2.958 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

10 spørgsmål: Marsvin der går sammen ? 10 spørgsmål: Marsvin der går sammen ?

`har lige et par spørgsmål da jeg har fåret afvide at marsvin har bedst af at gå sammen så mine spørgsmål lyder:

1. passer det ?
2. hvor mange må gå sammen (MAKS) ?
3. hvor stor plads skal 1 marsvin havde ?
4. kan de gå ude året rundt ?
5. kan hunner og hanner gå sammen vis hannaerne ikke er kastaret ?
6. hvor man hannaer kan gå sammen uden de laver balade ?
7. hvad skal man være opmærksom på når man lader marsvin være sammen ?
8. hvad er det størreste problem men hanner der ikke kan gå sammen ?
9. skal marsvin havde stue temratur året rundt eller kan de stå ude / i skuret (med lys) ?
10. hvad for nogle marsvin racer er der og hvad er gennemsnit prisen pr. race ?

håber i kan hjælpe mig med nogle svar

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  10 spørgsmål: Marsvin der går sammen ?
  • #1   6. jul 2010 1. Så inderligt ja! Det er det ultimative krav for at de trives.
    2. Du kan have en kæmpe flok, der er intet maksimum, så længe de kommer godt ud af det med hinanden.
    3. 100x50 cm. MINDST, hvis du spørger mig.
    4. Nej, deres omgivelser skal mindst være 10 grader.
    5. Jaeh, men så får de unger, så det er ikke optimalt.
    6. Det kommer helt an på de enkelte tilfælde.
    7. At de ikke slås...
    8. Jamen, hvis de ikke kan gå sammen skal de ikke gå sammen, så forstår ikke helt spørgsmålet?
    9. Som sagt - mindst 10 grader.
    10. Racerne må du spørge andre om, men jeg tror gennemsnitsprisen for en raceren mut er på de 200 kr.

• #2   6. jul 2010 der er for mange racer til at remse op.. for at se flest mulige racer på én gang, så bør man lægge vejen forbi en udstilling... og ikke engang her vil alle racer være repræsenteret.

• #3   6. jul 2010 mange tak for svaret Line M

• #4   6. jul 2010 Sweet Leafs Opdræt :
    kan du nævne 4-5 racer ? som er mest udbredt ?

• #5   6. jul 2010 nej, for igen.. der findes over hundrede racer... og mange af dem er 'udbredte'.

Jeg er osse lidt i vildrede med hvor du vil hen med spørgsmålet?

• #6   6. jul 2010 jeg ville vide hvad nogle få racer hed og om der var nogle racer der var mere specailt at havde med at gøre end de alm. racer og hvad de alm. racer er

• #7   6. jul 2010 1. Ja bestemt. Marsvin er flokdyr fra naturens side.

2. Så mange der er plads til. Der er ingen MAX grænse, bare man har plads nok til dem.

3. Hmm det er forskelligt fra hvad folk synes. Jeg ved det ikke med 1 marsvin, men det er også ligegyldigt af vide for et marsvin skal altid have en ven at gå med. Så jeg vil mene at 2 marsvin kan gå i et bur på minimum 50*100*40 gerne større.

4. Nej! Et marsvin udvikler ikke underuld ligesom kaniner og det anbefales det skal være minimum 10 grader udenfor før de må være ude. Det gælder også om natten.

5. NEJ! Det vil resultere til at hunnen vil få unger igen og igen og igen og igen... hvilket er synd da hunnen vil blive slidt op og til sidst dø af det. Unger kan godt gå sammen, men de bliver lynhurtigt kønsmodne. Det er set før at hununger på 2-3 måneder er blevet drægtige selvom man siger marsvinet minimun skal være 5 måneder og veje minimun 800 gram.

6. Som regel kan de godt. Dog kan der opstå ballade især hvis man sætter 2 voksne hanner sammen som ikke kender hinanden. Så set 2 hanunger sammen eller en voksen han sammen med en hanunge.

7. At de trives godt. Man kan næsten ikke undgå der vil være situationer for de vil prøve at dominere hinanden, men det er ganske normalt så længe de ikke kommer rigtig op og slås.

8. Hvis jeg har forstået spørgsmålet rigtigt er det som sagt at sætte 2 voksne hanner sammen. De vil begge prøve at dominere og vil begge bestemme så der kan opstå slåskamp.

