{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undre mig?
  • #1   8. jul 2010 Muligvis fordi der har været efterspørgsel på det.

Og det er ham der har avlet kaniner, og ikke hende som står for salg.

• #2   8. jul 2010 men hun har stadig alle kaninerne smiley men kan ikke se nogen grund til det selv om der er efterspørgsel smiley

• #3   8. jul 2010 bare fordi man avler kaniner betyder det jo ikke at man ved alt om dem, desværre

• #4   8. jul 2010 hm, man skulle bare tro at der var styr på det der smiley ham bent gik virkelig op i sine kaniner

• #5   8. jul 2010 Nej og så er der jo penge i det, ikke?
    Altså tænk på alt det dårlige hunde og katte foder der i butikkerne, som folk køber!
    Ingen fortæller dem at de faktisk giver deres dyr noget af det værste de kan få, hvede, stivelse, affaldsstoffer osv.

Men så længe der er penge i det, så sælger folk det.
    Uanset hvor godt og/eller skadeligt det er for dyrene, desværre!

• #6   8. jul 2010 Selv dyrlæger sælger hunde og kattefoder hvor der er mere korn i end der er kød.. hunde og katte er altså ikke kornædere smiley

• #7   8. jul 2010 Ja det er selvfølgelig rigtigt Tanja!
    Men som sagt, der er penge i det, og så sælger de bare! Og tænker kun på pengene frem for dyrene ve og vel!

• #8   8. jul 2010 Jeg syntes også det er lidt åndsvagt!! Dyrenes helbred kommer vel før penge?

Har aldrig set en eneste dyrehandel der IKKE solgte tremmeløbehjul... De bruger dem endda til deres egne dyr, men hamster osv. kan rissikere at brække benene på dem?

• #9   8. jul 2010 Hvad er der galt med tremme løbe hjul ?

• #10   8. jul 2010 hamster og andre gnavere kan få benene i klemme mellem tremmerne, og så kan de brække benene på det smiley
    Har også hørt om løbehjul hvor dyrene sidder fast, men jeg ved ikke om det også er tremmeløbehjul

• #11   8. jul 2010 tremmehjul kan man så selv gøre noget ved, fx flette pap imellem tremmerne eller klistre det rundt om

• #12   8. jul 2010 Tanja: Ja det er rigtigt, men tit tror jeg ikke det er det kønneste at se på smiley

• #13   8. jul 2010 Nu går jeg heller ikke op i om det ser pænt ud, men om dyret kan bruge det smiley

• #14   8. jul 2010 Selvfølgelig. (: Det gør jeg også, men hvis der er en mulighed med man kan købe et plastikløbehjul er det alligevel favoriten hos mig da det ser rimelig pænt ud + dyret har meget glæde af det (;

• #15   9. jul 2010 Jeg kan ikke forstå at man sælger en stor plastik beholder og påstår at den kan bruges til chinchillaer. Det er noget værre lort at bruge plastik til chinchillaer... Chinchilla foderet sutter big time (har for nylig kigget indholds fortegnelse på det der er der inde, og der er nogle sære ting i, jeg ikke helt ved hvorfor man er begyndt at proppe i chinchillaer).
    Der er nogle kräckers der hænges op med plast = chinchillaen æder pinden + plasten.
    Plastik skåle er ligeledes ikke vejen frem...

Så ud fra et syn på chinchillaer, er det en helt normalt butik, der stort set kun sælger lort -_-
    Derfor skal man finde special forretninger... Og derfor skal man selv have styr på tingene, inden man begynder at købe mad og tilbehør smiley

• #16   9. jul 2010 Pia .. Ja!
    Og mange gange fortæller personen i dyrehandleren en masse lort, og kalder det "råd"..
    Jeg overhørte engang en ansat sige til en mor med hendes datter da de var ved at købe 2 marsvin, "ja det er en han og en hun" men ungerne køber vi gerne, så intet problem i det" ..

Øh WHAT! Det er jo helt unge marsvin vi snakker om her.
    Lige som de færdig blandinger til kaniner, folk tror de gør noget godt for dyret, men det bliver overvægtig istedet.
    Som med tremmeløbehjulene, og savsmuld som underlag til rotter osv.

Mange gange skal hører meget før ørene falder af!

• #17   9. jul 2010 Sådan er det jo desværre.
    Jeg var inde i en dyrehandler i lyngby (kvaliteten her svinger med deres skiftende ejere), og overhørte ved et tilfælde den vildeste gang bæ en sælger stod og luftede mht. nogle krybdyr.
    Jeg gik partout hjem og bitchede på et par fora... der sad tilfældigvis en der arbejdede i den forretning, og hun fik faktisk sagt noget til klaphatten smiley
    Så nogle gange skal man bare sige det til folk...

Jeg har så også prøvet det omvendte i Zoozity før de skiftede ejere, hvor jeg var ved at smække en ansat en lussing -_- Tanken var i hvert fald ikke ret fjern.

• #18   9. jul 2010 Ja altså man forstår slet ikke at de kan gå på arbejde hver dag, med god samvittighed, !!
    Det er jo ikke ligefrem gode råd de smider om sig med, det er jo skadelige råd, med avl, foder, osv.

• #19   9. jul 2010 Hihi, hvor kunne det egentlig være sjovt at gå amok på en ansat xD Så ku de lære det!

