1.859 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 111 Svar

De vanrøgtede marsvin De vanrøgtede marsvin

Til alle der fulgte den nylige debat om de vanrøgtede marsvin hos en ældre mand, kan jeg fortælle, at jeg kører forbi næsten hver dag, så jeg følger med i, hvad der sker. (Dyrene går helt ud til vejen, så det er bare at holde ind til siden). Siden de kom tilbage til ham, har de haft fyldte vandflasker, masser af grønt i burene, og i dag så jeg til min store glæde, at han rensede ud i burene smiley Så pt. ser det i hvert fald ud til, de bliver passet optimalt - så må vi bare håbe, det fortsætter smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  De vanrøgtede marsvin
  • #1   16. mar 2015 Så optimalt som det nu kan være at de går udenfor..

Men godt at høre de bliver passet i hvert fald smiley

• #2   16. mar 2015 von fancy: Jeg er helt enig i, at det ikke er optimalt, at de går helt ude i en fri natur i al slags vejr smiley

• #4   16. mar 2015 Theresa B: Jeg ved ikke, hvad grunden er til, at han fik lov at få nogen tilbage - han fik 30 tilbage en uge efter, de blev fjernet.

• #6   17. mar 2015 Så vidt jeg forstod på det hele, var det nødvendigt at tilbagelevere nogle for at han ville gå af med dyrene overhovedet.
    At han fik så stor en mængde tilbage var tilsyneladende ikke meningen, men fordi "man" ikke kunne/ville opbevare dyrene over længere tid og ikke havde tålmodighed til at der blev arrangeret transport til andre husnings-steder.

• #7   17. mar 2015 von fancy: Ja, det burde man jo have tænkt på, da dyrene blev fjernet smiley Så hjælper sådan en "redning" jo ikke meget smiley

• #8   18. mar 2015 Helt enig - man kan jo kun håbe manden fortsat kan overskue de 30 (selv om det er mange dyr for en der før ikke har kunnet overskue sine dyr) og fortsætter pasningen af dem. Så vidt jeg har forstået, vil der komme én forbi én gang om måneden og se til at alt fortsætter fint.. Men hvorvidt det månedlige opsyn fortsætter dyrenes levetid ud, er jo så spørgsmålet..

Så kan man jo være enig eller uenig i måden de bliver holdt på, men det er jo en sag for sig selv.

• #10   18. mar 2015 Von Fancy: Præcis Nu bor jeg jo kun ca. 2 km. derfra, så jeg vil kigge, hver eneste gang, jeg kører forbi, hvilket er næsten hver dag Og skulle der ske noget mistænkeligt, vil jeg ikke tøve med at undersøge sagen nærmere Jeg var jo overbevist om, at manden havde afviklet sine dyr, da de jo pludselig ikke var til at se mere - men det viste sig at være fordi, møget i husene havde hobet sig så meget op, at det havde lukket hullerne, de skulle kunne gå ind og ud af smiley

• #11   18. mar 2015 Du godeste smiley
    Man må håbe det hele kommer til at forblive 'godt' fremover. I hvert fald super at en som dig kører forbi og tjekker udefra smiley

• #12   18. mar 2015 Von fancy: Ja, og det vil jeg blive ved at gøre smiley Når det en gang har været kørt af sporet, kan det jo nemt ske igen. Og selvom hende, der "reddede" marsvinene igen har truet mig, fordi hun er sur over, jeg har oprettet denne tråd, så bliver jeg ved at holde øje smiley

• #13   18. mar 2015 jeg forstår simpelthen ikke at nogen kan blive sur over at du holder øje - det er da i marsvinenes interesse at der lige kigges efter denne her mand, så det ikke løber løbsk igen.

• #14   18. mar 2015 Sweet Leaf: Det var præcis, hvad jeg svarede tilbage til hende smiley Men hun skrev, at jeg ikke skulle blande mig i sagen, og bad mig om at holde mig væk, da der var "flere andre, der holder øje med dyr og mennesker".

• #15   18. mar 2015 Der er vist meget man ikke skal forstå - men uanset synes jeg du gør noget godt, Jeanne smiley

• #16   18. mar 2015 Er ikke overrasket. Så var det ikke sjovt at være "helt" mere - og nu prøver andre at stjæle lidt af den selvpåduttede "heltestatus" der er tilbage, det er da også træls smiley

Nej, er ikke imponeret og forstår ikke helt logikken i hele sagen, men det skal jeg nok heller ikke.

Rart der er nogen som holder øje, går det galt igen må der jo nogle myndigheder til med lidt flere rettigheder, så det kan gå den rette gang og forhåbentligt undgå at situationen gentager sig om og om igen.

• TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #17   18. mar 2015 Rollo; You said it.. smiley

Må indrømme, at jeg fra starten af var skeptisk men det er da beklageligt, at den skepsis viste sig at holde stik...

• #18   18. mar 2015 Mon jeg fornærmede nogen? Siden jeg får et opkald fra et nummer jeg ikke kender - og dermed ikke svarer, når der ringes så sent på aftenen. Google ledte mig frem til før omtalte person...

