2.646 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Anne P
Anne P
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19

forstoppelse... forstoppelse...

Var så til dyrlægen med kaninen i dag, det vidste sig at være forstoppelse..

syntes dog ikke at dyrlægen var god nok eller hvad man kan sige...fik besked på at købe nået zoolac og se tiden an weekenden over..

jeg købte det jo naturligvis med samme og har givet ham det, han er blevet lidt friskere her til aften, lidt mere aktiv, vasker sig, spiser lidt hø (har købt noget med kamille i), lidt græs, lægger mere normalt og drikker nu os, men der er ikke kommet nogen pøller endnu.. det er nu 12 timer siden han pøllede og 3 timer siden han fik zoolac...

hvad kan jeg gøre mere???,

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  forstoppelse...
  • #1   30. jan 2015 Han skal bevæge sig - hvis han vil self smiley

Giv ham gerne noget agurk - vanddrivende - hvis det er forstoppelse pga "hårbolde" så er ananassaft godt - friskpresset..

• Anne P
    Anne P Tilmeldt:
    maj 2014

#2   30. jan 2015 vi har motioneret ham og gør det så meget det lille pus kan holde til, det er helt sikkert osse det der har frisket ham op...

Frisk ananas får han ligeledes..

• #3   30. jan 2015 Så gør I bestemt alt hvad I kan og det lyder også på dig som om han har det en smule bedre.

Min får altid forstoppelse under fældning og hos ham går der lige 2 maks tre dage, så er han helt OK igen.. Men han skulle gerne begynde snart at pølle, bare en smule smiley

• Anne P
    Anne P Tilmeldt:
    maj 2014

#4   30. jan 2015 jeg håber virkelig os bare snart der kommer nogen.. håber han er på toppen i morgen da.

• #5   30. jan 2015 Kattemalt skulle være godt. Det er sikkert ikke optimalt at give kaniner, men det indeholder paraffinolie, som jo gør at det hele kan glide lidt bedre gennem tarmen.
    Det undrer mig dog at du ikke kunne få noget smertestillende, når der nu var en weekend i vente.

• Anne P
    Anne P Tilmeldt:
    maj 2014

#6   30. jan 2015 Hvor kan jeg eventuelt købe det henne???..

dyrlægen mente ikke det var fremtræden nok til det men jeg kunne jo ringe igen i weekenden hvis det blev værre..

• #7   30. jan 2015 Muligvis i en store dyrehandler som Maxi Zoo, men ellers hos dyrlægen.

Ved du hvor meget dyrlægen vidste om kaniner? Det er nemlig ikke noget der bliver undervist synderligt meget i på uddannelsen.

• Anne P
    Anne P Tilmeldt:
    maj 2014

#8   30. jan 2015 Så kom der heldigvis gang i det, noget fortyndet men det skulle det jo næsten os være for at komme ud..

så nu har jeg en kanin der har fået lettet presset og glemt alt om han var syg smiley

• Anne P
    Anne P Tilmeldt:
    maj 2014

#9   30. jan 2015 Lulle, ved ikke hvor meget han egentlig vidste om det... ikke noget jeg ikke selv vidste.. praktisk talt var det mig selv der forslog behandlingen og ham der så bare bakkede mig op...

• #10   30. jan 2015 Da Quarter havde forstoppelse fik han Ananassaft, han kom ud for at bevæge sig og jeg masserede hans mave..
    Om det er det der gjorde at han blev hurtigt frisk igen ved jeg ikke men noget hjalp ihvertfald..
    Forstoppelse kan være farligt så forsøg alt med omtanke smiley

• #11   31. jan 2015 Det er godt der er "hul igennem", men du må overveje at finde en ny dyrlæge som er klogere på kaniner, så din kanin er i bedre hænder smiley

• #12   31. jan 2015 Kaniner, der IKKE bliver overfodret med kraftfoder og som får tilstrækkeligt saftigt foder og stråfoder, får ikke forstoppelse. (Der er i de sidste 25 år blevet født i gennemsnit lidt over 300 unger i min besætning hvert år, og jeg har ikke haft en eneste kanin med forstoppelse i den tid.) Tilstrækkelig mængde saftigt foder til fældende kaniner forhindrer også dannelse af hårboller.

• Anne P
    Anne P Tilmeldt:
    maj 2014

#14   31. jan 2015 Ja Jørgen, eller os har du bare så mange kaniner at du ikke har opdaget det før det var for sent.. Nu kender du jo sådan set ikke historien bag eller hvordan jeg passer min kanin, så synes det er en lidt træls kommentar at komme med..

• #15   1. feb 2015 Kære Anne P. Du kender heller ikke mit kaninhold og min besætnings sundhedstilstand. Måske skulle jeg lige nævne, at jeg har været kaninopdrætter i 56 år og praktiserende dyrlæge i 42 år.

• Anne P
    Anne P Tilmeldt:
    maj 2014

#17   3. feb 2015 Cecilie: tak, det har man netop ikke, heldigvis er han frisk igen smiley

Jørgen: jeg Må nok så os fortælle at Pelle bliver 9 i år og jeg har haft ham hele hans liv og det er første gang han bliver syg.. han går frit i hele huset og haven når vi henter brænde/post eller tømmer affald.. han får hø hver dag fra stalden og jeg fodre med 20 gram pille foder pr. kg kropsvægt, han får dagligt grønt indendørs og græs når han selv render med ud... om han så selv har fundet noget i haven og spist han ikke kunne tåle eller om det var den persillerod han fik den dag, som han ikke har fået længe, skal jeg ikke kunne sige... men faktum er at på trods af at han bliver passet til UG og osse langt bedre en hovedparten af kaniner i verden gik det desværre galt alligevel..men vi reagerede heldigvis hurtigt da han ændrede sin adfærd og gjorde noget ved det så han dagen efter allerede var frisk som en havørn og havde glemt alt om at være syg smiley

• #18   3. feb 2015 Meningen var, at alle læserne kunne blive forberedt på forebyggelse af forstoppelse. Held og lykke med din kanin, Anne.

Kommentér på:
forstoppelse...

Annonce