul 2014
Har personligt absolut intet imod slagt, og har selv spist kanin kød ved flere lejligheder, men derfor må man da gerne passe lidt på sine dyr og lade være ligefrem at gamble med deres helbred
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
jul 2014
Jeg ville godt nok ikke gøre det, men det styre folk jo selv
jul 2012
så må hannerne blive hvid land og så kan hunnerne være a større racer, evt FV blandinger
Selvforsynende???