2.408 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 65 Svar

Kaninpiller? :) Kaninpiller? :)

Hej, har længe tænkt at skifte foder, så derfor kunne jeg jo ligeså godt spørger herinde.
Min mor købte ved en fejl Cuni Complete foder, men har ikke i tankerne at bruge dette, så, hvis der er nogle der bruger det kan i få det gratis.

Skal gerne lægge mellen 80-200kr pr. 15Kg. Og ville være bedst både at kunne bestille over nettet og en fysisk butik. smiley

Det skal være piller og IKKE blandingsfoder, da jeg har prøvet Rabbit Royale (blandet med kaninpiller) og synes ikke rigtigt om det.

På forhånd tak . smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaninpiller? :)
  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #1   4. jul 2015 Møllerens Kaninguf. Giver selv 100 kr for 15 kg smiley

• #2   4. jul 2015 Hvor kan det købes?

• BlueBunnies

#3   4. jul 2015 Jeg køber selv hos en lille landhandel i Silkeborg, men det kan også købes hos Plantorama og andre steder på nettet smiley

• #4   4. jul 2015 Okay smiley

• #5   4. jul 2015 Her bruges fiberkanin, blandet op med RR og byg smiley
    Har aldrig været mere tilfreds!

Det koster omkring 120-130 pr sæk (Kan ikke huske det præcist), men købes der 5 sække koster de 100 kr pr stk smiley
    Kan både bestilles over nettet og i en fysisk butik.

• #7   4. jul 2015 Kerteminde.
    1 kg tror jeg smiley

• #9   4. jul 2015 Har ingen anelse x)

• #10   4. jul 2015 Har lige været ude og kigge og det var 500g smiley

• #12   4. jul 2015 Okay smiley

• #13   4. jul 2015 Bruger Burgess Exel til mine smiley
    Køber det på www.vetuk.co.uk

• #14   4. jul 2015 http://www.francks.dk/gnaver/foder/kaninguf-15-kg.html

Møllerens kaninguf
    Jeg har lige fået det hjem og er godt tilfreds smiley 👍

• #15   4. jul 2015 Uhh tak! Vil jeg bestemt kigge på!

• #17   4. jul 2015 Hmm...

• BlueBunnies

#18   4. jul 2015 L: Så er det fordi, at du ikke bruger det korrekt, for mine fungerer perfekt på det. smiley
    Har fodret med det i de 3 år jeg har haft kaniner, og alle kaninerne jeg har fodret med det har haft en perfekt vægt. Har nok sammenlagt haft over 10 kaniner.

• #19   4. jul 2015 Vi har også brugt det, der var en hel del smulder, så skiftede væk fra det igen

• #20   4. jul 2015 Tror det bliver Møllerens, da jeg har set mange bruge det og det ser ud til at det fungere godt smiley

Tænkte også på de tyske piller som 'klaken' sælger. Nogle der kender til det? smiley

• BlueBunnies

#21   4. jul 2015 Mystisk. Der er stort set intet smulder i det jeg køber? Jeg opbevarer det i en plastik tønde smiley

• #22   4. jul 2015 Jeg har heller ikke haft problemer med det ? smiley

• #23   4. jul 2015 Jeg bruger NAG kaninpiller og er meget tilfreds med det! smiley

• #24   4. jul 2015 Hvor kan de købes? smiley

• #25   4. jul 2015 Jeg køber dem hos vores lokale fodermand her på Amager men det kan også købes på nettet smiley Mener 25 kg koster 149 kr

• #26   4. jul 2015 Synes ikke rigtigt der er nogle steder på nettet, hvor fragten ikke er min. 300kr...

• #27   4. jul 2015 Personligt bruger jeg Elitepiller - dem er jeg rigtig glade for, da de er lidt grovere i det. Jeg har brugt Møllerens Kaninpiller i et par år, og det er også et ganske fint foder. Skiftede egentlig kun, fordi at jeg kunne få 25 kg. Elitepiller billigere, end 15 kg Møllerens (de producerer ikke 25 kg sække mere åbenbart).
    Jeg giver ca. 95,- for 25 kg Elite, og førhen gav jeg 120-130,- for 15 kg Møllerens.

Har du ikke en foderstof eller landmand i nærheden? Det er altså ofte langt billigere, end at købe på nettet.

