819 visninger
|
Oprettet:
undre mig? {{forumTopicSubject}}
jeg går her og undre mig lidt over at sådan et sted som benie.dk sælger salt om kalksten som er så skadeligt for kaniner. hun har selv avlet kaniner i lang tid og burde da vide at det er skadeligt?
apr 2010
Følger: 25 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 4 Svar: 323
Og det er ham der har avlet kaniner, og ikke hende som står for salg.
apr 2010
Følger: 71 Følgere: 106 Gnavere: 9 Emner: 40 Svar: 966
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
apr 2010
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Gnavere: 16 Emner: 36 Svar: 344
Altså tænk på alt det dårlige hunde og katte foder der i butikkerne, som folk køber!
Ingen fortæller dem at de faktisk giver deres dyr noget af det værste de kan få, hvede, stivelse, affaldsstoffer osv.
Men så længe der er penge i det, så sælger folk det.
Uanset hvor godt og/eller skadeligt det er for dyrene, desværre!
apr 2010
apr 2010
Men som sagt, der er penge i det, og så sælger de bare! Og tænker kun på pengene frem for dyrene ve og vel!
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Gnavere: 9 Emner: 41 Svar: 281
Har aldrig set en eneste dyrehandel der IKKE solgte tremmeløbehjul... De bruger dem endda til deres egne dyr, men hamster osv. kan rissikere at brække benene på dem?
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 103 Gnavere: 4 Emner: 21 Svar: 189
apr 2010
Har også hørt om løbehjul hvor dyrene sidder fast, men jeg ved ikke om det også er tremmeløbehjul
apr 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.261
apr 2010
apr 2010
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Der er nogle kräckers der hænges op med plast = chinchillaen æder pinden + plasten.
Plastik skåle er ligeledes ikke vejen frem...
Så ud fra et syn på chinchillaer, er det en helt normalt butik, der stort set kun sælger lort -_-
Derfor skal man finde special forretninger... Og derfor skal man selv have styr på tingene, inden man begynder at købe mad og tilbehør
apr 2010
Og mange gange fortæller personen i dyrehandleren en masse lort, og kalder det "råd"..
Jeg overhørte engang en ansat sige til en mor med hendes datter da de var ved at købe 2 marsvin, "ja det er en han og en hun" men ungerne køber vi gerne, så intet problem i det" ..
Øh WHAT! Det er jo helt unge marsvin vi snakker om her.
Lige som de færdig blandinger til kaniner, folk tror de gør noget godt for dyret, men det bliver overvægtig istedet.
Som med tremmeløbehjulene, og savsmuld som underlag til rotter osv.
Mange gange skal hører meget før ørene falder af!
maj 2010
Jeg var inde i en dyrehandler i lyngby (kvaliteten her svinger med deres skiftende ejere), og overhørte ved et tilfælde den vildeste gang bæ en sælger stod og luftede mht. nogle krybdyr.
Jeg gik partout hjem og bitchede på et par fora... der sad tilfældigvis en der arbejdede i den forretning, og hun fik faktisk sagt noget til klaphatten
Så nogle gange skal man bare sige det til folk...
Jeg har så også prøvet det omvendte i Zoozity før de skiftede ejere, hvor jeg var ved at smække en ansat en lussing -_- Tanken var i hvert fald ikke ret fjern.
apr 2010
Det er jo ikke ligefrem gode råd de smider om sig med, det er jo skadelige råd, med avl, foder, osv.
apr 2010
Min fætter havde en hamster, og de havde fået fortalt at den skulle bruge C-vitamin. De brugte derfor en masse penge på det der pulver, men det kunne jo være fudstændig lige meget xD
Jeg prøvede at sige til dem at det var marsvin og ikke hamster der skulle have C-vitamin, men jeg tror vist de syntes at ham der nede i butikken måtte vide lidt mere om det end mig -_-'
apr 2010
apr 2010
Jeg var på børnedyrskue med mine to for en uge siden, og alle blev ved med at sige "Seeee! En hamster!" elle rogså spurgte de om det var en dværgkanin? Jeg tror 2 ud af 15 ramte rigtigt
Min veninde havde et rosette marsvin med, og så var der en der spurgte om hun havde kælet den så meget at hårene vendte den forkerte vej...
Vi var simpelthen ved at spræge af latter!
apr 2010
også folk der ikke kan se forskel på en mus og en rotte, eller en guldhamster og en dværghamster (eller hvad de nu hedder)
apr 2010
Eller mus og hamster...
maj 2010
Der er jo også vanvittig mange mennesker der ikke har forstået hvad forskellen er på art og race. Det er faktisk helt uhyggeligt så mange dyreholdere der er, der tror at art og race er det samme. Og her snakker jeg voksne mennesker. Det kan måske virke ligemeget, men det er det meget langt fra. Især når man begynder at snakke arter der er så nært beslægtede, at man kan skabe hybrider.
Mus og rotte er måske en smule sært, at man ikke kan se forskel på.
At man ikke ved hvad et marsvin er, virker bare dumt. Men jeg kan faktisk godt forstå at man bytter rundt på navnene, på marsvin og hamster. Hvis man aldrig rigtig har set dem, men kun har set billeder, kan de faktisk godt minde en hel del om hinanden.
Min kæreste bliver f.eks. ved med at rode rundt i hvad der er marsvin og hvad der er hamster, og jeg har mere eller mindre opgivet at forklare hvad der er hvad.
Han ved at der er en der er stor, som han godt kan lide, og en der er lille, som ikke siger ham det helt store
apr 2010
Det er bare ret sjovt hvad de siger nogle gange xD
Men det kan jo godt blive et problem, hvis man nu tror man har købt et dyr, som i virkeligheden hedder noget andet (Så en annonce herinde med en der havde fået afvide af sælger at dyrene var blanding af rotte og mus, men det var det slet ikke)
Man kan jo hurtigt komme til fx. at fodredem forkert, hvis man læser om en anden art/race
apr 2010
maj 2010
Det var mere til det med alle mulige andre dyr
Der er jo bare nogle der er nørdede på den hårde måde, og så er der dem der ved der findes forskellige små dyr.
Chinchillaen er blevet helt normal, men der er stadig virkelig mange mennesker der ikke aner hvad det er for et dyr, og ud over at prøve at forklare hvordan de ser ud, så kan det jo være lidt ligemeget om folk ved hvad en chinchilla er, hvis de ikke har planer om at få en
apr 2010
apr 2010
maj 2010
Jeg har endnu ikke hørt om nogen dyr der decideret havde godt af dem. For det meste er det bare spild af penge, da alt de skal bruge burde være i deres foder.
Det eneste tilskud jeg giver, og nogen sinde kommer til at give, er kalk. Det er godt at bruge ved drægtige hunner, men ellers er det faktisk også spild af penge...
apr 2010
apr 2010
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
HVILKE?!
hamstere - nej!
Rotter - nej!
Kanin - nej?
Marsvine - nej!
degu - Nej!
Mus - Nej!
Alle de gængse dyrhandlerdyr har bestemt intet BEHOV for kalk og mineralsten, hvis de får et godt grundfoder! Hvis de i deres foder er dækket ind af kalk og mineraler kan disse ekstra sten faktisk være direkte skadende for dyret!
Det er penge ud af vinduet og kun en "undskyldning" nogle foderproducenter bruger, fordi de ved siden af laver et skodfoder, som ikke inderholder det stenen har... det er hul i hovedet!
Købet godt grundfoder til din gnaver og så skal man ALDRIG tænke på div. sten
undre mig?