Kanin graver i bunden af buret!!! {{forumTopicSubject}}
Min ene kanin er begyndt for et par uger siden at grave i bunden af buret. Den graver helt ned til selve plastikken og bliver derefter ved, ved og ved. Det kan virkelig være træls at høre på, når den nærmest kan gøre det i timevis. Både den og min anden kanin kommer ud i lejligheden eller et værelse for at hoppe frit rundt sammen stort set hver dag. Jeg har prøvet forskellige ting for at aktivere den inde i buret med forskelligt legetøj, mad osv.
Kaninen er en dame på ca. 1 år. Er det fordi den er teenager, eller er der nogen, der ved hvorfor den gør det?
Derudover tror jeg virkelig at den har ADHD, for den skal have gang i noget konstant. Min anden kanin kan lægge sig stille og roligt hen en gang imellem, men den her skal hele tiden aktiveres. Håber at den falder til ro med alderen
Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre. HJÆLP!!!!
maj 2014
Følger: 42 Følgere: 94 Gnavere: 3 Emner: 84 Svar: 1.322
1. Brunst
2. Æmmgh hvis jeg skulle løbe frit næsten hele dagen ville jeg BESTEMT ikke finde mig i at blive lukket ind i et lukket bur... Hvor stort er buret?
maj 2014
Med jord eller sådannofet
apr 2014
Følger: 1 Gnavere: 2 Emner: 2 Svar: 11
Måske jeg skulle prøve at lave en lille kasse med jord, som du siger. Alt skal prøves, for sidste udvej er sterilisation
maj 2014
Der skal nok være 5-10 cm. Dybt
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 6 Svar: 30
- Men han blev også kastreret sidste juni, så ved ikke helt om han bare voksede fra set, eller om det var fordi han blev kastreret at han holdte op:)
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Gnavere: 6 Emner: 8 Svar: 111
Prøv at give den en grave kasse
apr 2014
apr 2014
Ja godt nok er det en kanin, men min anden kanin har aldrig gjort det og min tidligere kanin gjorde det heller ikke, så derfor jeg undrer mig
jun 2012
jun 2012
http://frikanin.dk/legetoej
http://frikanin.dk/legetoej-2
Følger: 39 Følgere: 202 Gnavere: 2 Emner: 14 Svar: 423
Alle vores gør det og nogle er hurtigere til at udvise den andfærd end andre - det er simpelhen fordi de aktivere sig ved at grave + det er som sagt deres natur at grave.
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 6 Gnavere: 3 Emner: 13 Svar: 207
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
apr 2014
Jeg har aldrig haft en kanin, der har gravet så meget, så derfor jeg spørger. Det kan godt være, at det er normal kaninadfærd, men det er så slemt, at den kan holde en vågen en hel nat Det er ikke bare et kvarter, vi snakker om. Den kan sidde og grave i 2,3, 4 timer og nogen gange mere
apr 2014
Det er nu heller ikke fordi jeg ikke gør noget for den. Begge mine kaniner går frit i min lejlighed i mindst 3 timer om dagen. Jeg har prøvet diverse ting, såsom legetøj, håndklæder, bolde osv. Men alligevel bliver den ved inde i buret. Nu er den også begyndt at gøre det på gulvet. Den graver, graver, graver og graver og så bider den med tænderne og så starter den forfra igen
Den gjorde det ikke i starten, men jeg overtog den også af nogen, der ikke passede den ordentligt. Men jeg ved snart ikke
sep 2010
Følger: 13 Følgere: 4 Gnavere: 2 Emner: 4 Svar: 10
Fandt du en løsning på problemet.
Min kærestes kanin er begyndt på det samme.
apr 2014
Nej egentlig ikke. Den gør det stadig i perioder og jeg ved simpelthen ikke hvorfor. Det hjælper nogle gange, når den bliver "kørt træt" ved at hoppe frit rundt i nogle af rummene i lejligheden. Jeg har prøvet med diverse legetøj, forskelligt bundmateriale i buret osv, men jeg ved ikke, om det kommer af kedsomhed eller hvad det skyldes
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Kanin graver i bunden af buret!!!