Ser ingen grund til at jeg ligefrem skal ringes op og kan jo ikke rigtig andet end formode det udelukkende er på baggrund af det ovenstående jeg skrev smiley

• #19   18. mar 2015 Rollo: Jamen det er såmænd bare sådan, hun reagerer, når nogen siger noget, der ikke passer damen, eller fanger hende i en løgn! Seneste melding jeg fik for en times tid siden er, at hun vil vente på mig i min indkørsel i morgen eftermiddag, så vi kan mødes til en sving om!

• #20   18. mar 2015 smiley Sikke dog et charmerende pigebarn! Håber da du gemmer sådanne trusler og beretter dem til politiet.

Jeg tænkte ligesom Lykkevang da også mit ved sidste tråd og især reaktionerne på hver gang nogen spurgte om noget der ikke passede vedkommende, men ligesom at have behov for at gå og ringe folk op, true andre folk osv. - helt ærligt...

• #21   18. mar 2015 Rollo: Ja, det er sørgeligt at et menneske på 24 år opfører sig sådan! Hun gør sig u-populær alle vegne. Trist hun ikke bliver klogere!

• #22   18. mar 2015 Jeg er dybt chokeret over hendes opførsel .... Rystet!

• #23   18. mar 2015 Åh nu forsøgte også at ringe til mig da vandrøgs sagen var på sit højeste... Jeg svarede heller ikke da jeg ikke kunne se hvorfor vi skulle snakke sammen

• #24   18. mar 2015 LOL velkommen i klubben Rollo - sådan startede det også med mine fine opkald og sms'er fra psykoen smiley

• #25   18. mar 2015 Men ... Såfremt dyrerne har det godt, så er alt godt!

Dog ville jeg kontakte le police hvis jeg var dig, TS. Damen truer dig jo smiley tomme trusler - måske - men stadig trusler!

• #26   18. mar 2015 Munk: Det overvejer jeg også at gøre. Hun har jo før truet med at bryde ind i mit hus og stjæle et dyr fra mig, når jeg ikke er hjemme, og hendes trusler fortsætter åbenbart.......

• #27   18. mar 2015 Whaaaat the hell?! Der må da være noget i vejen med hende?!

• #28   18. mar 2015 Munk: You think? smiley

• #29   18. mar 2015 Arw, jeg er først landet på ringe-listen nu og ikke i sidste tråd smiley Måske jeg bakkede for hurtigt ud smiley

Jeg ville godt nok føle mig snydt i allerhøjeste grad, hvis jeg havde doneret penge til hele den sag - dels pga. man så har støttet sådan et usmageligt pigebarn men i allerhøjeste grad også fordi dyrene så er retur ved manden.
    - Helt godt kan det vel ikke være, udenfor med - i hvert fald her i Jylland - til tider frostgrader om natten? Hvis så mange af dyrene var så syge og skadede og hvad ved jeg, sidste jeg nåede at se var en masse med sår der lignede de var ved at 'æde' sig igennem dyrene? (Dem havde jeg nok valgt at aflive ved 'fundet' af dem :s ) - hvor er de så?

De dyr der er til salg på DBA, er det nogle derfra?

Hvor mange blev reelt set fjernet - ved da nogle opdrættere tog imod dem men er det så alle dem der nåede videre og resten kom retur fordi der ikke lige var tænkt fremad mht plads og tid osv ?
    - Og dem som donerede penge osv. - blev de penge reelt set brugt på dyrene?

Jeg undrer mig smiley

Men generelt, uanset hvad så synes jeg simpelthen det er for langt ude at begynde at true folk - håber du gemmer alle former for trusler Jeanne, og så ta' at kontakt politiet, så der er taget besked om det, hvis hun pludselig skulle nå til et punkt hvor hun er mere end kun tale.
    - Har jeg før gjort, det var dog en weirdo som ikke forstod at han havde fået forkert nummer, men han ville komme og 'flække hovedet på mig' og man blev jo utryg for om han blev så ædru at han kunne finde adressen. Der skete aldrig noget, men jeg ringede til politiet og de noterede det ned, så skulle det udvikle sig, var det ikke helt nyt for dem omkring det.

• #30   18. mar 2015 Det er farligt at sige ja, uden helt at vide sandheden, desværre smiley mage til respektløshed .......

• #31   18. mar 2015 Rollo - jeg donerede .. Og jeg føler mig røvpulet! smiley

• #32   18. mar 2015 Dét kan jeg ærlig talt godt forstå, det ville jeg godt nok også.

Håber da et eller andet sted at GG vælger at udelukke pågældende fra siden, når der åbenbart skal trues rundt omkring, når nogen er uenige.

• #33   18. mar 2015 Rollo: Det hjælper bare ikke, hvis de ikke kan blokere ip-adressen. Hun har jo flere brugere herinde.

• #34   18. mar 2015 Så vidt jeg har forstået på de utallige tråde på FB var der i første omgang tale om langt over hundrede.
    Det blev så til ca. 40 ved rescue-ophavspersonen, og små 10-15 ved 2-3 andre personer.

Det er så de 30 af dem ved rescue-ophavspersonen der kom retur. Så vidt jeg forstod, fordi vedkommende ikke kunne huse dem over længere tid.
    Der var ved at blive arrangeret transport til andre steder på Sjælland, men det kunne "man" ikke vente på, ligesom steder i Jylland ikke blev aktuelt grundet "dyrenes tilstand".