• #28   5. jul 2015 Er næsten lige flyttet, så vi kender ikke så meget her omkring endnu smiley

• #30   5. jul 2015 Så tror jeg bare det bliver Møllerens selvom det andet lyder godt smiley

• #31   5. jul 2015 Hvis at du bestiller fra Francks.dk ville et lille tip være at købe to sække i et køb, da det bedst kan betale sig medhensyn til fragt. (Se under handelsbetingelser) smiley

• BlueBunnies

#34   5. jul 2015 L: Man kan bruge det forkert ved f.eks kun at fodre med det og ikke give grønt, urter og lidt frugt ved siden af.
    Mine holder vægten perfekt ved kun at få 10-15 g. + grønt, urter og frugt ved siden af.
    Det er heller ikke altid, at den anbefalede vægt er nok. Når mine en sjælden gang kun får foder, så får de godt og vel 30-40 g. som er ca. 10-15 g. mere end hvad de bør, hvis man følger de 20-25 g. pr. kg.
    Det skal trods alt tilpasses til hver kanin.

• BlueBunnies

#36   5. jul 2015 L: Der er andre måder at bruge foderet forkert på, så der kan sagtens være gået noget galt, siden det var alle dine kaniner, som ikke kunne holde vægten.

Anyway. Det skal heller ikke diskuteres i dette emne.

• #38   5. jul 2015 Er det der burgess noget ikke det der mega dyre foder?
    Det har jeg slet ikke råd til, når først jeg kommer op på 8 kaniner smiley

• #39   5. jul 2015 Det er ikke dyrt hvis man bestiller det fra England over nettet

• #40   5. jul 2015 Koster det da ikke ca. 155kr + fragt, på det der vetuk.co.uk som i bruger for 10kg?

• #41   5. jul 2015 Jeg har brugt Møllerens Kaninguf i mange år, og er super tilfreds med det smiley

• #43   5. jul 2015 Møllerens Kaninguf er et af de gode billige mærker af kraftfoder til kaniner. Brugt som et tilskud, først og fremmest til avlsdyr og unger og ungdyr i vækst, fungerer det udmærket. Fortalere for dyrt udenlandsk foder kritiserer det ofte for at være fedende - og nu har vi et indlæg, der beskylder det for ikke at være fedende nok. Med 10 års forbrug af dette til en besætning på ca. 100 kaniner kan jeg kun erklære mig tilfreds, ligesom flertallet, der IKKE bruger det som et fuldfoder, men som et beskedent tilskud til grovfoder og stråfoder.

• #45   5. jul 2015 L: Hvor har du det fra - at Møllerens er lavet til opfedning af slagtekaniner? Link meget gerne til din kilde.

• #46   5. jul 2015 Jørgen: Mange tak, tror også det bliver møllerens smiley

• BlueBunnies

#48   5. jul 2015 L: Nu behøver et tilskudsfoder heller ikke at indeholde ALT det gode. En kanin ville i princippet godt bare kunne fodres med grønt og urter. De har slet ikke brug for tilskudsfoder.
    Jeg synes ofte, at der bliver rakket ned på alt andet foder end det, som kanin hippierne (ja det kalder jeg dem der bliver tøsefornærmede over bl.a at have kaniner i bur - hvor de også kommer ud, kun fodrer med Burgess og mener at alle kaniner skal neutraliseres og have en kammerat) bruger.
    Burgess er et godt foder, MEN man kan sagtens bruge noget der er langt billigere og indeholder lidt færre af de gode ting, hvis man fodrer med grønt, urter og hø ved siden af, og samtidig have nogle kaniner, som er i perfekt stand.

• #49   5. jul 2015 Det er lidt som om at debatter om foder altid ender i Burgess vs. Alt andet foder.

Trættende.

Jeg er også ovenud tilfreds med Møllerens. Det bliver herhjemme brugt som tilskud, og kaniner hverken taber sig eller taget på - de vejer det de skal, og holdet naturligvis vægten. smiley
    Kan varmt anbefales.

• #50   5. jul 2015 L: Der er ingen dokumentation for, at Møllerens skulle være lavet specielt til at opfede slagtekaniner med.

• #51   5. jul 2015 Tak for svar allesammen smiley
    Vi kører i morgen ud i Plantorama - Odense, og køber en pose møllerens smiley

• #52   6. jul 2015 De havde udsolgt i plantorama smiley Det bliver i stedet loppetjansen i nyborg, som vi kører ud til i morgen smiley

• #53   6. jul 2015 Jeg ved ikke, hvad L hentyder til, at der er ting, der ikke er gode og at der mangler ting, der er rigtig gode. Men jeg kan henvise til, at Burgess indeholder sojaskrå, der kan være lavet af gensplejsede sojabønner - der er IKKE sojaskrå i Møllerens !!

• #55   6. jul 2015 Kan du dokumentere, at der er stråforkorter i Møllerens Kaninguf ?