9. Som sagt skal de der bare være minimum 10 grader om det så er dag eller nat, udenfor eller indenfor.

10. Uha der er mange racer hehe! smiley
    Her er de racer jeg kender og med pris har jeg taget ud fra hvis de er renracet og evt har stamtavle (selvfølgelig kan prisen være anderledes end det jeg har skrevet):

Skinny: nøgenmarsvin - 500-600 kr

Sheltie: "alm." langhåret marsvin - 200-350 kr

Coronet: Langhåret m. hvirvel i panden - 200-350 kr

Peruaner: Langhåret m. hvirvler på næsten hele kroppen ( man siger dog af hvirvlerne skal være nogle bestemte steder ellers har de fejlhvirvler. Så evt. min sorte peruaner hun har ingen fejlhvirvler) - 200-350 kr

Texel: langhåret krøllet marsvin - 200-300 kr

Merino: langhåret krøllet m. hvirvel i panden - 200-300 kr

Alpaca: langhåret krøllet m. hvirvler ligeosm peruanerne - 200-350 kr

Teddy: korthåret marsvin m. stritende pels - 150-250 kr

CH teddy: Lidt ligesom teddy bare med lidt længere pels og så er de mere vamset og bløde - 150-250 kr

Cuy: Kæmpe marsvin - 500-1500 kr

Kæledyr: Kan være alt mellem himmel og jord. Et kæledyrs marsvin er et marsvin med eventuele fejl inde for de andre racer. Kæledyrs marsvinene kaldes også nogengange "almindelige" marsvin. Lidt svært at forklare - 50-250 kr

• #8   6. jul 2010 det er nemmere at ridse op i 'typer'
    korthår, langhår og ruhår (hvivler er ruhår)... kæledyr findes inden for alle.
    Om nogen er mere specielle at have med at gøre.. det kommer an på hvad man er ude efter. Går man efter at avle og udstille efter DMK's standard, så er alle racer stort set lige nemme/svære.
    Skinnyen kræver at man tager hensyn til at den er skaldet.. langhår kræver pelspleje.

• #9   6. jul 2010 det hedder racer - de er samme art, men ikke samme race.

• #10   6. jul 2010 Jeg har altså haft marsvin stående uden for i et skur ..
    Og ingen af dem har været syge, eller døde af forfrysning eller hvad ved jeg.

• #11   6. jul 2010 Altså uanset hvor mange historier jeg hører med marsvin som går med kanin, går udenfor, får hel korn osv. - så vil jeg altid sige, lad være! smiley
    - Der findes sikkert mange fine historier, men hvorfor gøre det når man VED det ikke er det optimale for dyret?!

Alle de andre spørgsmål er vist godt besvaret.

• #12   6. jul 2010 Sweet leaf.. hvorfor er hvirvler ruhåret?? altså jeg har da en kæledyrshvirvel som er helt vildt blød og næsten silke agtig i pelsen?

• #13   6. jul 2010 jeg kan ikke lige slynge argumentet ud for det, men det er der nogen kloge hoveder der engang har taget stilling til og bestluttet at racen abyssinier (som nok lægger grundlag for 95% af alle hvirvelkæledyr) hører til i ruhårsgruppen.

• #14   7. jul 2010 okay.. det er bare iorden. synes bare det er sjovt når jeg har haft to der begge havde rigtig blød pels.. smiley

• #15   7. jul 2010 hey mange mange tak for svarende specialt Celina dine svar var rigtig gode og lige hvad jeg søgte men jeg har lige et lille spørgsmål ang. farve og type på et marsvin min søster har:

den er mellem str. af hvad jeg har set af marsvin, den pels er glads over hele kroppen og den er brun / hvid. (lidt som den her på billedet:
    (link fjernet) )

hvad kalder man sådan et marsvin ?

• #16   7. jul 2010 Himmeriget - det er et almindelig kæledyrsmarsvin. Sort/gylden/hvid

• #17   7. jul 2010 oka tak vores er dog kun brun og hvid smiley

kommer snart her inde sammen med hvors anden dreng
    de kan evt. ses lidt i hvors video klip smiley

• #18   7. jul 2010 nej lux-rotter har ret - farven hedder gylden. Brun er ikke en farve hos marsvin.,,, for så skulle det være farven chokolade, og den kan ikke optræde sammen med sort.

• #19   7. jul 2010 så den vi har hedder gylden-hvid gladhåret eller ?

• #20   7. jul 2010 jeps... altså glathåret, hehe.. og så kæledyr smiley

• #21   7. jul 2010 Det var da så lidt. smiley Glad for du kunne bruge svarene til noget smiley

Kommentér på:
10 spørgsmål: Marsvin der går sammen ?

Annonce