Må jeg vaske ungerne? Må jeg vaske ungerne?
Hej GG.
Jeg har fået kaninunger for første gang og de har lige fået øjne i dag..
Lige siden de blev født har de være helt beskidte og det bliver ikke mindre som dagene går. De skulle være hvide men er helt nikotinfarvede og man kan se at den smule pels der er, er helt klumpet.
Må jeg godt vaske dem og hvis, hvordan?
Reden er helt beskidt og ulækker - må jeg godt skifte underlaget og høet ud?
På forhånd mange tak for konstruktive svar
mar 2014
Følger: 7 Følgere: 7 Gnavere: 7 Emner: 6 Svar: 120
jul 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 140
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Følger: 39 Følgere: 202 Gnavere: 2 Emner: 14 Svar: 423
Og går ud fra de er 12 dage gamle plus/minus.
apr 2015
Følger: 1 Gnavere: 8 Emner: 3 Svar: 14
Og mange tak for Jeres svar
Dreamcatcher det var præcis som du beskriver det, jeg ville gøre det.. Turde bare ikke før jeg havde hørt Jeres meninger
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Følger: 39 Følgere: 202 Gnavere: 2 Emner: 14 Svar: 423
Når de har øjne så er min erfaring at man faktisk kan gøre med ungerne som man vil da de alligevel snart kommer ud af reden og det samme gælder med at fjerne hele reden og lave en ny - men man skal bare samle alt pelsen reden indeholder. Vores Hollænder får altid skiftet alt når ungerne har fået øjne netop for at forhindre buret bliver ulækkert og især her i den varme periode da vi ikke kommer stalosan F i bure der venter unger, så de skal bare være rene så der ikke kommer fluer og evt. sygdomme.
apr 2015
Følger: 1 Gnavere: 8 Emner: 3 Svar: 14
Jeg gjorde i går som Aias skrev og hold nu op en forandring allerede i dag! Blev helt glad da jeg så dem nu hér
Har iøvrigt min kalender ved mig nu og de fylder i dag 9 dage, så de er ret hurtigt ude med øjne
mar 2014
Følger: 7 Følgere: 7 Gnavere: 7 Emner: 6 Svar: 120
Må jeg vaske ungerne?