Neglepleje og problemer med buret Neglepleje og problemer med buret
Hej igen igen!
Jeg har gået og overvejet, hvordan jeg bedst plejer min dværghamsters negle. Så vidt jeg har læst mig til, er det en idé at finde en sten, som man kan smide under drikkeflasken. Problemet er, at jeg ikke ser hende ved drikkeflasken så ofte (derfor kan hun vel selvfølgelig nok drikke om natten), og at jeg ikke ved, hvor sådan en så placeres mest optimalt?
Desuden har vi i buret en lille "platform" oven over hendes hule, hvor der er en "trappe" til. Der er ikke tætte og store nok riller til hun kan stå fast, og samtidig er det en smule for stejlt for hende. Hvis vi sætter hende op på platformen og hun skal ned, så ender hun med at glide på maven, da plasten er for glat.
I dag snakkede vi så om, om man kunne lime nogle små pinde fast som trin, eller om noget ultrafint sandpapir kunne være en ide?
Personligt er jeg ikke så glad for idéen om sandpapir, men jeg vil lige høre, hvad I har af erfaringer og gode råd!
God weekend!
Cecilia og Sif
feb 2015
Gnavere: 1 Emner: 11 Svar: 13
Ja, jeg vil i hvert fald hellere prøve med at lime trappetrin på i første omgang. Er meget bekymret for, om sandpapir måske er voldsomt nok
jan 2014
Følger: 21 Følgere: 21 Gnavere: 4 Emner: 21 Svar: 291
Hvad for et hjul har du? (billede)
Nej, ingen dyr skal have sandpapir
feb 2015
Gnavere: 1 Emner: 11 Svar: 13
Bonus: Hvis man kigger godt efter, kan man lige ane en grå snude, der titter op af hullet
Neglepleje og problemer med buret