2.501 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Marsvin med tør hud Marsvin med tør hud

Hejsa. Mit marsvin har et lille område på ryggen, hvor han har meget tør hud og skæl. Han har kløet sig der, så hårene er blevet bidt ned, men han har ingen sår, rifter eller udslæt, bare meget tør hud. Har I nogle forslag til, hvad jeg kan smøre med? Eller andet jeg kan gøre?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvin med tør hud
  • #1   7. mar 2015 det kan være tegn på begyndende skab/sellnick eller f.eks rovmider.

Så jeg vil få det undersøgt ved dyrlægen.

• #2   7. mar 2015 Er sellnick ikke noget, der smitter fra andre marsvin??? Ingen her i huset har været i nærheden af andre marsvin eller folk med marsvin.

• #3   7. mar 2015 Jo, men det kan ligge latent i pænt lang tid, og så bryde ud når marsvinet bliver stresset, fordi immunforsvaret så daler.

Det kan osse have noget at gøre med foderet, da teddyer er alment kendt for at nemt få hudproblemer. Men hvis ikke du fodrer med noget kornholdigt, så er det ikke så sandsynligt.

• #4   7. mar 2015 Jeg har for nylig skiftet foder til noget, hvor der er korn i. Det marsvin, det drejer sig om er halv teddy, så der har vi måske forklaringen. Vil det være nok, hvis jeg øjeblikligt skifter til foder uden korn? ( hvis vi antager at det er problemet)

• #5   7. mar 2015 Hvis det er kornet den reagerer på, så ja - der går jo nok en lille tid før det sådan helt virker igen.
    Indtil da, der kan du altid prøve at 'hjælpe' lidt ved at give et bad med en shampoo der hjælper på hudirritation. Jeg kan ikke lige huske hvilke der der gode, men navnet Oatmella dukker sådan op ude i periferien.
    LUX-shoppen har ihvertfald nogle til formålet. Ellers er der en fra KW der hedder medicinshampoo, som marsvin kan tåle... så monstro ikke den kunne fungere.

Men se om ikke du kan få taget et godt billede og smidt i tråden, for så er det nogengange nemmere at vurdere og evt. udelukke de forskellige ting.

• #6   7. mar 2015 Jeg har prøvet at tage billeder tidligere, men man kan ikke rigtigt se det. Jeg smider det op alligevel. Hverken marsvin eller mennesker har været i kontakt med andre marsvin, for vi kender ikke andre, der har gnavere, så jeg har svært ved at se, hvordan han kan være blevet smittet. Så det med korn giver god mening, når nu de skiftede foder for ca. halvanden måned siden. Jeg skal alligevel bestille nyt foder hjem, så tager jeg en shampoo med i købet.

profilbillede
  • Heidi P
    Heidi P Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #7   19. nov 2018 Hej har fået 2 marsvin ind som har det damme som din på billede, de har aldrig vært i nærheden af andre marsvin, men det foder de fik var der rigtig meget korn i jeg bruger selv berkel til mine, kan godt de de opslag er gammel men vil lige høre om du fik svar på hvad det var

• #8   19. nov 2018 hvis dyrene har et karakteristik V på ryggen så tjek dyrene igennem for lus. Ofte røbes lusene ved V formen på pelsen i ryggen når de har været på dyret for længe.

• Heidi P
    Heidi P Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #9   19. nov 2018 Fik dem for 1 uge siden og der sprøjtet jeg dem med frontline for evt. Lus det gør jeg ved alle nye dyr jeg får, folk skriver bare til mig det er skab men der er ingen sår på nogen af dem og de klør sig heller ik, og så er de lidt tørre ved det V

• #10   19. nov 2018 jeg tvivler på det der er skab.

Kommentér på:
Marsvin med tør hud

Annonce