• BlueBunnies

#57   6. jul 2015 L: Nå nå. Så du mener, at vi andre bruger noget skod foder?
    Er så træt af jer kanin hippier, som føler jer hævet over alle andre fordi, at I kaster ih og åh så mange penge efter foder og jeg ved ikke hvad.
    Møllerens er et super godt foder, hvis man kan finde ud af at bruge det.
    Burgess er også et godt foder, MEN jeg vil dælme ikke stemples som en person, som har lyttet til de "forkerte" fordi, at jeg ikke kaster flere hundrede kroner efter noget foder.
    Den må du længere ud på landet med.

Undre mig også over, at du ingen kilder har på det du påstår.

• #58   6. jul 2015 Gad vide om det blot er en undskyld med at finde dokumentation, fordi der måske ikke er noget?
    Så er det nemmere at skyde den videre, fordi nu har ts jo bestemt sig, så kan det også være lige meget smiley
    Findes der overhovedet dokumentation omkring det?

• #59   6. jul 2015 Hvor svært er det egentlig at acceptere andre holdninger?
    Tjae., åbenbart utroligt svært for nogle. Det er jo lige meget hvad man snakker om, hvis man ikke følger bestemte 'regler' uha nej, så er man helt galt på den.
    Come on, og kom videre. Accepter andre og andres måder at gøre tingene på.

• BlueBunnies

#60   6. jul 2015 Dette er indholdet i Møllerens Kaninguf.

profilbillede
  • BlueBunnies

#61   6. jul 2015 Nej Maria. Du ved jo godt, at vi alle SKAL være kanin hippier. Det er det nye hit. Det er simpelthen forbudt at fodre med andet end burgess og have fertile kaniner, som bor i bur smiley

• BlueBunnies

#63   6. jul 2015 L: Du gider ikke at finde beviser, fordi du ikke kan finde dem. Jesus Christ. Det tog mig 1 minut at finde et billede af indholdet til Møllerens Kaninguf.
    Hav kilde til det du påstår og så slipper du for negative kommentarer.
    Fair nok at du ikke mener, at Møllerens er et godt foder, men jeg gider dælme ikke at blive stemplet som en person, som har lyttet til de forkerte personer m.h.t foder.
    Jeg har heldigvis sunde og raske kaniner i perfekt stand, som bliver fodret med Møllerens, og der er mange andre der har sunde og raske kaniner i perfekt stand, som også bliver fodret med møllerens.
    Det kan da kun bevise, at Møllerens ikke er så skod, som kanin hippierne påstår.

• BlueBunnies

#65   6. jul 2015 L: Kanin hippier har jeg kaldt dem, som mener at alle kaniner skal neutraliseres, fodres med Burgess, have en ven, leve frit og som ikke kan acceptere, at folk avler, har kaniner i bure og fodrer med noget andet foder end hvad de selv anbefaler.
    Jeg kalder folk hvad jeg vil (men overholder selvfølgelig reglerne herinde). Vi har heldigvis noget der hedder ytringsfrihed.

• BlueBunnies

#67   6. jul 2015 L: Nej ikke i denne tråd, men i andre tråde har du.
    Kanin hippie er heldigvis ikke et skældsord, så jeg bliver ved med at kalde folk det ord, hvis de går under den kategori.

Men jaja. Dobbeltmoralen længe leve.

• #68   6. jul 2015 Problemet med Frikanin, eller "kaninhippier" er jo faktisk et eller andet sted netop denne "selvoptagede rigtighed".

Jeg synes konceptet er spændende, og blev af selvsamme grund også en del af Facebook-gruppen dertil, men må indrømme at udtrykket efterhånden bare er irriterende - fordi man bare rigtigt mange gange har oplevet at blive påduttet forskellige holdninger, og dette også gerne i en flabet tone, der nedgør al anden form for kaninhold.

Personligt synes jeg det er rigtigt ærgerligt, fordi det et eller andet sted ødelægger interessen og modtageligheden overfor en "ny" måde at holde kanin på, der i sig selv faktisk er spændende nok.

Det ville være kedeligt hvis vi alle altid var enige omkring alt, men ofte ender disse diskussioner med at blive mere personlige end hvad der er godt - fordi den ene eller anden tager det sagte eller skrevne alt for personligt.

Jeg ønsker - personligt - ikke at have noget imod Frikanin (eller lignende), men oplever desværre også ved mig selv at jeg får en negativ tilgang til tingene, når jeg fornemmer det er de holdninger der står bag. Jeg lukker af, og føler mig utroligt provokeret, måske også uden at dette var afsenders hensigt. Det synes jeg er virkeligt ærgerligt.

God aften herfra smiley

• #69   6. jul 2015 Hold nu kæft hvor er der nogen der kører den her langt ud mand!

Forstår virkelig ikke at man overhovedet har brug for at forsvare noget som helst på den måde hvis man selv mener at man fodre med det rigtige.

