Nyt marsvin? skal/skal ikke {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg går med de overvejelser om jeg skal have mig et til marsvin.
Har to fantastiske søskende på 2 år og de går virkelig godt sammen. Men er så bange for at hvis den ene ville ende med at gå bort at den anden ville dø af sorg(kender et marsvin søskende par hvor det skete :(), de er utrolig tæt knyttet til hinanden, jeg kan ikke engang tage den ene op og ind i et andet rum (kun kort, de er ikke sepereret) flipper den som er tilbage i buret helt ud og leder efter den anden, jeg kan ikke nøjes med at tage den ene til dyrlæge, jeg SKAL tage dem begge med selvom det måske kun er den ene der fejler noget, de kan slet ikke klare at være væk fra hinanden.
Jeg mistede deres mor for et år siden og da det skete puttede de utrolig meget sammen og sådan ''trøstede'' hinanden, det ville jeg ikke have hvis den ene døde for så samme dag ville jeg skulle ud og finde en ny til den som er tilbage, og ved ikke om jeg personligt selv ville kunne holde til at miste mit marsvin en dag og samme dag være ude og finde et nyt, og tror også det må være stressende for marsvinene at miste en ven samme dag, som der dumper en ny ven ned i buret.
Jeg håber i kan forstå min mening og vil komme med et fornuftigt svar. dette emne rør mig mega meget og vil virkelig kun gøre det bedste for mine grise
nov 2014
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 4 Emner: 14 Svar: 97
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
apr 2012
Følger: 9 Følgere: 7 Gnavere: 3 Emner: 98 Svar: 471
Jeg ville ærligt have det bedst med at have de to alene men også som du siger hvis de 3 (hvis jeg købte et) er van til hinanden kan de trøste hinanden hvis den ene skulle gå bort tænker KUN på marsvinene ikke på om jeg lyster det for det skal bare ske hvis det er det der er bedste for mine grise
nov 2014
apr 2012
nov 2014
apr 2012
Moderen er tulle som du kan se i mit album.
apr 2012
nov 2014
apr 2012
tænker også hvis jeg stod i mine marsvin situation og fx mistede min kæreste og samme dag havde en ny mod min vilje så ville det da være hård og stressende. - håber virkelig ikke dette er volapyk snak for jer, mine marsvin er bare så vigtige for mig at de har det godt :$
nov 2014
apr 2012
Snakkede lige kort med en opdrætter og hun mener at mine to marsvin ikke vil tage godt imod den lille nye hvis jeg finder en da de jo er meget tætte? og tror hun har ret i de ting for de har altid gået sammen de to eller blot med trammer for hinanden så de er jo virkelig tætte.
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Jeg oplever yderst sjældent at en ny ikke accepteres af en flok uanset størrelse på flokken.
apr 2012
Begge mine marsvin er temmelig domminanser og derfor er jeg bange for at de ville rokke sig sammen mod den nye?
nov 2014
apr 2012
Nyt marsvin? skal/skal ikke