{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Har lige fået mus, vil høre erfaringer {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har lige fået 3 kælemus. De kom hjem igår og har siddet i buret og lige fået tid til at falde til ro. Det er alle sammen hunner, en af dem er meget glad for at bruge løbehjulet som jeg har sat ind og har brugt det lige siden igår næsten. (Hun har dog sovet). Men her til morgen er hun i det igen. De andre har ligget i hulen og sovet.

Hvor lang tid går der normalt inden de er faldet helt til i deres nye bur?

Jeg fik at vide at det stadig væk kun er unger dem jeg har fået, hvornår vil man sige at de er voksne?

Hvor kan jeg supplere deres musepiller med, altså lidt godt og spændende?

Bruger mus også sandbad lige som hamstre og chinchillaer?

Hilsen Line

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har lige fået mus, vil høre erfaringer
  • #1   25. jul 2010 det går normalt et par dage før de er faldet helt til i deres bur... Og ja er sikker på de bliver glade for et sandbad - ikke sikkert de bader i det som f hamstre kan det - men de elsker at grave. Jeg plejer at have en stor skål med sand osv i den er rigtig god for musene at grave og lege i - man kan fx gemme godbidder der nede... Mus er som du nok har opdaget meget aktive og elsker derfor alt muligt slags aktivering - gerne fx kængekøjer i buret, grene og tov at klatre i, forskellige hulder og etager i buret og ja deres hjul...

de kan supplere med fx nødder, solsikkefrø, osv. (men lidt da det feder en del). Du kan også bruge pastaskrier (ibehøver ikke at være kogte), havergryn, hirsekolber (kanariefuglefoder), blåbær, jordbær, æble, banan, gulerod osv. mus spiser det meste :o)

• #2   25. jul 2010 her kan du læse lidt om mus
    (link fjernet)

• #3   25. jul 2010 CMP: Mange tak for svarene, dem kunne jeg ihvertfald bruge. Lige nu er de gået kolde ovre i hjørnet af buret og sidder bare sammen og slapper af.. jeg vil give dem lidt mere tid til at vænne sig til buret før jeg putter nogle flere ting ned til dem

Hvilke grene kan jeg bruge, altså fra hvilke træer?

• #4   25. jul 2010 Grene fra frugttræer er altid gode, men de må ikke få fra dem med sten i (fx. kirsebær)

• #5   25. jul 2010 du kan også bruge pil, birk, bøg eller eg... og lad endelig bladende sidde på mine mus bed dem af og brugte dem til at sove i :o)

Kommentér på:
Har lige fået mus, vil høre erfaringer

Annonce