forstoppelse... forstoppelse...
Var så til dyrlægen med kaninen i dag, det vidste sig at være forstoppelse..
syntes dog ikke at dyrlægen var god nok eller hvad man kan sige...fik besked på at købe nået zoolac og se tiden an weekenden over..
jeg købte det jo naturligvis med samme og har givet ham det, han er blevet lidt friskere her til aften, lidt mere aktiv, vasker sig, spiser lidt hø (har købt noget med kamille i), lidt græs, lægger mere normalt og drikker nu os, men der er ikke kommet nogen pøller endnu.. det er nu 12 timer siden han pøllede og 3 timer siden han fik zoolac...
hvad kan jeg gøre mere???,
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Giv ham gerne noget agurk - vanddrivende - hvis det er forstoppelse pga "hårbolde" så er ananassaft godt - friskpresset..
maj 2014
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
Frisk ananas får han ligeledes..
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Min får altid forstoppelse under fældning og hos ham går der lige 2 maks tre dage, så er han helt OK igen.. Men han skulle gerne begynde snart at pølle, bare en smule
maj 2014
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Det undrer mig dog at du ikke kunne få noget smertestillende, når der nu var en weekend i vente.
maj 2014
dyrlægen mente ikke det var fremtræden nok til det men jeg kunne jo ringe igen i weekenden hvis det blev værre..
aug 2010
Ved du hvor meget dyrlægen vidste om kaniner? Det er nemlig ikke noget der bliver undervist synderligt meget i på uddannelsen.
maj 2014
så nu har jeg en kanin der har fået lettet presset og glemt alt om han var syg
maj 2014
apr 2010
Følger: 43 Følgere: 111 Gnavere: 4 Svar: 539
Om det er det der gjorde at han blev hurtigt frisk igen ved jeg ikke men noget hjalp ihvertfald..
Forstoppelse kan være farligt så forsøg alt med omtanke
aug 2010
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
maj 2014
sep 2011
maj 2014
Jørgen: jeg Må nok så os fortælle at Pelle bliver 9 i år og jeg har haft ham hele hans liv og det er første gang han bliver syg.. han går frit i hele huset og haven når vi henter brænde/post eller tømmer affald.. han får hø hver dag fra stalden og jeg fodre med 20 gram pille foder pr. kg kropsvægt, han får dagligt grønt indendørs og græs når han selv render med ud... om han så selv har fundet noget i haven og spist han ikke kunne tåle eller om det var den persillerod han fik den dag, som han ikke har fået længe, skal jeg ikke kunne sige... men faktum er at på trods af at han bliver passet til UG og osse langt bedre en hovedparten af kaniner i verden gik det desværre galt alligevel..men vi reagerede heldigvis hurtigt da han ændrede sin adfærd og gjorde noget ved det så han dagen efter allerede var frisk som en havørn og havde glemt alt om at være syg
sep 2011
forstoppelse...