Det hører med til historien at de 30 der kom tilbage, tilsyneladende ikke engang blev behandlet for svamp som åbenbart var iblandt, af årsagen: "Det kan alligevel ikke kureres da der hvor de skal gå er for fugtigt til det nogensinde vil gå væk".
    Ejeren skulle oprindeligt have ca. 10 tilbage, men antallet blev større grundet ovenstående. At ejeren overhovedet skulle have nogle tilbage kan så også skyldes at "man" tilsyneladende ikke kom helt ærligt til alle dyrene, ifølge jungletrommerne.

Ovenstående er i øvrigt blot referering af hvad der har stået online og hvad rygterne lyder.
    Jeg er trods alt faldet af opkalds- og smslegen med vedkommende. Måske det ikke er så sjovt når det bliver vist offentligt hvad der bliver skrevet smiley

• #35   18. mar 2015 Så fra 150 (Som der blev skrevet i tråden herinde) - til reelt set 55 dyr, hvor af 30 kom retur, stadig smækfyldte med sygdom? Yeeees. Mener også der stod at det jo var 'det hun lavede til daglig' m.v. - dét lyder betryggende.

Men ja jeg tror også bare sådanne typer skal manes til jorden, ved at der offentligt fortælles om trusler m.v. der kommer ud - selvfølgelig er der altid den ene, den anden og sandheden af versioner i den slags her, men når den ene side fortælles i en tråd som denne - og den anden skal siges via trusler til folk som ikke "makker ret", så er det ligesom om det egentligt bare bakker op om det der blev sagt i første omgang.

• #36   19. mar 2015 Efter hvad jeg læste i en tråd på Facebook, er 38 blevet aflivet, så jeg tror, der har været omkring 100 ialt. 38 er desværre rigtig mange, som har lidt under at gå derude smiley Jeg har set et par billeder af et par stykker som manglede en smule pels ellers ser de sidste 5-7 stykker, som jeg har set billeder af, ud til at se okay ud. Så jeg håber, at de 30, der kom tilbage er de sundeste, som der blev skrevet. Så de kan klare mosten indtil det bliver sommer. Og så håber jeg, at det er rigtigt at de kommer ind til næste vinter!!
    Men jeg forstår ikke, at dyrene ikke skulle være i stand til transport til Jylland, hvis de kan tåle at komme ud igen efter en uge...

• #37   19. mar 2015 Jeg synes absolut ikke, det er i orden, at hun opfører sig, som hun gør over for dem, der er kritiske!!!

• #38   19. mar 2015 Faktisk var en del af spørgsmålene ikke engang kritiske, men mere hvad jeg opfattede som bekymringsspørgsmål - men de var bestemt heller ikke velsete.
    Åbenbart var det sådan, at havde man ikke hjulpet enten fysisk eller med kontanter så skulle man bare flette næbbet.

• TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #39   19. mar 2015 Jeg er noget rystet over at høre, hvordan hun opfører sig efterfølgende. Og undskyld mig, der var mange der mente da det hele stod på, at man ikke måtte være kritisk og stille spørgsmål. På trods af at alt hvad der ikke passede damen der blev skrevet i den tråd, fik et direkte grimt svar. Det skriger til himlen i min verden, og der er meget i den her sag, der er fejet væk/fordrejet osv., det er jo slet ikke til at finde hoved og hale i.
    Der blev bl.a. skrevet i tråden dengang, at Rollo skulle være mere diplomatisk. Ud fra hvad jeg kunne læse, var hun da netop den, der var mest diplomatisk og egentlig bare stillede nogle simple spørgsmål, som vedkommende ikke ville/kunne svare på, og så blev det fejet af med et grimt svar.
    Vi vil alle sammen dyrene det bedste, men jeg håber, at brugerne på GG har lært noget af det her og ikke tager alt hvad der bliver skrevet for gode varer...

• Louise K
    Louise K Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #40   19. mar 2015 Marsvin stammer fra andelsbjergene så jeg kan ikke se noget galt i de går ude så længe de har et tørt og aflukket sted at gå hen

• #41   19. mar 2015 Louise K de marsvin vi har i fangeskab i DK har intet med de vilde marsvin at gøre den dag i dag. Flere af dem ville dø hvis de gik vildt. De langhåret ville filtre og sidde fast i grene og meget andet, skinnyerne ville dø af kulde.

Og fælles for alle tam marsvin ville være de ikke kunne begå sig i naturen og ville blive ædt.

Der er undersøgelser der viser at marsvin får kulde rystelser ved under 10 plus grader og at deres livskvalitet samt leve alder nedsættes jo koldere de går.

• #42   19. mar 2015 Louise K, man kan desværre ikke sammenligne marsvin fra Andesbjergene med marsvin fra Danmark, da der har været årtusinders avl og udvikling i spil. Desuden er temperaturerne HELT anderledes.

