{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

Aktivering og bestemmelse af alder (kanin) {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg hentede Carla fra en dyrehandler for godt en uges tid siden!
Vi regner med hun er fransk vædder (evt. blandet med noget andet), men nede i dyrehandlen havde de ikke så godt styr på det, så vi er stadig i tvivl.

Jeg har to spørgsmål:
1. Eftersom vi hverken kender race eller alder på Carla ville jeg høre om i havde nogle tips til at tyde hendes alder? Evt. på udseende eller adfærd?

2. Hun er MEGET rolig og doven. Hun laver ikke andet end at sove og spise. Når jeg tager hende ud af buret, så ligger hun sig med det samme ned for at blive kælet (vi snakker flere timer ad gangen). Jeg har prøvet med noget target træning, men hun er bedøvende ligeglad! Skal jeg prøve at aktivere hende på andre måder eller bare regne med at hun slet ikke keder sig? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktivering og bestemmelse af alder (kanin)
  • #2   2. jan 2015 Ja, det var egentlig heller ikke planen, at jeg skulle have en fra en dyrehandler, men kemien er der - og som det ser ud så er hun sund og rask! smiley

Men tusind tak for hjælpen i hvertfald!

• #3   2. jan 2015 Det kan også være hun lægger sig ned fordi hun er utryg? Prøv at lade hende være ude i noget tid uden at kæle hende og se om hun ikke lige så stille bliver mere eventyrlysten.
    Mht aktivering, så kan du sprede hendes mad eller noget lækkert grønt ud over gulvet. Det plejer at kunne sætte fut i selv de meste dovne dyr, hvis de selv skal ud og opstøve deres mad smiley

Alder er ret svært ved kaniner.

• #4   2. jan 2015 signe b: Ja, det troede jeg også til at starte med (at hun var skræmt/bange/utrug), men hun opsøger selv hånden og skubber til en med snuden indtil hun bliver nusset.
    Og hun virker virkelig ikke til at være utryg. Hun ligger helt udstrakt med bagbenene ud til siden og halvt lukkede øjne smiley

Men jeg vil klart prøve at sprede nogle godbidder eller hendes mad på gulvet og se om det sætter lidt gang i hende! smiley

• #5   2. jan 2015 Fandt lige denne her video som måske kan hjælpe dig smiley

https://www.youtube.com/watch?v=pp2Y-9nTZUc&list=PLLALQuK1NDrjnjAFAcbvUg4tmT_jxnjTU&index=37

Hvis hun er glad for godbidder, kunne du evt. prøve hundeintelligensspil fx fra Trixie? Min franske vædder, Darwin er vilde med dem, og elsker at snuse rundt efter godbidder. Du kan også bruge en foderbold til at give hendes mad? Det elsker min kanin også

profilbillede
  • #6   2. jan 2015 Desuden tror jeg ikke hun er meget mere end 10-12 uger smiley

På billedet er Darwin 8 uger

profilbillede
  • #7   2. jan 2015 Mange tak, jeg kigger lige! smiley

Jeg synes heller ikke hun ser så gammel ud, og hendes øre er enorme, så tror heller ikke hun er over de der 10-12 uger smiley Tak for hjælpen!

• #8   2. jan 2015 Og for resten tillykke med hende. Hun er virkelig sød!
    Apropos hvor hun er fra, så køber jeg ikke dyr i dyrehandlere længere af etiske grunde, men det værende sagt, så kom en af mine helt store sjælevenner fra Plantorama i Vejle. Havde hende i 9 år og hun bragte mig uendelig meget glæde smiley

• #9   2. jan 2015 Min er nu også fra en dyrehandler.. Men der hvor jeg købte ham havde de godt styr på både alder og køn.. De gik adskilt, og de kunne fortælle race osv, samt at det var en af deres medarbejdere der "opdrættede" dem (Han er ikke registreret opdrætter)

Så nej, hvis man spørger og kigger på hvordan dyrene har det, så er det ikke dummere end at købe fra en ikke-registeret opdrætter smiley

Jeg er hvertfald glad for min kanin og ville uden at blinke turde købe derfra igen..

• #10   2. jan 2015 Jeg var heller ikke meget for det, men dyrene så ud til at have det godt og være opdelt i køn, så umildbart kan jeg ikke se problemet! De have massere af plads og alt hvad de havde brug for smiley

For fremtiden vil jeg nok henvende mig hos en direkte opdrætter, men indtil videre har jeg da ikke fortrudt smiley

Kommentér på:
Aktivering og bestemmelse af alder (kanin)

Annonce