Ts, jeg håber at du trods den her drama klub har fundet frem til et foder du føler dækker dit og dine kaniners behov!

Er selv en af disse såkaldte "kaninhippier", men pådutter sku ikke andre mine holdninger til foder. Jeg anbefaler Burgess hvis der bliver spurgt, og thats it.
    Forstår virkelig ikke at den skal køre så langt ud over freakin kaninpiller, så længe vitaminballancen er i orden er det vel komplet ligegyldigt om det hedder Burgess, møllerens, fiberkanin eller whatever.
    Grundfoderet skal kun dække vitamin behovet, og hø er fyldstof.

Jesus Christ mand

(Btw, selv om jeg er "kaninhippie" følger jeg ikke frikanin, da nogle af mine holdninger er markant forskellige fra starterens)

• #70   6. jul 2015 Hehe smiley
    Alle har jo sine meninger, men det betyder jo ikke, at det ene er bedre end det andet. Har valgt Møllerens mest fordi, at jeg kender mange der bruger det og har hørt rigtigt godt om det smiley
    Men oprettede emnet for at se om der var andet godt udenfor Burgess og Møllerens som nok er nogle af de mest brugte, hvis jeg havde haft muligheden ville jeg nok have købt Elitefoder, men da jeg ikke liiiige skal til køge, så bliver det bare møllerens, da det vel er et udmærket foder smiley

• #71   6. jul 2015 Det er jo det smiley
    Så længe de får dækket deres vitaminbehov er der som sådan ikke noget foder der er bedre end det andet smiley

• #72   7. jul 2015 Desværre har L ikke noget som helst konkret at holde sig til, når hun kritiserer Møllerens Kaninguf og andre tilsvarende produkter. Hendes problem er også, at hun er håbløst gammeldags - for moderne kælekaninejere dyrker selv foderet til kaninen i haven eller henter det i grøftekanternes paradis.
    Men hun er selvfølgelig helt fri til at købe dyrt importeret foder i farvestrålende indpakninger.

• #73   7. jul 2015 Nu er jeg ved at blive ret så sur!
    I går var det plantorama der havde udsolgt, så vi ringede til Loppetjansen (da de havde lukket) og spurgte om de havde Møllerens Kaninguf, som de så havde, så spurgte vi hvornår de åbnede og kom for at købe det klokken 10:30 (åbnet klokken 10:00) og så sagde de, at de havde solgt de 2 sidste poser i går! Så var det jo åbenbart FØR vi ringede! Lorte service! Nogle der har et bud på, hvor det så kan købes?

• #74   7. jul 2015 Ved ikke lige hvor i Sønderjylland du bor - men ved, at vores lokale dyrehandler i Gram ALTID har det på lager smiley

• #75   7. jul 2015 Er flyttet til Kerteminde såå smiley

• #76   7. jul 2015 Arh, okay smiley

• #77   7. jul 2015 Det et også derfor vi ikke har noget fast sted at købe det...

• #79   7. jul 2015 Min kanin får primært græs (den er i løbegård græsplænen alle døgnet lyse timer, og så er den fri i haven når jeg har mulighed for at være der ude). I buret fårs altid et bredt udvalg af årstidens kaninvendlige ukrudt. Dertil høre et par æble-/pære- grene. Hun har altid adgang til frisk hø, og så er et halvt æble eller en gulerod altid populært (dog ikke hver dag, men næsten)

Dertil plejer jeg altid at give en portion af de kaninpiller dyrhandleren lige havde på tilbud sidst, eller bare dem der var billige smiley

Jeg er så heldig at hun kun spiser hvad hun har brug for, og at hun er god til at variere mellem grønt og tørfoder af sig selv smiley Hun er nu syv år, har aldrig været syg, og har aldrig haft problemer med hverken mave eller tænder så jeg vil mene at det virker smiley

• #80   8. jul 2015 Til Katrine: Jeg skal til Sjælland torsdag morgen og hjem igen torsdag aften. Jeg kan sagtens tage et par sække med, hvis vi kan mødes ved en motorvejsafkørsel.

• #82   8. jul 2015 Jørgen: behøves ikke googlede lidt frem og tilbage og fandt en privat sælger smiley
    Ellers mange tak smiley

• #83   8. jul 2015 Såå.. Jeg har fået foderet hjem nu smiley

profilbillede
  • #84   10. jul 2015 Til Pernille R: Det er ikke naturligt for kaniner at få fibre i form af findelt foder, der er klistret sammen til piller. Det gøres meget bedre - og langt billigere - gennem grovfoder og stråfoder. Findelt forder har ikke den struktur, der medfører en naturlig fordøjelse.

Kommentér på:
Kaninpiller? :)

Annonce