• #43   19. mar 2015 Jeg vil gerne indrømme, at jeg var en af de personer, som mente, det var mærkeligt at stille sig kritisk - til at starte med - og det var FØR hun begyndte at svare sådan igen. I starten troede jeg, hun blot var så stresset og presset, at hun ikke helt kunne magte nogle af de kommentarer, som kom, og derfor kunne være en smule spids.
    I princippet handlede det jo også om, at dyrene skulle BEHANDLES. De skulle bare væk! Det var første skridt, og derfor mente jeg, man lige nu kun burde fokusere på at få dyrene tjekket igennem, til trods for, at de spørgsmål og bemærkninger, der kom, faktisk var fra personer, som vidste, hvad de talte om. Hun burde have lyttet, hun burde have fortalt sandheden - hun burde have gjort mange ting, men valgte altså en rigtig dum måde at gøre det hele på.

Men så begyndte hun altså at svare grimmere og grimmere adskillige dage efter ... Jeg synes, det er vildt godt, at der findes mange kompetente, opmærksomme personer her på GG, som kan forholde sig kritisk til dyrenes ve og vel, og det er så ærgeligt, de bare fik lort tilbage i hovedet. Det er ikke en normal opførsel, det er simpelthen for mærkeligt at true og svare sådan igen.

Inderligt fortryder jeg at have doneret penge til en sag, der viste sig at være så kryster-agtig. Jeg skal love for, jeg lærte noget vigtigt der!

• #44   20. mar 2015 Andre der undrer sig over, "Louise K" oprettede en bruger kun for at skrive det indlæg i går? smiley

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #45   20. mar 2015 Hvor håber jeg inderligt at vedkommende der truer jer får sig en lærestreg, så hun fatter alvoren af hvad hun gør. Man skal da være utrolig uintelligent for ikke at vide, at trusler bliver taget meget alvorligt hos politiet - også selvom de er tomme.
    Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke har meget tilovers for det pigebarn mere.
    I starten var man da glad for, at hun havde hjulpet med at få fjernet de marsvin, men det var som om, at hele meningen med tråden endte ud i, at hun ville have opmærksomhed og kastede omkring sig med trusler.
    Jeg er overrasket over, at der ikke er flere der er blevet ringet op af hende. smiley

• #47   20. mar 2015 Puh. Jeg ville bestemt melde de trusler til politiet. Hun truer jo til højre og til venstre smiley

• #48   20. mar 2015 Theresa B; Uha, du må da endelig dele den med os andre smiley

Hvorfor står hun ikke bare fra med den? Ikke at hendes troværdighed er sådan vildt høj pt når hun ringer og truer folk o.O

• #49   20. mar 2015 Jeg fik også tilbudt den rigtige historie, hvis jeg var villig til at ringe op til hendes telefon. Personligt havde jeg bare ikke tid eller lyst til at få en sviner, jeg ville egentlig bare gerne høre den ægte historie. Hvorfor offentliggør hun den ikke? Det ville hende spare hende fra meget besvær og mistro! Hvorfor var hun ikke bare ærlig omkring sagen til at starte med?

• #50   20. mar 2015 jamen sådan tænkte jeg osse.
    Det er da ekstremt tidskrævende hvis man skal give sin version til et utal af mennesker pr telefon - den version må da kunne tåle dagens lys, og det er da supermeget mere smart at sørge for at alle får den i ét hug.

• #51   20. mar 2015 Sweet Leaf, lige netop! Det ville spare hende såvel som os for en masse ragelse, vi ikke kan bruge til en dyt, plus en tone, der ikke er særlig behagelig smiley

• #52   20. mar 2015 Noget af den ægte historie var at man ikke kom ærligt/lovligt de de første dyr der blev hentet.

Og derfor da man blev gjort opmærksom på at "indsamlingen" var ulovlig så var svaret at man egentligt var ligeglad med det da man allerede havde brudt loven...

• #53   20. mar 2015 "Den rigtige historie"? Betyder det, at hun indrømmer, at det, hun lagde op på GG, ikke var den rigtige historie? Jeg gad vide, om det hun gik og fortalte på udstillingen dagen efter hun havde hentet marsvinene, er den "rigtige historie" - jeg tror det nu næppe, særligt fordi hun gik og fortalte så mange andre ting, der ikke passer smiley Men der er jo nok en grund til, hun ikke vælger at skrive, så alle kan læse det smiley

• #54   20. mar 2015 Jeanne, sådan må konklusionen være. Hvis man ikke må få den rigtige historie på fora, så må historien givet på fora være løgn og latin ... smiley

• #55   20. mar 2015 Munk: Ja, så forstod jeg det rigtigt.

• #56   20. mar 2015 von sortfod: Nu fulgte jeg ikke med på fb. Men var manden ikke indforstået fra starten med, at de blev hentet? Sådan forstod jeg det, der blev skrevet i tråden på GG.

• #57   20. mar 2015 ikke i følge det vedkommende skrev på privat besked til folk.

• #59   21. mar 2015 Det er ikke til at finde hoved og hale i denne historie smiley
    von Sortfod: har du stadig den besked? Jeg er vildt nysgerrig efter at høre, hvad historien skulle være.
    Jeg gennemsøgte forummet i marsvininfo gruppen i dag på Facebook, men blev kun en smule klogere...

