1.228 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Selvforsynende??? Selvforsynende???

Hej.

Jeg er interesseret i at høre mere om hvem der er selvforsynende herinde??
Hvad jeres erfaringer er og hvilke racer i synes gør det bedst??
Og så hvor meget udgifterne er på fodring, køb osv af en han og et par hunner??
Jeg har en ide om hvordan burene skal se ud og sådan.

Jeg blev interesseret for jeg har aldrig smagt kaninkød og det vil jeg gerne, samt min hund skal barfes så den kan også få nogle.
Og så kunne det generelt være hyggeligt at have dem hoppende indtil slagt(Som faktisk ikke afskrækker mig).

Så kom med gode råd, ideer og forklaringer på hvordan i har gjort det ! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selvforsynende???
  • #1   24. jul 2015 Egentlig er det jo ikke så svært, men kaniner af en større race er at foretrække smiley
    3-5 hunner og et par hanner, og så en masse bure, så ungerne kan vokse op, og gå hver for sig, indtil de skal slagtes smiley
    Pas må kaninerne, når de er levende, at hunden ikke tager dem smiley

Ved du noget om BARF, eller er du helt ny ?

• #2   24. jul 2015 Sådan nogle på over 3 kg? smiley
    Og er det noget med Vædderne har mere knoglefylde end de andre har?

Super, de kan godt gå sammen,ungerne, når de er fravænnet 3 og 3 ? Self opdelt i køn, eller skal hannerne gå hver for sig??

Hehe, ja det tror jeg er en god ide, for min og kaninens skyld, for hunden ville jo synes det var en fest! smiley

Ja, jeg skal faktisk til a starte på det, har bestilt kød, så nu skal jeg bare vente på det og så gå i gang smiley

• #3   24. jul 2015 Hver for sig alle sammen

• #4   24. jul 2015 Ok.

Hvis jeg starter med en 3-4 hunner, så er det jo nemt en 25-30 kaninunger, hvis de bare får mellem 6-8 stk hver.
    Jeg har planer om det enten skal være Hvid Land eller Californian, så er kuldstørrelsen helt forkert??

Kunne dette bur bruges til unger?
    Hvis i kan se jer ud a det, det er hævet over jorden og der er en redekasse foran.

profilbillede
  • #6   25. jul 2015 Og så dette med en løbegård til avlsdyrene??

Bag den sorte plade er redekassen (:

profilbillede
  • #7   25. jul 2015 https://www.facebook.com/groups/156716307799831/?fref=ts
    kik ind smiley i gruppen Kaninslagt (linket til) der er plads til forskellige måder om at holde slagte kaniner på smiley

• #9   25. jul 2015 Super! smiley
    det kommer de nok også til.

kender i noget til hva Californien, hvid land eller rex ligger på prismæssigt?

Jeg er lii blevet medlem i den gruppe, så nu skal jeg se om jeg skal hive popcorn frem når jeg stiller nogle spørgsmål smiley

og ungerne skal slagtes når de er 4 måneder??

• #11   25. jul 2015 ok, sys nemlig godt de må få lidt størrelse, men de skal jo heller ikk blive for gamle og der skal gøres plads igen .

ok, det kikker jeg lii på, tak smiley

• #12   25. jul 2015 Der er flere med slagtekaniner der har en han og så 2-3 hunner som faste kaniner, hvor de så spiser ungerne fra dem..

Nu ved jeg ikke hvilken størrelse din hund har, men den skal jo også have andet end kaninkød smiley

• #13   25. jul 2015 Det var også det der var min plan smiley

Jamen kaninerne skal sådan set bare indgå i hendes kost, når hun kommer på BARF, størstedelen spiser vi nok selv (:

• #15   25. jul 2015 Elizabeth hvis det er hysteri du er kommet efter i gruppen så går i forgæves, men det er jo noget man selv er med til at påvirke (man ligger som man selv har redt, og man bliver kylet ud hvis man er en problemskaber smiley
    håber du får det ud af gruppen som søger..
    god aften

• #16   26. jul 2015 jeg har fundet ud a a hannerne skal være fransk vædder og så de første 3-4 hunner bliver hvid land smiley
    Og så har jeg endda fundet et par super flinke mennesker der vil vise mig hvordan de slagter kaniner så jeg kan få mig en ide omkring det smiley

• #17   26. jul 2015 ilder-mor - jeg var bare lidt bange for om der var nogle a dem der startede et ramaskrig hvis man nævnte a slagte deres små kælekaniner.
    men det var overhovedet ikk sådan, det var super flinke mennesker der geene ville hjælpe og forklare, det sys jeg er fedt smiley

• #18   26. jul 2015 Hunnerne skal være de største når man avler på dem smiley
    Man ricikere at ungerne er for store til at de kan føde dem hvis hannen er større end hunnen
    (Hvid land = op til 4,6 kg, fransk væder = over 5 kg. Fra racebeskrivelserne af de to racer)

• #20   26. jul 2015 Det er da helt ærligt synd for hun kaninen.
    Har personligt absolut intet imod slagt, og har selv spist kanin kød ved flere lejligheder, men derfor må man da gerne passe lidt på sine dyr og lade være ligefrem at gamble med deres helbred smiley

• #21   26. jul 2015 Et halvt kg har nok ikke så meget betydning i den vægtklasse, men jeg foretrækker personligt at hunnerne er lidt større, tror sagtens at de kan føde ungerne smiley

• #22   26. jul 2015 Over 5 kg er fra 5 kg og opefter. Hvid land høre til i kategorien mellem racer, og FV er i kæmpe...
    Jeg ville godt nok ikke gøre det, men det styre folk jo selv

• #23   26. jul 2015 det kan jeg godt se, det havde jeg jo egentlig læst men fuldstændig glemt smiley
    så må hannerne blive hvid land og så kan hunnerne være a større racer, evt FV blandinger smiley

Kommentér på:
Selvforsynende???

Annonce