741 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Jane F
Jane F
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

kaninunger født i dag kaninunger født i dag

Vores dejlige lille kanin har i dag fået unger.

Vi har prøvet at kigge forsigtig i reden, men kan ingen unger se. vi har dog set noget bevæge sig.
Mit spørgsmål er, hvor meget må vi rode i reden. Vil jo gerne fjerne evt. døde unger.
Måske er der kun en når det ikke ligefrem vælter frem? Håber der er nogle der har nogle lærerige erfaringer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kaninunger født i dag
  • #1   10. apr 2015 Hvis du lader mor sidde i buret, og giver hende en gulerod, eller noget andet lækkert, så kan du kigge i reden, mens hun ser på, husk at dække dem til igen smiley

• Jane F
    Jane F Tilmeldt:
    apr 2014

#2   10. apr 2015 Er bare bange for at rode for meget rundt. Har pillet lidt men absolut ingen unger set. Hun er ok med jeg piller ved reden

• #3   10. apr 2015 Så piller du bare videre, hun giver tydelige tegn, hvis hun ikke vil have det smiley
    Så længe du ikke ødelægger reden, så skal det nok gå smiley
    Hvilken race er der tale om, ungerne kan jo have forskellige størrelser, jeg fik unger i går, de er ca. 10-12 cm. lange, og 4-5 cm. i bredden, de er ikke til at overse smiley

• Jane F
    Jane F Tilmeldt:
    apr 2014

#4   10. apr 2015 Faren er halvt lægehold halvt dværgvædder. Moren er et rigtig gammeldags gadekryds, ingen aner hvad hun er en blanding af. Hun er ikke så stor, men er ikke hermelin

• Jane F
    Jane F Tilmeldt:
    apr 2014

#7   10. apr 2015 smiley ja, der skulle have stået løvehoved.

• #9   11. apr 2015 Men det er bedst at lade vær

• #11   12. apr 2015 Hvis du rør dem
    Vil moren ikke passe dem
    Fordi de ikke har den samme lugt mere

• #12   12. apr 2015 Ej, man kan altså sagtens rører ungerne uden moren afviser dem.
    Sørg for at snakke med moren inden du rører ungerne, og giv hende eventuelt noget lækkert imens.
    Det handler om tillid mellem dig og din kanin.

Jeg tjekker jævnligt vores unger, og ingen af vores hunner har afvist dem eller noget som helst smiley

• #15   12. apr 2015 Hvorfor har jeg og andre så oplevet noget andet, hvis det er sandt det du siger?

• #17   12. apr 2015 De kæles heller ikke med
    Men tjekkes da en død unge kan koste andre livet
    Og det er ikke altid hunnen selv fjerner dem

Men dejligt jeg har søde og dygtige hunner smiley

• Jane F
    Jane F Tilmeldt:
    apr 2014

#18   12. apr 2015 Der er to levende unger i reden ☺ Har ikke set nogle døde unger. Har ikke taget ungerne op, bare kigget dem til dem . Det undre mig dog at kanin mor pøller lidt i reden.

• #20   12. apr 2015 Vores bliver først snakket og kælet med når de selv forlader reden, før kan jeg ikke se mening med det smiley

• #24   12. apr 2015 Jeg har haft over 50 kuld, og har aldrig oplevet en hun afvise ungerne efter jeg har været i reden smiley
    Jeg har et godt forhold til mine hunner, og hvis de ikke accepterer jeg går i reden, så får de ikke unger!!

• #25   13. apr 2015 Mette og Maria, måske er vore kaninmødre bare generelt mere tillidsfulde end gennemsnittet. Jeg har heller ikke set nogle af mine kaninmødre afvise kuldet. Jeg har unger lige nu, og jeg tror, at moderen ligefrem forventer, at jeg kommer med guf til hende, og så er hun godt beskæftiget. Jeg har i øvrigt sørget for, at hun havde en fødekasse. Det er bare så nemt at tage hele kassen ud og lige lette på halmen og kigge, om de alle er levende endnu. Jeg er nok den, der er mest stresset over det. smiley

• #32   13. apr 2015 Ja Aase, det tror jeg er bestemt også de er smiley

Lisa B:
    Du er 16 år, og tilhænger af frilandskaniner og at få dem neutraliseret, så tror ikke du ser med samme øjne som en der avler "til dagligt" smiley
    Ungerne dør absolut ikke af stres, de at blive taget op 1-2 gange om dagen, for at få tjekket maver, er det din erfaring, så har du en virkelig dårlig kaninmor smiley
    Avl i 10 år, så kan du komme med din erfaring bagefter smiley
    Har du noget at sige, så kontakt mig gerne i en privatbesked, jeg går ud af tråden nu, da trådstarter forlængst har fået sit svar smiley

Kommentér på:
kaninunger født i dag

Annonce