• #60   21. mar 2015 Von Sortfod: Så er det da utroligt, han senere er gået med til at "samarbejde" med dem, hvis de blot har fjernet de første uden tilladelse!?

Ise: Der er vist mange, der er chokerede over den sag, og det, der efterfølgende er sket

• #61   21. mar 2015 Jeanne N: Jeg tror faktisk at det var Kristine Højlund, fra Højlunds opdræt, der har talt ham til rette.
    (Hun havde været med ude og hente resten af dyrene og skrev på Facebook, at hun har måtte bruge sine evner som pædagog for at kunne tale med manden)
    Det skal lige siges, at det er MIN tolkning af historien.

• #62   21. mar 2015 Jette: Hmmm??? Jeg fik at vide af Sarah om søndagen (dagen efter de blev hentet), at "Højlunds så gerne vil tage hele æren for det - men det eneste, hun har gjort i denne sag, er at hente 5 marsvin hos mig" (altså Sarah)???

• #63   21. mar 2015 Det er ikke mit indtryk, da jeg læste Forummet igennem på FB. Nærmere at hun gjorde rigtigt meget for at hjælpe Sarah...
    Men hvis Sarah, har følt at Højlund prøvede at tage æren, så kan jeg bedre forstå, at Sarah, indimellem skrev, at det var hende, der havde fundet dyrene, og at det var hende, der stod for det hele.
    Højlund har 9 af dem nu... om hun er startet med 5 kan være en mulighed smiley

• #64   21. mar 2015 Jette: Som sagt fulgte jeg desværre ikke tråden på fb, men der er i hvert fald en masse, der ikke hænger sammen med det, I andre har læst på fb, det der blev skrevet her på GG, og det hun sagde på udstillingen om søndagen. Det kunne være super fedt, hvis Højlund´s kom på banen og fortalte hendes version af hele denne sag smiley

• #65   21. mar 2015 Højlunds ( Kristine) har på ingen måde forsøgt at tage æren eller noget som helst. Det var bla. hende som forsøgte at arrangere transport således manden ikke skulle have 30 + dyr retur men så en del af dyrene kunne være blevet fordel mellem opdrættere som gerne ville/kunne passe og pleje dem og så formidle dem videre.

Og nej jeg har ikke den PB for det var ikke mig der fik den.

• #66   21. mar 2015 Forresten, så fandt jeg ud af, at det var Højlund, der sagde nej til at dyrene måtte komme til Jylland. Forklaringen var, at de havde nær fået hjertestop af turen hjem til Sarah.

• #67   21. mar 2015 von Sortfod: Øv smiley

Jeg fandt også et sted, hvor der var en, der havde besøgt Sarah, som fortalte, at Sarah var ked af, at det ikke var alle, af dem, der havde sagt, at de ville donere, som havde givet hende noget, og at Sarah, så manglede 1.700 kr til at betale dyrlægen for - ud over det som folk havde doneret...
    Der vil jeg mene, at Sarah er billigt sluppet! Tænk, hvis der var kommet overskud...!?

• #68   21. mar 2015 En helt, som ikke er nævnt her på Gnavergalleri, er én der hedder Vinna. Hun stod for en kæmpe indsamling, med at samle frugt og grønt + donationer fra Maxøe og Maxi Zoo (Bla. en kæmpe sæk foder, vandflasker, transportkasser og meget andet).

• #69   21. mar 2015 Jette: Hvis hun har fået alle de ting, Vinna har skaffet + hun sælger de marsvin, der er tilbage, så kan tabet da heller ikke være så stort? For øvrigt: er der nogen (udover hende selv), der kan bekræfte, at dyrene rent faktisk har været ved en dyrlæge?

• #70   21. mar 2015 Ikke ud over de billeder, som eftersigende skulle have været taget der, mener jeg .....

• #71   21. mar 2015 Hun har vist ikke solgt nogen marsvin. De er vist bare blevet bortformidlet.
    Hun har selv beholdt nogen.

• #72   21. mar 2015 Munk: Hmmm - tjah, de kunne jo være taget på et hvilket som helst (andet) tidspunkt. Jeg undrer mig i hvert fald over, at der jo var en, der ville mødes med hende der, og tage et par dyr med hjem - men det kunne ikke lade sig gøre.

• #73   21. mar 2015 Jeg er lige her, og i er da velkomne til at skrive til mig og stille spørgsmål... Har fulgt med på sidelinjen, men med vilje ikke kommenteret, da jeg er ret så træt af den sag, og de beskyldninger, også jeg, har været udsat for, fordi jeg har taget nogle af de stakkels dyr ind... Det er åbenbart for nogen, noget man gør for at rage til sig... Vi ved jo alle hvilken lukrativ forretning rescues er... eller...

Men jeg gider sådan set ikke mere, det har været hårdt at være skydeskive, når man i forvejen er lidt nede, og jeg har forsøgt, med det jeg har, at hjælpe til at flere kom videre til formidlere, men det er altså svært som tredjemand...

