Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ikke dærtig *Kanin*
  • #2   14. jul 2015 Hun har ikke været drægtig, og har vel haft pause siden sidste kuld. Hvorfor skal du så vente med at parre hende op?

• #3   14. jul 2015 ja, hun har haft pause mellem 1 kuld og nr 2 kuld og pause mellem 2 kuld til nu smiley

L : hvorfor vente en måned??

• #5   14. jul 2015 det vil være hendes nr 2 kuld her smiley
    så har styr på det hele, bare ikke lige den del med hvis hun går tom hvornår man så parre hende op igen smiley

Man har ikke ku se på hende sidst gang hun var gravid smiley

• #7   14. jul 2015 Jeg ville parre op ved næste brunst.

• #8   14. jul 2015 Jeg ville også parre hende op ved næste brunst. Du skal være opmærksom på, at hvis der er gået lang tid siden sidste kuld, kan det være svært at få hende drægtig.

• #9   14. jul 2015 Der er gået ca 4-5 mdr fra sidste kuld smiley

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #11   14. jul 2015 Vent indtil der er gået 33 dage med at parre hende op. Ungerne kan komme et par dage efter den forventede dato.

• #12   14. jul 2015 de blev født d. 20/1 i år så det er faktisk længere tid siden og de blev fjernet d. 17/3

• BlueBunnies

#13   14. jul 2015 Når det er så kort tid siden, at de blev taget fra, så ville jeg ikke parre op allerede nu. Jeg vil så også helst have, at de får 1 års pause mellem hvert kuld. Der er ingen grund til at overbelaste den.

• #14   14. jul 2015 4-6 mdr. mellem kuldene er fint. Hellere lade hende få de kuld hun skal have med kort tids mellemrum, fremfor at lave kuld, når hun er ældre smiley Går der et år imellem, kan det blive meget vanskeligt at få hende drægtig.

• #15   14. jul 2015 vil hun bliver 3 her i år så ville helst gerne have det sidste kuld på hende enden hun bliver alt for gammel smiley
    derfor så kort tid efter smiley

Dette kuld vil blive det sidste kuld smiley

• #16   14. jul 2015 Vent et par dage og så om der ikke kommer nogle.

Giv hende masser af ro

Hvis ikke der kommer nogle så vent en måned mindst

• BlueBunnies

#17   14. jul 2015 Man plejer at sige 4 år ved sidste kuld smiley

• #18   14. jul 2015 Hvorfor vente en måned? Det giver ikke mening.

• #19   14. jul 2015 Jeg ville også lade kaninen parre ved næste brunst. En parring tager ca. 20 sekunder og er under normale forhold overhovedet ingen belastning for hunnen.

• #21   17. jul 2015 Hvis vi fodrer vore hunner fornuftigt, kan de mindst 95 % af dem godt passe et normalt kuld på 6-8 unger og blive parret igen umiddelbart efter fravænning af ungerne.
    Og de sidste 5 % har ingen fremtid som avlsdyr.

• #24   17. jul 2015 Hun er begyndt og plukke sig og gå rundt med halm så har et håb om hun bare er gået over tid smiley

Men hvis ikke bliver hun parret op ved næste brunst smiley
    Ved hun kan klare det, hun er sund og rask og vejer det hun skal smiley

• BlueBunnies

#26   17. jul 2015 Hvor har du fundet frem til det henne L?

• #28   17. jul 2015 L: Der tager du fejl. Mus og rotter yngler i stor stil om vinteren.

• #30   17. jul 2015 Dyrene yngler når der er gunstige forhold. Jeg er ret sikker på at kloarkrotter f.eks har tendens til at formere sig året rundt. Der er altid en fornuftig temperatur og altid rigeligt med føde.
    På et loft vil det ofte være noget anderledes. Mine forældre har f.eks flagermus på loftet, men de fordufter når det bliver vinter. Så søger de ud i træerne og overvintre der ude i hilser, hvor de kan sidde klumpet helt tæt sammen.
    Rotter i det fri vil formentlig også kun yngle i sommerhalvåret, pga vejr og tilgængeligheden af føde. Men dyr der levet steder hvor der er mulighed for at få unger hele året, har ikke nogen egentlig ynglecyklus, og får derfor unger når de kan. Det vil også sige når de selv er i kondition til det.

Ved tamdyr ser man generelt at dyrene bliver kønsmodne tidligere, og kan få kuld oftere, end deres vilde slægtninge. Det er netop på grund af de gunstige forhold. Og da deres fornemste opgave er at formere sig, for at føre deres gener videre, griber kroppen naturligvis chancen når den er der.

Jeg har slev meget svært ved at se problemet i at kaninen får 3 kuld relativt tæt på hinanden, hvis den på hele sin levetid kun får de 3 kuld. De bliver jo ofte også ældre i fangenskab, med mindre man har ødelagt dyrene gennem dårlig avl. Og så skal man også holde for øje, at organismen bedre tåler det pres det er at få unger, i en ung alder, end når den er ældre. Så måske er der i virkeligheden slet ikke i dyrets interesse at vente så længe mellem hver parring.

• #32   17. jul 2015 L: så må jeres loft være tomt, for her skal der bare være lidt hø og halm, så yngler de som - ja rotter. Det er ikke kun her, det er generelt, så enten har du misforstået din dyrlæge, eller også ve denne ikke meget om mus og rotter.

• #34   18. jul 2015 Det bliver som regel "kun" til 6-7 kuld om året for vildkaniner.

Kommentér på:
ikke dærtig *Kanin*

Annonce