At lave det perfekte kaninhjem {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg står med to kaniner, på henholdsvis 1 og 2 år. Jeg har overtaget dem fra en veninde, som ikke kunne have dem mere.
De plejede at gå frit i hendes lejlighed, men da hun flyttede rykkede de ind på et mindre område.
Nu går de så i hjørnet af mit værelse, og deres plads er ca på 2 x 1,5 m.
Jeg har haft rigtig meget glæde af dem allerede nu, men én ting jeg har svært ved, er at de bider riiigtig meget i tremmer.
De har grene, hule, hø, toiletbakke, papkasse, tæpper, små træting og bamser at lege med, men det virker stadigvæk til at kede dem.
Eller også så har de brug for mere plads? Men de har ingen problemer med at tage en løbetur rundt derinde, eller stå oprejst og hoppe rundt på ting. Alt det som en kanin burde kunne gøre.
Jeg vil rigtig gerne have det til at fungere indenfor, fordi de bare er herlige at have! Men selvfølgelig ikke når de er stressede, og hele tiden sidder og bider i tremmer.
Så mit spørgsmål er hvordan jeg kan indrette deres hjem så det bliver mere spændende for dem?
Jeg har dem ude at løbe på værelset mindst en gang om dagen, men de har haft skubbet hegnet ud, og være sluppet ud på mit værelse, hvor de så er løbet ind under sengen. (Jeg har hegn rundt omkring det nederste af min seng, da der er alle mine tingg såsom mapper, bøger og ting jeg ikke skal bruge)
Nu er det eneste de laver når de får lov til at løbe rundt, er at hoppe hen til enden af hegnet, og enten grave vildt og voldsomt i mit tæppe, eller bide det i stykker......
Kunne det tyde på at de savner en hule? Da der jo er mørkt og rart under min seng?
apr 2013
Følger: 23 Følgere: 22 Gnavere: 3 Emner: 16 Svar: 68
Jeg har lige givet dem en spritny papkasse, med et hul ind, så der er en mørk hule til dem i hjørnet. Ellers har de ikke nogen hule.
Men der faldt betydeligt mere ro på nu, hvor de fik den nye papkasse.
mar 2015
Følger: 3 Følgere: 3 Gnavere: 1 Emner: 5 Svar: 6
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/10/53/77/10537754070e71a1b1992d002c359d71.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/2f/a3/5e/2fa35e832ec7a0e98c9e744e9ca56c54.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/b9/3a/fb/b93afb2ce193d7e119dc31606acbe9ab.jpg
sep 2012
Følger: 12 Følgere: 24 Emner: 68 Svar: 296
Det vigtigste for dine kaniner er dig og din interesse for dem;)
Når det er sagt, så er der nok 100 rigtige svar på dit spørgsmål😇
Ifølge dyrenes beskyttelse, så skal kaniner ud hver dag og de skal have 9 m2 hver, at bevæge sig på... Altså skal dine 2 kaniner have 18 m2.😦
Derudover skal de selvfølgelig hver dag have vand, foder og hø:o
😂 Men det er nok ikke nødvendigt at nævne vel!
Det er en total fed årstid at have kaniner på, for som du selv nævner, så elsker de at spæne rundt og gør det gerne, også selvom de ikke har så meget plads...
Så når du har tid, så på med selerne og komme ud og gå en tur☺
Jeg har en kastreret indekanin, og glæder mig til vi skal ud og spæne i sele begge 2
Fortsat god weekend😴
Hilsen
Vinnie
At lave det perfekte kaninhjem