Jeg mener ikke selv, at jeg har forsøgt at ta æren for noget som helst, og har aldrig haft intentioner om at bringe min egen person frem, når jeg har kommenteret, har det været for at klarlægge og måske udglatte for Sarah, som kan ha en tendens til at være kortluntet, når hun bliver presset... Det indrømmer hun også selv, og jeg ville sgu nok os føle mig en anelse presset, hvis jeg kørte i pendulfart i flere dage for at hente dyr, for blot at se flere dø af stress og alt muligt andet, når intentionen var at redde dem, samt at man presses af sure miner og spørgsmålstegn...
    Det er ikke alle der hånterer pres og anklager lige hensigtsmæssigt, sådan er det nu engang, vi ter os som vi har lært, for at forsvare os selv...

Den "rigtige historie" skal jeg ikke kommentere på, for jeg var blot med og hjælpe til den ene aften hvor en del af dyrene blev hentet, primært for at hjælpe med at tjekke dyrene for sår, skader osv, da Sarah ikke selv er super erfaren i at se de mere "skjulte" sygdomme som f.eks bumblefoot eller endetarmslammelse, som flere af dem havde...

Men det var vist alt for mig, vil hilse fra mine rescues og fortælle de har det godt, og at de har taget flot på... smiley De 3 er flytter til Bluebells, de 3 flytter til min svigerinde, og de 3 sidste lever lykkeligt resten af deres dage hos mig, og gid de må få et langt liv i rene bure, uden lort på ørerne, og med tag over hovedet...

• #75   21. mar 2015 Det lyder jo som om at Kristine har rendt rundt og pudset glorie...... og det har jeg ihvertfald ikke oplevet. Og jeg snakker trods alt en del med hende.

• #77   21. mar 2015 Højlunds: At man kan føle sig stresset og presset, og dermed kort-luntet er en helt normal reaktion, som de fleste af os vist kan nikke genkendende til. Men det er ikke det, der har været tale om her.
    Jeg tænker, at hvis hun var så stresset og presset, kan jeg kun undre mig over, at hun brugte hele næste dag på en udstilling, hvor hun ikke kom for at udstille, men blot kom med nogle dyr, hun skulle have solgt. - Og bagefter skulle hun hjem og ride sin hest.
    Hun blev jo direkte arrig, når nogen stillede spørgsmålstegn ved f.eks den uddannelse, hun sagde, hun var igang med. Jeg fangede hende i - og konfronterede hende med adskillige løgne, hvilket førte til masser af grimme sms´er og opringninger, hvor hun har truet mig flere gange. Efter følgende har hun også på kæledyrsklubbens fb-side truet med at ville komme og stjæle mit dyr tilbage på en udstilling, hvorefter hun blev smidt ud af klubben.
    Sådan en opførsel er til gengæld absolut ikke normal. Havde hun fra starten været ærlig, svaret folk pænt og ordentligt og ikke fyret en masse usandheder af, så var det aldrig nået dertil, hvor det er nu.

• #78   21. mar 2015 Jette N: Jeg formoder, at de marsvin, hun har til salg på dba, er nogle af dyrene derfra?

• #79   21. mar 2015 Det koster f.ex. osse gratis at sige 'undskyld at jeg bed af dig før, men jeg havde lige lidt meget om ørerne og så kom det til at gå ud over dig'.

Jeg var jo så osse en af dem der satte spørgsmålstegn ved uddannelsen... fordi det uddannelsessted som hun havde skrevet i sin profil, ihvertfald ikke laver noget der er ret meget højere end dyrepasser. Kender osse flere veterinærsygeplejersker (og dyrlæger for den sags skyld), og ingen har skulle på universitetet for det.

• #80   21. mar 2015 Jeg tænker lidt: Hvad har hendes uddannelse med sagen at gøre?

• #81   21. mar 2015 Jeanne N: Hmm ja, det har du da ret i - altså at hun har nogen til salg. Men hvis det er rescuedyrene, får hun næppe så mange penge for dem. De er jo ikke rigtigt vant til mennesker og når de så samtidigt er voksne...

• #82   21. mar 2015 jamen det var hende selv der bragte det på bane i tråden... noget med at hun skrev at hun arbejdede med det til daglig (mener det var i forbindelse med aflivninger), og så spurgte et par stykker hvad hun dog arbejdede med. Kan ikke huske det ordret, men svaret var veterinær og noget med at hun kun manglede 6 mdr på uni for at blive færdig - det affødte jo så flere spørgsmål, fordi det slet ikke hang sammen.

• #83   21. mar 2015 Ja, jeg kan godt huske at det var svaret til én, der foreslog at hun kunne kontakte en jæger, der kunne hjælpe med aflivninger. Tænkte selv, at hun måske arbejdede med forsøgsdyr... Men ja, i al tumulten kom der ikke et klart svar.

• #84   21. mar 2015 Synes også, det lyder underligt, at hun havde tid til alt det om søndagen...

• #86   21. mar 2015 Det var mig som tillod mig at nævne en jæger og aflivning - og satte spørgsmålstegn ved om det var optimalt at tage dyr der havde gået ude i kulden og var underernærede (og så blev der jo så sagt hvordan jeg kunne vide at de var det - og nej det ved jeg da ikke, det var en formodning, især på baggrund af billeder af døde dyr etc) - og så tog dem og satte direkte ind under varmelamper og gav dem mad og grønt ad libitum. Hvortil jeg fik svaret at hellere de døde af for meget mad end for lidt o.O

Og ja hun bragte selv uddannelse på banen - hvorfor få det til at lyde af mere, end det reelt set er?

