{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Kanin angriber {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en franskvædder hun, som var begyndt at blive lidt ensom. Jeg købte derfor en han af samme race i håb om at de kunne nyde hinandens selvskab, og muligvis få unger.
Han er en stor unge, og virker ikke umiddelbart aggressiv.
Men når de så løber rundt i haven sammen, så jagter han hende, og angriber. Der er ikke nogen parringsadfærd, han angriber hende bare, hvilket er ret dumt af ham, da hun jo endnu er meget større end ham.

Jeg har aldrig oplevet at en han angriber en hun, men kun omvendt, så ville høre om der er nogen der har en ide om hvad det kunne være, og om der evt. Er noget at gøre.

Hilsen Maria

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin angriber
  • #1   6. jun 2015 Er de neutraliseret?

• #2   6. jun 2015 Nej, det kan de jo ikke være når de skal have unger smiley

• #4   6. jun 2015 Er jeg godt klar over, og de går også i hver deres bur. Men de kan jo ikke parre hvis han angriber

• #5   6. jun 2015 som du selv skriver hvis han stadig kun en unge, så er han ved at etableret sit eget territorie og derfor jager han hende væk, kaniner er jo ikke flokdyr og skal derfor have hver sin bolig (hule), og omkring hver bolig har de hver sit territorie, ("dørmåtten til huset") Så skil dem ad indtil han er gammel nok til parring (over 6 måneder) og vurder begge dyr inden du parre om de er egnet til avl...
    god fornøjelse

• #6   6. jun 2015 Okay.. Jeg har bare aldrig oplevet at en han angriber en hun, ligegyldig alderen. Som sagt er han en stor unge (ca. 4mdr.), så havde ikke regnet med at det betød noget, da jeg har sammensat mange kaniner, men der er jo ikke to der er ens smiley

• #7   6. jun 2015 Jeg havde sådan en han for mange år siden, han begyndte at blive aggressiv som 4 uger gammel, og vi valgte at beholde ham, for at se hvordan det udviklede sig. Han blev så dygtig en hopkanin, at vi valgte at få unger efter ham (Super søde og kælne unger, i begge kuld!), men det var nemmere sagt end gjort!!
    Han kunne nemlig ikke li hunner, og det var et rent helvede, specielt ved første parring. Det tog ca. 45 min, at få EN parring, begge kaniner var i snor, på neutral grund, og pelsen fløj rundt, fra begge kaniner, der kom heldigvis 7 unger smiley
    Han hadede hunner, og kunne blive noget så arrig, hvis de kom for tæt på. Nogle vil jo så straks påstå, at han ikke kunne li andre, men han elskede hankaniner smiley
    Han kunne sidde ved siden af, og sige hej til ALLE de hankaniner vi mødte til stævner, og med hunnerne sagde det haps smiley
    Jeg har ingen idé om, hvorfor han gjorde det. Han var den mindste og lavest rangerende i kuldet (3 hanner og 1 hun), hvor hunnen var noget så dominerende, og hoppede rundt på sine brødre, fra de var ca. 4-6 uger gamle.

Skil dem ad, og vent til han er blevet ældre, husk at parre dem på neutral grund, så han ikke får flænset hende, god fornøjelse med babyerne når de kommer smiley

• #8   6. jun 2015 Haha, jeg har også før overvejet om kaniner kan være homoseksuelle, for jeg har aldrig oplevet en han som ikke er interesseret i hunner.
    De går i hver deres bur med løbegårde til som står lige ved siden af hinanden, og når der er hegn imellem så elsker de hinanden, men så snart han får mulighed for at angribe, så går der en djævel op i ham, på trods af at han er den skønneste og sødeste kanin overfor os.

Vi har en meget stor have hele vejen rundt om huset, og hele haven er indhegnet, så de får lov at løbe rundt i hele haven (under opsyn). Så længe at hunnen holder sig væk fra hans udsyn, hvilket er let i så stor en have, så går det meget godt, men hvis han får øje på hende, så løber han efter hende til jeg løber hen og distrahere ham. smiley

Men jeg prøver at give dem noget tid hver for sig, og så må de bare skiftes til at komme i haven smiley

• #9   6. jun 2015 Lad mig sige det sådan, at jeg går mere op i, at mine hanner kan med andre hanner, end at de kan med hunner smiley Jeg gider ikke have parresyge hanner, eller hanner der angriber andre hanner smiley

• #10   6. jun 2015 Forståeligt nok, men nu skal ham her jo ikke gå med andre hanner, og han behøver heller ikke at være parresyg, men bare ikke angribe hende smiley

• #13   6. jun 2015 L: Jeg har haft kaniner i 20 år, og har avlet i mindst 10 år, så er udmærket godt klar over hvad jeg laver, og det var heller ikke det mit spørgsmål handlede om så ser ikke nogen grund til at du blander dig i det smiley

Ang. Adfærden så vil jeg slet ikke diskutere det med dig, da du er helt forkert på den i det du skriver, og jeg derfor ved at jeg ikke får noget ud af at sige sig imod.

• #15   6. jun 2015 Som sagt gider jeg ikke at diskutere det med dig, og hvis jeg pointere hvad der er forkert af det du har skrevet, ender det bare ud i en diskusion.

