Måske syg kanin! :( {{forumTopicSubject}}
Hej, min ene kanin har stået ude siden i sommers, men er vant til at være indekanin.. Det er gået fint nok indtil videre, men her på det seneste hvor det er blevet koldere sidder han næsten hele tiden inde i sin halmhule... Han er ude en gang imellem men er helt anderledes end han plejer, og vil næsten ikke snakke I dag da jeg gav ham mad kom han ud af halmhulen og jeg lagde mærke til at han havde sådan noget hvidt noget rundt om øjnene (ikke særlig meget det ligner mest søvn) og hans vejrtrækning er endnu værre end den plejer (den har altid været en smule besværet)
Og lige pludselig fik han et nyse/hoste anfald, hvor han var lige ved at vælte...
Jeg har nu valgt at tage ham ind på mit værelse, men jeg har ladet mit vindue stå helt åbent og slukket for varmen så der er ligeså koldt som udenfor...
Men jeg er virkelig i dilemma, for han kan jo godt lide at være udenfor, men han har det også ok med at være indenfor, men indenfor føler jeg bare at jeg har bedre styr på ham hvis han nu er syg
Jeg synes det er synd hvis han skal til at være indekanin indtil sommer igen, men han er 10 år og bliver 11 i starten af det nye år, og det gør ham vel svagere til f.eks. at holde varmen i forhold til min hollænder som er 3 år?
Ååååårh ved ikke hvad jeg skal gøre, lige nu virker han som om han har det fint nok, og sidder og spiser gulerod, men hans vejrtrækning piber meget og han har sådan nogle små ''tics'' i sin krop engang imellem
Håber virkelig i kan hjælpe!
maj 2014
Følger: 42 Følgere: 94 Gnavere: 3 Emner: 84 Svar: 1.322
Held og lykke med den
jul 2013
Følger: 1 Gnavere: 2 Emner: 20 Svar: 50
maj 2014
Følger: 42 Følgere: 94 Gnavere: 3 Emner: 84 Svar: 1.322
aug 2012
Følger: 1 Gnavere: 4 Emner: 3 Svar: 49
Trist - men han har haft det godt og du har passet ham godt, når han har formået at blive så gammel.
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Må jeg ikke først gratulere med at din kanin er blevet så gammel. Det er også helt naturligt, at den ændrer kropsbygning med noget svind af muskulatur. Ligeledes kan åndedrættet være belastet, idet ellers elastiske strukturer bliver stive og ueftergivelige. Og jeg har en fornemmelse af, at den efterhånden ikke ser så godt (grå stær, som er naturligt for en sådan gammel kanin) og derfor samler øjet lettere støv, hvilket kan give anledning til irritation og måske betændelse.
Det kan være en god ide at få en snak med din dyrlæge om dens helbred og om hvordan du forkæler den, så dens sidste tid bliver til glæde for både dig og kaninen.
jul 2013
Følger: 1 Gnavere: 2 Emner: 20 Svar: 50
Men tak for svar alle sammen!
Måske syg kanin! :(