Jeg har forståelse for at det kan være en presset situation etc men det var jo ikke bare 'pressede svar', men alle som ikke tilbød penge i stride strømme og hjælp og som spurgte om noget der ikke passede ind, fik ubehøvlede og sure svar - og ja, så kan man jo så se andre som har fået trusler og andet.

Al ære og respekt for at man vil hjælpe dyrene, men tråden tog bare hurtigt en drejning der føltes som om at det handlede med om glorificering af hende selv, end konkret hjælp af dyrene - med det der efterfølgende er kommet frem, synes jeg bare dét tilføjer til historien.

Og for god ordens skyld, - jeg mener på ingen måde at Kirstine/Højlunds opdræt, har del i dét - glorificeringen! Mit indtryk er at de få opdrættere som fik nogle dyr ind, gjorde det for at hjælpe dyrene og har ikke gjort et stort nummer ud af sig selv ellers. Dét kan jeg forholde mig til. Det andet, dét kan jeg ikke.

• #87   21. mar 2015 Man kan sagtens få penge for de recue dyr der er tale om. Men man skal enten selv lægge et stykke arbejde i at gøre dem vant til mennesker eller være utrolig selektiv i hvem der køber dem og at dem der gør er indforstået med hvad de kommer fra og at der er arbejde i at gøre dem menneskevante.

Men uanset om de koster noget eller ej så ligger der et stort stykke arbejde i dem, ingen tvivl om det.

• #88   21. mar 2015 Jeanne N, jeg tror du misforstår mig, jeg vil ikke retfærdiggøre noget, blot forsøge at klarlægge min egen rolle i sagen, og diverse tråde...

Kan og vil ikke udtale mig på andres vegne smiley
    Men ja, det er nogle af rescuedyrene der er til salg på dba...

• #89   21. mar 2015 I skal da forresten lige ha fornøjelsen af en af de rescues der er hos mig... Kayeli smiley

profilbillede
  • #90   21. mar 2015 ihvertfald er alle nok enige om at det var godt at de dyr der trængte til en aflivning, osse blev det, og de dyr der trængte til behandling osse har fået den.

Jeg håber så at dem som røg retur med svamp stadig bliver færdigbehandlet, for det er jo heller ikke særligt behageligt for dyrene at gå rundt med.

• #92   21. mar 2015 Altså umiddelbart, har ingen af de jeg har set og haft i hænderne, haft svamp eller vist tegn derpå, men i de omgivelser de har boet i, er det jo næsten uundgåeligt...

De 9 jeg fik hjem, er alle badet i imaverol og behandlet med stronghold... Den ene manglede en del pels i hovedet og bagpå, men det skyldes simpelthen at hun har gået i sit eget skidt, er jeg overbevist om... smiley

• #93   21. mar 2015 Højlunds: Jeg tror nu ikke, jeg har misforstået dig, og jeg opfattede heller dit indlæg som om, du ville retfærdiggøre noget. Du udtaler dig naturligvis i forhold til, hvad du har oplevet - så fortæller jeg bare, hvad vi er andre, der har oplevet smiley
    Jeg har bestemt heller ikke opfattelsen af, at du har prøvet at tage æren for noget - jeg er godt klar over, det handlede om Sarah´s behov for at fremhæve sig selv.

Sweet Leaf: Det er korrekt, at hun skrev på GG, at hun var veterinær, og kun manglede 6 mdr. på uni. Til mig sagde hun, hun var ved at læse til dyrlæge (og i øvrigt også er uddannet berider).

• #94   21. mar 2015 Jeanne: Okay!! Så er hun en større løgner en jeg troede...

• #95   21. mar 2015 Jeg kommer aldrig til at forstå mennesker, som lyver deres vej gennem livet ... smiley

• #97   22. mar 2015 Munk & Ise: Nej, og når det foregår i så ekstrem grad, så er folk altså ikke dummere, end at de gennemskuer det før eller siden.

• #99   26. mar 2015 I dag så jeg, der igen blev renset ved dyrene, og burene var flyttet hen, hvor der var mere græs smiley Så nu er der gået 3 uger, hvor dyrene er blevet passet smiley
    - Og selvom jeg stadig får grimme tilbagemeldinger fra Sarah, og får at vide, jeg skal blande mig udenom, bliver jeg ved at holde øje smiley

• #100   26. mar 2015 Skriver hun godt nok stadig til dig, Jeanne?

• #101   26. mar 2015 Munk: Nej, der har faktisk været ro på i nogle dage, og hun ved, jeg ikke tager min tlf., når hun ringer. I dag ringede hun (fra hemmeligt nummer). Jeg gav hende en chance - men blev blot endnu engang bekræftet i, at man ikke kan konfrontere hende med hendes løgne, uden at få grimme ting tilbage i hovedet. Da hun havde sukket over, at "hun betaler til mig" (jeg er førtidspensionist), sagt at mit liv er usselt, jeg har store fortænder og mit hoved er for gammelt til at forstå unge mennesker, lagde jeg på.

