529 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

HJÆLP - Naturmus! HJÆLP - Naturmus!

Hej, min kat, kom lige ind og spyttede en lille LEVENDE baby mark/vildmus ud på mit gulv!.. Den er ikke særlig gammel, men har masser pels, og øjne og det hele..
Den sad og rystede, og jeg skyndte at tage mig op for at se om hun havde bidt den..
Det ser ikke ud til at hun har bidt den, andet end den er lidt våd omme omkring halen!..
Jeg har nu sat den ned i en transportkasse jeg har til rotterne, hvor den sidder under et stykke stof...
Hvad skal jeg gøre ved den?...
Jeg tør ikke rigtigt sætte den ud igen, da mine katte stadig går derude et sted, og museungen er meget chokeret..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP - Naturmus!
  • Mister kat .
    Mister kat . Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #1   14. apr 2010 jamen enten sætter du den ud. ellers afliver du den....
    man kan ikke bare tage den fra naturen og så holde den som fange...

• #2   14. apr 2010 Mister Kat:
    Jeg har ikke tænkt mig at holde den i fangeskab..
    Synes bare det er synd at sætte en meget lille skræmt mus, alene ud i byen..
    Men ja, tak for dit svar..

Izabella:
    Okay tak,
    Det var også det jeg havde tænkt mig, i det tilfælde hvad giver jeg den at spise i den uge?..

Mvh.

• Mister kat .
    Mister kat . Tilmeldt:
    apr 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #3   14. apr 2010 Syns stadig det er en dum ide at tage den ind....

Bare pas på den ikke har alverdens sygdomme med som den giver dine dyr...

• #4   14. apr 2010 Mister Kat:
    Jo tak, men den kommer heller ikke i nærheden af mine andre dyr smiley

Izabella:
    Okay, mange tusinde tak!... smiley
    Det vil jeg så nok gøre, og derefter sørge for den bliver sluppet ud et godt sted jeg kender..

Mvh.

• #5   14. apr 2010 Izabella:
    Ja, mange tak, det vil jeg så gøre nu smiley
    Har et skur ude i haven, hvor der er køligt, uden af være koldt, og der har jeg tænkt mig den måske kan stå, så den ikke vænner sig til indtemperaturen..

• #6   14. apr 2010 Izabella:
    Ja, jeg har et bur på ca. 60cm i længden, det må være stort nok i den tid den nu er her, den er trods alt kun omkring 3cm smiley
    Og tak igen!

Mvh.

• #7   14. apr 2010 Dum idé først at vænne den til at være inde, for derefter at sætte den ud igen. I buret har den altid mad, og den skal bare gå ud fra sit hus, og hen til skålen. I naturen skal den selv finde mad, og det er derfor en RIGTIG dum idé først at 'fortælle' den, at her får den mad hver dag, den skal bare gå hen til skålen, især når den er så lille. Så har den jo lært at maden kommer til den, og når du så slipper den løs vil den ikke kunne finde mad, og dø.. af sult smiley

• #8   14. apr 2010 Izabella: Fint fint smiley Læste jo ikke alle kommentarerne før, men sådan som du siger hun skal gøre, lyder helt fint! Det ville bare være bedst hvis den kunne stå udenfor, sådan at den lever i det rigtige udeklima

• #9   14. apr 2010 Min kat kommer tit ind med mus, det kan ikke undgås der hvor vi bor. Det lyder nok lidt brutalt, men min far plejer at aflive dem da min lille tigermis skader dem ret slemt. Ellers sætter han dem ud på en fodboldbane i nærheden, hvis de ikke er virker sårede.

• #10   14. apr 2010 Du går dig en tur med musen og sætter den ud et andet sted, et stykke væk fra dig.
    Det er det eneste rigtige at gøre, du skal i hvert fald ikke beholde den, heller ikke en uge.

Jeg kan love dig for at den lille mus er lykkelig når du slipper den fri.

• #11   14. apr 2010 Nu ser jeg lige hvordan den får det hen af dagen..
    Det ser ud som om, at den næsten lige har fået øjne, men den kan både gå (lidt usikkert), nusse sig, og spise (den har lige spist nogle korn der lå blandet med jorden), lige nu sidder den på et stykke træ og sover...

Mvh.

• #12   14. apr 2010 Izabella:
    Tak, jeg har forsøgt at gøre det så godt jeg nu kunne smiley

Jeg kunne godt tænke mig at slippe den ud, et sted med mange andre skovmus, så den ikke er alene, så hvis I kender et godt sted, nær København, er I mere end velkommen til at skrive det smiley
    Spurgte min nabo, hun synes jeg er latterlig at gøre så meget ud over et lille skadedyr, men der har vi jo så forskellige meninger, jeg ser den altså som det levende væsen den nu er..

Nå, jeg skal lige i gang med noget, men vil tjekke tilbage lidt senere..
    Fortsat god dag, allesammen, og tak for hjælpen!...

Mvh.

• #13   14. apr 2010 Okay, tak igen igen Izabella!..
    Det er jo heller ikke så langt fra her, nu hvor jeg tænker over det smiley

Kommentér på:
HJÆLP - Naturmus!

Annonce