hvilket kæledyr skal man vælge ?? {{forumTopicSubject}}
Hej vi er en familie på 5 mig min mand vores 3 piger på 13/11/6,5 år min yngstedatter blev opereret i vinter i ryggen og må ikke så mange ting vi har som familie medlemmer vores 5 skønne hunde
Jeg har gået sådan lidt og tænkt på om hun ikke skulle ha et ude dyr da hun elsker dyr og elsker at være ude
vi har med årene haft
- ponyer
- hængebuegrise
- HØNS
- kaniner
- deguer
-Marsvin
- ildert
- fugle
-hamster
-ænder
Slidepadder både sump og land vi har en landskildpadde
- gekko
- fisk
mm
de er alle døde af allerdom eller blevet syge og måtte aflives veddr. dyre
men denne gang skal det være etude dyr et der ikke kræver det helt store og kan være ude om vinteren evt i udestuen men det er vigtigt at det ikke er et dyr der kræver alt for meget foruden masser af kærlighed og gerne ville dette vi bor i hus med stor grund til så dette er ikke et problem
hvad ville i forslå ??
kh sanne
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
Eller kat...
Har selv været syg i længere perioder, da jeg var lille, og havde glæde af alle tre..
Men det er blot mine forslag,..
Held og lykke med at finde et perfekt dyr til hende!..
Mvh.
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 27 Svar: 75
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 2 Emner: 26 Svar: 55
apr 2010
Jeg har haft marsvin (og kaniner) der har gået ude hele året rundt, i et stort bur, så længe de havde en hule (vi havde underjordiske huler), og fik sat læ-plader op om vinteren, klarede de sig perfekt, og blev faktisk meget ældre, og levede sundere end de marsvin jeg har haft indendørs
Det skal så siges, at det bare er min oplevelse, og kan ikke sige noget generelt...
apr 2010
Er riharson egern et egern der gider at kæle og hygge og hvad ligger prislejet på dem ved min veninde havde egern på et tidspunkt devar meget lidt snaksageligt og kostede 5000kr for sådan en lille ven det syntes jeg er rigtig mange penge hvis man skal ha et par
kh sanne
apr 2010
apr 2010
apr 2010
http://www.gnavergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1059
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.261
Men marsvin SKAL jo have en at være sammen med så 2 marsvin ville være et godt valg herfra
apr 2010
Præcis, marsvin er et sjovt og godt lille kæledyr,..
For at undgå ræve, og andre rovdyr, har vi ståltråds net i bunden, og jord/sand/spåner/andet underlag oven på, og så oven på underlaget har vi halm og hø...
Mvh.
apr 2010
vi har snakket om at udeanlæget skal laves af pleciglas for neden og net for oven men de jordhuler du lavede er det bare plastik rør du havde sat ind i højen inden du har lagt jord på ?? jeg tænker også er der noget ukrudt marsvin ikke kan tåle som vi skal sørge for at fjerne ??
hvad med aktivitets legetøj er der noget de vil ha glæde af og som kunne være sjovt for dem ??
vores tidligere marsvin gad ikke legetøj på nogen måder vi prøvede mange ting men intet af de gad de bruge
vi har også snakket om at lave køkkenhave i højbede med grøntsager men er der noget marsvin har super godt af foruden gulerødder salat agurker for så vil vi så det også
kh sanne
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.261
Med hensyn til ukrudt ville jeg bare fjerne alt det du er usikker på om den kan tåle mælkebøtter, græs osv den slags er fint Men ved at guldregn (det er godt nok et træ) det er MEGET giftigt (hvilket det er hos de fleste dyr).
Du behøver ikke købe legetøj til den hvis du køber 2 marsvin eller flere. 2 marsvin er også billigere og glæder marsvinet mere hehe ;D Men ellers kan man købe foderbolde både til jorden og til at hænge i burets "loft".
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 30
Med de kolde vintre ville jeg ikke turde lade min mut stå ude.
hvilket kæledyr skal man vælge ??