• BlueBunnies

#102   26. mar 2015 Hvor gammel er hun lige? Hun opfører sig som et pattebarn.

• #103   26. mar 2015 BlueBunnies: Hun er 24 smiley

• BlueBunnies

#104   27. mar 2015 Hold da op. Man skulle tro, at hun var 13-14 år.

• #106   27. mar 2015 Jeg er fuldstændig chokeret ... Magen til barnlighed!

• #107   27. mar 2015 von Fancy: Det nager hende voldsomt, at jeg har købt et dyr af hende. Hun ønsker ikke, at den skal bo hos mig, fordi "jeg er sådan en falsk person, der slynger om mig med falske påstande om hende". Hun spurgte i øvrigt i tlf, om jeg var skizofren smiley

• #108   27. mar 2015 tjaeh... så må hun vel i fremtiden se det som en lærestreg og blive bedre til at vurdere sine 'kunder'.

... er jeg den eneste som er gammel nok til at kende ordsproget: tyv tror hvermand stjæler

• #109   27. mar 2015 Hun kunne gøre livet så meget lettere for sig selv, hvis hun stoppede med at lyve. For i bund og grund handler hendes hetz mod mig jo om, at jeg har konfronteret hende med flere af hendes løgne. Hun påstår, hun kan bevise det hele - men hun gør det sjovt nok ikke, når jeg så beder om at se beviser.

• #110   11. apr 2015 Nå Jeanne, noget nyt ??? smiley

• #111   11. apr 2015 Munk: Ikke rigtig smiley Jeg kan se, han stadig passer marsvinene, og burene bliver flyttet rundt, hvor der er frisk græs smiley

• #113   13. apr 2015 Dejligt!!

Og er hende dersens stoppet med at kontakte dig??

• #114   13. apr 2015 Munk: Ja, jeg har ikke hørt mere fra hende smiley

• #115   16. apr 2015 Synes lige jeg vil dele de beskeder, jeg har fået i dag efter jeg endnu engang (i en anden tråd her på GG) konfronterede "hende I ved nok" med et udsagn, der ikke stemte overens med det, hun fortalte mig for 1½ måned siden, da jeg købte et dyr af hende:
    "Bøh, din forbandede vanepsykopat - skal vi snart have en svingom lille mor. Tager gerne 30 dage for at trække dine fortænder ud og give dem tilbage til din kanin".
    Hun forsøger at skabe splid mellem mig og de andre i den klub, hvor jeg har udstillet dyr de seneste 9 år. Da jeg skrev, at hun ikke får noget ud af skabe splid, var svaret: "Ikke splid - massakre din lille so. Og du skal bøde for alle de andre".

• BlueBunnies

#116   16. apr 2015 Hun er jo syg i hovedet!!

• #117   16. apr 2015 Bindegale kvindemenneske! smiley

• #118   16. apr 2015 Gad vide om hun kysser dyrene med den mund der......

• #119   16. apr 2015 Det er jo fuldstændig grinagtigt. Lås den tingest inde og luk den aldrig ud - det er jo slet ikke normalt ......

• BlueBunnies

#121   16. apr 2015 Jeg havde meldt hende til politiet.
    Der burde være nok materiale til, at hun får sig en straf!

• #123   16. apr 2015 Hun har virkelig brug for noget hjælp det kvindemenneske smiley

• #124   16. apr 2015 I har fuldstændig ret - der er i hvert fald noget helt galt, når man kan opføre sig sådan. Og hun fortsætter med at opfinde historier i håb om, at hun kan ramme mig. Hun skrev, at hun havde snakket med en fra bestyrelsen i den klub, hvor jeg udstiller mine dyr, og hvor hun kom for at sælge dyr på seneste udstilling. Jeg kontaktede vedkommende, men han havde ikke snakket med hende. Hun har sagt, hun vil komme og stjæle mit dyr på en udstilling, men jeg har deres fulde opbakning, og hun får ikke lov at vise sig i klubben mere.

• #125   16. apr 2015 Jeg vil selv helst ikke kalde hende noget som helst... det er IMHO at ryge ned på samme plan hvor hun er, og det holder jeg mig sgu for god til.
    Man kan teknisk set ikke andet end gisne om hvorfor hun gør som hun gør... og jeg har ihvertfald ikke de rigtige kvalifikationer til at kategorisere folk med diagnoser eller andet.

• #126   16. apr 2015 Sweet Leaf: Der skal nu temmelig meget til, for at ryge ned på hendes plan smiley Jeg kan godt forstå, at folk ytrer sig som de gør, for det ER sygeligt, når man som 24-årig har sådan et behov for at lyve sig igennem tilværelsen i en sådan grad, at man ikke kan hitte hoved og hale i, hvad man har bildt forskellige ind. Det er også langt fra normalt at true og sige/skrive de ting, hun gør samt opfinde de mest mærkelige historier for at gøre sig interessant. Men du har ret i, at vi selvfølgelig kun kan gisne om, hvorfor hun gør de ting - præcis hvad der er galt, kan vi ikke vide, men noget er der i hvert fald galt.

Kommentér på:
De vanrøgtede marsvin

Annonce