• #17   6. jun 2015 Hvis du læste hvad jeg har skrevet, ville du også vide at jeg venter med at sætte dem sammen igen til han viser mere interesse for at parre hende.

• #19   6. jun 2015 At uddybe det, ændre ikke meningen med det første du skrev, og det som du kalder en "ny og moderne måde" ændre ikke den adfærd kaniner har haft i flere hundrede år.. Jeg har aldrig sat spørgsmål til noget af det du skriver så syntes at det er irrelevant at skrive her.

• #20   6. jun 2015 Årrh hold nu op.. Du har fuldkommen ret til at have dine egne holdninger, men hold dem for dig selv når du udelukkende prøver at støde andre..
    Skulle det så også være dyreplageri at vi slagter grise til middagsbordet?

• #22   6. jun 2015 Ja, men det er jo ligesom lidt åndsvagt at neutralisere kaniner der skal avles på..

Hvorfor mener du ikke at jeg kan sammenligne det?

At nogle mennesker er så dumme og behandle en kanin sådan, betyder ikke at jeg gør det!!

• #24   6. jun 2015 Og sammenligner det heller ikke med at slå kaninen ihjel på den måde, men sammenligner det med at det er okay at avle grise, såvel som kaniner

• #25   6. jun 2015 De bliver jo ikke gemt i et lille bur i en baghave når det er til slagtning, så ja de ender på aftenbordet

• #27   6. jun 2015 Hvad er grunden til ikke at gøre det?
    Skulle vi så også stoppe med at slagte køer, grise, kyllinger osv.

• #29   7. jun 2015 Som jeg forstår det L avler hun kaniner til slagt.

• #30   7. jun 2015 Mine kaniner har det skide godt, og er hverken stresset eller noget, og i tilfælde af at de skulle blive det, ville jeg selvfølgelig også handle udfra det.
    Sim sagt kommer ungerne ikke til at mangle hjem, eller blive mishandlet, forstår virkelig ikke at jeg er nødt til at skære det ud i pap for dig, eftersom jeg bad dig om at blande dig uden om.
    Min kanin er en god mor, og er glad for at have unger. Når ungerne er 8 uger får de hver deres bur med stor løbegård til (som skrevet flere gange så har vi en meget stor have), og når de så er store nok, bliver de aflivet på en human måde, som den gris der ligger på din tallerken. Derefter bliver de slagtet og spist af folk som godt kan lide kødet!!
    Jeg vil gerne vide hvad der er du mener er så forkert ved det? For så syntes jeg helt klart at du skal blive vegetar, da de her dyr har det meget bedre end så mange andre du spiser!!

• #31   7. jun 2015 Jeg vil ikke starte en debat eller noget, men forstår simpelthen ikke mennesker kan avle kaninunger og nusse med dem og have dem i så lang tid og så dræbe dem. Jeg forstår det slet ikke.. Men jeg bryder mig slet ikke om dyr dør generelt. Men sådan er verden jo bare.

• #32   7. jun 2015 Telma: Når man har prøvet det før, og på forhånd ved at dyret skal slagtes, så er man også meget mere obs. på ikke at knytte et bånd til det.
    Det er helt i orden at have den holdning, så længe at man ikke nedgøre andre for hvad de mener, eftersom der aldrig vil være en der er rigtig og forkert i den situation.

• #33   7. jun 2015 Ikke for at nedgøre dig ang. Din alder, men når man bliver ældre så har man også et lidt andet syn på sådanne ting smiley og når man er vokset op med det, så er det også en del lettere at sortere ens følelser.
    Jeg er ikke ligeglad med at et dyr det dør, men det er nu engang den måde mennesker (og andre dyr) overlever, og har altid været det, sådan er fødekæden jo.
    Jeg kunne heller aldrig få mig selv til at få mine kælekaniner slagtet, det vil ALDRIG kunne ske, men dem til slagtning er jo ikke mine kæledyr, og de forsvinder jo igen lige så vel som hvis de blev solgt smiley

• #34   7. jun 2015 Ja men jeg tror bare aldrig jeg vender mig til tanken smiley

• #35   7. jun 2015 Det er også helt i orden, men tror nu nok du lærer at forstå det med tiden, men man kan jo aldrig vide smiley

• #36   7. jun 2015 L: Hvor har jeg skrevet at "de kan sammen?"
    Jeg skrev at de kunne hilse på andre hanner, uden at der skete noget.. Omg smiley

For nogle handler det jo bare om, at neutralisere alle kaniner, fordi de tror det er det bedste, mine kaniner bliver brugt til hop, og hvis de blev neutraliseret, puha sikke en gang dovne kaniner jeg ville få smiley Og ja! Jeg har jo hanner der er neutraliseret.

Lad Maria avle, hvis det er det hun vil, det var ikke det hendes spørgsmål gik ud på. Den beslutning HAR hun taget.
    Der er vel intet forkert i, at avle sit eget kød? Jeg spiser ikke kaniner, men det ville absolut ikke røre mig, hvis man købte en kanin og spiste den smiley

Tag en uddannelse med dyr, og prøv at arbejde med forsøgsdyr, så får du et helt andet syn på det!

• #38   7. jun 2015 L: Ja! Hvem gider have sure hanner med nogle steder? I hvert fald ikke mig.. Jeg har set massere af billeder, af andres hanner der har været oppe at slås.

Kommentér på:
Kanin angriber

Annonce