Deprimeret ørkenrotte {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har et problem, som jeg håber, der er nogle der vil hjælpe mig med. Det er sådan, at min ene ørkenrotte så sent som i går døde af alderdom, og der er nu kun én tilbage i det store bur. Da jeg er bevidst om, at ørkenrotter er flokdyr, er jeg lidt bekymret for, at den tilbagegående skal gå hen og blive deprimeret, eller i hvert fald trist og lide af savn. Da de begge er/var 6 år gamle og derfor langt over gennemsnitsalderen, var det ikke noget, som jeg ikke havde set komme. Problemet er bare, at jeg næste år skal på efterskole, og derfor vil jeg ikke til, at anskaffe mig et par nye dyr.
Men er der mon nogle ting, jeg kan gøre for, at få den i bedre humør? Jeg har den oppe hver dag, men det er selvfølgelig ikke det samme som kontakt fra et andet dyr.
jeg ville blive utrolig glad, hvis I ville hjælpe mig.
Mvh. Signe
jan 2012
Følger: 44 Følgere: 57 Gnavere: 17 Emner: 8 Svar: 407
Bare sørg for at der er masser aktiviteter i buret
dec 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2012
Du kan også købe(hvis du ikke har nogen) små huler, og så ligge toiletpapir derned. De elsker at fylder hulerne med det
Men du behøves helt sikkert ikke købe noget. Du kan bare gå rundt og finde ting i huset(som gerne må ødelægges, og som ikke er giftigt for dem)
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
jan 2012
Min gamle ørkenrotte havde det helt fint efter sin ven døde(han fik dog stadig en ny ven), men det er vel forskelligt fra ørkenrotte til ørkenrotte
dec 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jan 2012
Det lyder godt med hende
apr 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 4 Emner: 3 Svar: 10
Deprimeret ørkenrotte