Pasteurella {{forumTopicSubject}}
Øv, min lille Storm har måske fået pasteurella
Jeg kom hjem fra en forlænget weekend igår og min kæreste sagde at kaninerne ikke havde spist op fra dagen før og at Storm ikke ville komme ud til ham, så ham skulle jeg lige tjekke.
Da jeg får ham ud er det en lille snottet kanin der møder mig. Han kommer med ind på toilettet får vasket hovedet og tilbudt lidt vand som han drikker og tvangsfodret med lidt critical Care.
Idag har han været til dyrlægen og startet antibiotikabehandling og slimløsende. Heldigvis er der endnu ikke noget på lungerne eller andre symptomer. Min lille Fiona viser heller ingen symptomer men er ked af at være alene i buret, det har hun aldrig været før.
Håber bare Storm hurtigt er ovre det og at Fiona ikke får symptomer!
maj 2014
Følger: 42 Følgere: 94 Gnavere: 3 Emner: 84 Svar: 1.322
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
Krydser fingre, men det er vist noget som nemt kan bryde ud igen
maj 2014
Følger: 42 Følgere: 94 Gnavere: 3 Emner: 84 Svar: 1.322
Er pasteurella meget slemt?
apr 2010
http://www.netdyredoktor.dk/andre-smaadyr/kaninleksikon/pqr/pasteurellosis.aspx
okt 2011
Følger: 1 Gnavere: 2 Emner: 6 Svar: 21
Som jeg har forstået det er det meget sjældent at de helbredes helt, sygdommen kan ligge latent og hvis kaninen så stresser meget eller imunforsvaret bliver påvirket så kan det bryde ud igen så der skal holdes godt øje og det kan kræve gentagende antibiotikakure. Han har højst sandsynligt allerede haft smitten, for de har de sidste to år gået sammen uden kontakt til andre kaniner, men det er første gang han har været syg.
apr 2010
okt 2011
Følger: 1 Gnavere: 2 Emner: 6 Svar: 21
Pasteurella