Advarsel useriøs sælger I Odense NV Advarsel useriøs sælger I Odense NV
Er lige nødt til at dele en lidt kedelig oplevelse vi har haft med en useriøs sælger af dværgvædderunge i Odense NV:
Og den må rigtig gerne deles med alle i kender som ikke vil have skuffelser!!
Jeg har givet min bedre halvdel en Dværgvædder unge i morgengave og vi var ude og vælge den det skulle være.. Vi betalte de 100,- som sælger/opdrætter ville have i depositum..
Herefter burde man mene at det er lavet en bindende og seriøs handel/aftale fra begge sider.
Lørdag liige inden jeg skal til og i bryllupstøjet og i kirken får jeg en SMS fra sælger om, at faderen til den kanin vi har valgt var løbet væk og de havde besluttet sig for at beholde den unge der lignede faderen mest og det var vores.
Ved nærmere eftertanke lignede ungen hverken moren eller faren og sælger har efterfølgende skrevet i vores sms-korrespondance, at der havde været rigtig mange henvendelser på lige netop den lille put vi havde valgt, jeg/vi tænker at nogen har budt en højere sum!!!
Uden at nævne nogle navne kan vi oplyse at sælgeren er fra Odense NV og har masser af Dværgvæddere, løvehoveder til salg på både dba og gul&gratis lige pt.
Er det bare mig eller er en indbetaling af depositum på den pågældende kanin er bindende handel/aftale??
jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
"Vi er også meget knust over vores bedste kanin er blevet væk- for det sker ikke hver dag . jeg skal stoppe at avle pga af det og det er meget alvorligt. Udover er mine børn er meget travmateseret af alt det der er sket med Prins. Og jeg har ikke lyst til at diskutere noget hvor jeg ikke er skyldig i sociale medier."
Hvad er det lige hun IKKE er skyldig i??
Er jeg helt galt på den?
Det kan da ikke være køber der skal betale med den lille nusser unge for at deres gamle kanin er blevet væk?
jun 2015
apr 2011
Følger: 10 Følgere: 8 Gnavere: 2 Emner: 21 Svar: 72
Det samme skete for os da vi skulle have hund. Det er simpelthen trælst..
jun 2015
Jeg skulle virkelig lægge bånd på mig selv for ikke skrive hendes navn og udlevere men nok det bedste ikke at gøre 😤
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Når det så er sagt, så er der stadig en del mennesker hvis etiske standpunkt er, at så længe dyret ikke er flyttet, så bestemmer de.
Jeg har set folk sætte dyr til salg, indgå en handel, og så fortryde fordi dyret 'udviklede sig rigtigt godt'.
Personligt har jeg sådan en mental blacklist, hvor den type står på. For jeg gider ikke gå og glæde mig til noget, kun for at sælger laver en 'ik alligevel'.
jun 2015
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
De har tilsyneladende fået depositum tilbage... Så det er vist bare et udtryk for at man er bitter, for sagen er jo sådan set ude af verdenen.
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 476
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Hvis depositummet er givet tilbage er det for mig ikke en dårlig sælger..
Både køber og sælger har altid ret til at sige "nej tak"
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Som sælger bør man rent etisk stå ved sin beslutning om at dyret er solgt/reserveret - ellers skal man sguda vente med at sætte til salg til man er 110% sikker. Det er da derfor at standby-begrebet er opfundet.
Advarsel useriøs sælger I Odense NV