{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.275 visninger | Oprettet:

Dværghamster ryster ukontrolleret i 15 minutter af gangen {{forumTopicSubject}}

Hej, vores dværghamster er lidt over et år gammelt (det er en han)
og en gang sådan hver anden uge finder vi ham i hans bur hvor han ligger livløst og udstrukket imens han "sover" mærkelige steder, forrige gang i en vandskål.
Vi har taget ham op hver eneste gang, hvorefter han efter 1 minut begynder at ryste, dette gør han intenst i 5-10 minutter og først efter de 5-10 minutter åbner han sine øjne.
Efter det begynder han stille og roligt at få sig selv op at stå (ryster stadig) når der er gået 15 minutter er han næsten færdig med at ryste. og begynder at gå rundt. jeg har lagt mærke til at når han begynder at gå, har an forringet balance, især når han stiller sig på sine bagben (han vælter til siden)
godt 10 minutter senere går han rundt igen, helt normalt som om intet var sket.

Nogen der har set det før, eller ved hvad det er? Jeg har virkelig brug for hjælp for jeg kan ikke finde noget om et på nettet.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dværghamster ryster ukontrolleret i 15 minutter af gangen
  • #1   4. mar 2015 Det er noget et dyrlæge skal se på.
    Det kan være epilepsi, men det kan også være organsvigt. Hvis nyrerne f.eks. er begyndt at stå af, kan de få symptomer der minder om epilepsi.
    Det kan også være en hjerneskade der er opstået som følge af et fald.
    Det kan være noget mad han ikke kan tåle.
    Der er rigtig mange muligheder.

• #2   4. mar 2015 Ja dyrelægen ved bedst, men jeg ved også... at dyr selv ved hvornår de ikke skal leve mere... Kunne nok ende med en aflivning, men lad dyrelægen se på det her inden weekenden, hamster koster ikke så meget når det er et småt dyr, så heller lige få det tjekket for det lyder ikke helt sundt....

• #3   5. mar 2015 Jeg synes også at det lyder noget foruroligende og vil anbefale en dyrlæge. Det er ikke normalt at en hamster opfører sig sådan og der må ligge noget skjult sygdom af en slags til grund for det.

Kommentér på:
Dværghamster ryster ukontrolleret i 15 minutter af gangen

Annonce