{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Græs til syg kanin? (Tarmproblemer/GI stasis {{forumTopicSubject}}

I min anden tråd om min syge kanin Rex har jeg efterlyst fibreholdigt mad som han hjælpe ham indtil han spiser hø i normale mængder igen.

Han er meget glad for græs, men er flere gange blevet frarådet det af dyrlæger i sygdomsforløbet. Men hø og græs er jo det samme, så det er vel okay at give sammen med hø? Så længe det er de typer med højt fiberindhold.

Syntes der er enormt mange delte meninger, men har haft rimelig succes med urter og meget lidt fiberrigt grøntsager som et supplement de sidste par dage - han har det bedre. Men han skal spise meget mere. Så græs ville jo være et helt naturligt valg!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Græs til syg kanin? (Tarmproblemer/GI stasis
  • #1   14. jul 2015 Jeg synes du skal stole mere på din dyrlæge end et eller andet forum på nettet.
    Vi har lige været gennem det med vores, og der hed det hø ad libitum til det var gået helt over

• #2   14. jul 2015 Græs har jo et ret så væsentligt højere væskeindhold end hø - så helt det samme er det jo altså ikke. Umiddelbart tænker jeg at med et tarmproblem kan det jo godt være at dyrlægen har vurderet at det væskeindhold ikke vil være godt. Hvis din dyrlæge er kaninkyndig, så synes jeg ikke du skal begynde at eksperimentere.

• #3   14. jul 2015 Jeg tænker også at væskeindholdet gør at jeg ikke ville turde, fordi det kan være skidt med for meget væske hvis der er et tarmproblem.

Ville i stedet fokusere på masser af hø, tørrede urter m.v.
    - Grünhopper er værd at anbefale og LUX shoppen har også meget godt tørt.

Måske critical care og fibreplex ind over også?

Men ville klart vende det med dyrlægen, for at være på den sikre side og ikke slå maven i stykker.

• #4   14. jul 2015 Måske det skyldes at de fleste der snakker græs, tænker græsplæne græs, og ikke på alle de vilde sorter man finder. For plæne græs er ikke specielt velegnet til konsum for dyr... Så hvis du f.eks prøver at sige at der ikke er tale om plænegræs men vilde typer som f.eks div star græsser, så kan det være du får et andet svar. Med mindre det er plæne græs du selv har i tankerne.

• #5   15. jul 2015 Nej ikke plænegræs, det er diverse græssorter fra krat og vejkanter smiley Har tænkt mig at forhøre mig igen hos dyrlægen idag - de har jo sagt det er okay med lidt fiberrigt grønt.

• lene J
    lene J Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Svar: 28
    #6   15. jul 2015 jeg ville købe rabbit royal og urtegræs fra skovly.......spiser de ikke det så er l'bet kørt og især ville jeg sørge for frit hø af den gode kvalitet.

Det hø fra Skovly er den aller bedste i danmark og feder rigtig meget

• #7   15. jul 2015 Jeg bruger noget lækkert enghø (det eneste jeg nogensinde har fået ham til at spise flittigt af) og har købt nogle forskellige urte og fiberblandinger hos luxshop. Men vil gerne kigge på andre alternativet hvis det ikke frister ham smiley Kan man købe skovly hø på nettet?

• lene J
    lene J Tilmeldt:
    maj 2014

#8   15. jul 2015 http://www.kaninhaandbogen.dk/forum/viewtopic.php?t=1357

ja og det er bare det bedste smiley

• lene J
    lene J Tilmeldt:
    maj 2014

#9   15. jul 2015 ring til dem og hør hvor i nærheden du kan købe det.....jeg har aldrig hørt om et dyr der ikke grov åd af hø fra skovly

Kommentér på:
Græs til syg kanin? (Tarmproblemer/GI stasis

Annonce