Min fætter havde en hamster, og de havde fået fortalt at den skulle bruge C-vitamin. De brugte derfor en masse penge på det der pulver, men det kunne jo være fudstændig lige meget xD
    Jeg prøvede at sige til dem at det var marsvin og ikke hamster der skulle have C-vitamin, men jeg tror vist de syntes at ham der nede i butikken måtte vide lidt mere om det end mig -_-'

• #20   9. jul 2010 Ha ha rigtig mange tror et hamster er et marsvin! smiley

• #21   9. jul 2010 Ja xD

Jeg var på børnedyrskue med mine to for en uge siden, og alle blev ved med at sige "Seeee! En hamster!" elle rogså spurgte de om det var en dværgkanin? Jeg tror 2 ud af 15 ramte rigtigt

Min veninde havde et rosette marsvin med, og så var der en der spurgte om hun havde kælet den så meget at hårene vendte den forkerte vej...

Vi var simpelthen ved at spræge af latter!

• #22   9. jul 2010 Ja folk er jo virkelig dumme nogle gange smiley
    også folk der ikke kan se forskel på en mus og en rotte, eller en guldhamster og en dværghamster (eller hvad de nu hedder)

• #23   9. jul 2010 Hehe xD

Eller mus og hamster...

• #24   9. jul 2010 At man bare ser hamster som hamster kan jeg nu godt forstå... Især hvis man dybest set er ligeglad.
    Der er jo også vanvittig mange mennesker der ikke har forstået hvad forskellen er på art og race. Det er faktisk helt uhyggeligt så mange dyreholdere der er, der tror at art og race er det samme. Og her snakker jeg voksne mennesker. Det kan måske virke ligemeget, men det er det meget langt fra. Især når man begynder at snakke arter der er så nært beslægtede, at man kan skabe hybrider.

Mus og rotte er måske en smule sært, at man ikke kan se forskel på.
    At man ikke ved hvad et marsvin er, virker bare dumt. Men jeg kan faktisk godt forstå at man bytter rundt på navnene, på marsvin og hamster. Hvis man aldrig rigtig har set dem, men kun har set billeder, kan de faktisk godt minde en hel del om hinanden.
    Min kæreste bliver f.eks. ved med at rode rundt i hvad der er marsvin og hvad der er hamster, og jeg har mere eller mindre opgivet at forklare hvad der er hvad.
    Han ved at der er en der er stor, som han godt kan lide, og en der er lille, som ikke siger ham det helt store smiley

• #25   9. jul 2010 Jeg er nu også lidt ligeglad om folk ved hvad de forskellige dyr hedder, så længe de passer dem ordentligt...
    Det er bare ret sjovt hvad de siger nogle gange xD
    Men det kan jo godt blive et problem, hvis man nu tror man har købt et dyr, som i virkeligheden hedder noget andet (Så en annonce herinde med en der havde fået afvide af sælger at dyrene var blanding af rotte og mus, men det var det slet ikke)
    Man kan jo hurtigt komme til fx. at fodredem forkert, hvis man læser om en anden art/race

• #26   9. jul 2010 igår så jeg nogen som kaldte et dværghamster for en rotte xD et lille barn som seriøst troede det var en rotte ^^

• #27   9. jul 2010 Det mindste man kan gøre, er at sætte sig ind i hvad de dyr man har, hedder. Det er jo et ret typsik eksempel på spontan køb når man har noget, man f.eks. tror er en blanding af en mus og en rotte smiley
    Det var mere til det med alle mulige andre dyr smiley
    Der er jo bare nogle der er nørdede på den hårde måde, og så er der dem der ved der findes forskellige små dyr.

Chinchillaen er blevet helt normal, men der er stadig virkelig mange mennesker der ikke aner hvad det er for et dyr, og ud over at prøve at forklare hvordan de ser ud, så kan det jo være lidt ligemeget om folk ved hvad en chinchilla er, hvis de ikke har planer om at få en smiley

• #28   9. jul 2010 ja synes nu også man skal vide det mest bersale (staves) ;D

• #29   10. jul 2010 Jeg var engang nede i en bonnie dyrecenter for at se om de havde marsvinepiller. Så så jeg de havde kaninpiller og spurgte en ekspertise om de havde marsvinepiller og så sagde Hun Nej - men at kaninpiller og marsvinepiller var det samme og jeg roligt kunne give mine marsvin det. Det et så der jeg er ved at flejne helt ud. Hvor dum tror hun jeg er!?

• #30   11. jul 2010 Hvilke andre dyr har godt af mineral sten?
    Jeg har endnu ikke hørt om nogen dyr der decideret havde godt af dem. For det meste er det bare spild af penge, da alt de skal bruge burde være i deres foder.

Det eneste tilskud jeg giver, og nogen sinde kommer til at give, er kalk. Det er godt at bruge ved drægtige hunner, men ellers er det faktisk også spild af penge...

• #31   11. jul 2010 Jeg giver en ren kalksten til mine marsvin. Den kan de heldigvis godt finde ud af at begrænse sig med.

• #32   11. jul 2010 Mine har også en kalksten, men de rører den aldrig...

• #33   11. jul 2010 " så er der jo andre dyr der har godt af salt og mineral sten. Min fætter arbejder i en dyrhandel, og jeg fortalte ham óm hvordan disse sten påvirker kaniner, og derefter er de så stoppet med at give kaninerne dem, men der er andre dyr i butikken der har godt af dem"

HVILKE?!

hamstere - nej!
    Rotter - nej!
    Kanin - nej?
    Marsvine - nej!
    degu - Nej!
    Mus - Nej!

Alle de gængse dyrhandlerdyr har bestemt intet BEHOV for kalk og mineralsten, hvis de får et godt grundfoder! Hvis de i deres foder er dækket ind af kalk og mineraler kan disse ekstra sten faktisk være direkte skadende for dyret!
    Det er penge ud af vinduet og kun en "undskyldning" nogle foderproducenter bruger, fordi de ved siden af laver et skodfoder, som ikke inderholder det stenen har... det er hul i hovedet!

Købet godt grundfoder til din gnaver og så skal man ALDRIG tænke på div. sten smiley

Kommentér på:
undre mig?

Annonce