1.103 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Nyt marsvin? skal/skal ikke Nyt marsvin? skal/skal ikke

Hej alle
Jeg går med de overvejelser om jeg skal have mig et til marsvin.
Har to fantastiske søskende på 2 år og de går virkelig godt sammen. Men er så bange for at hvis den ene ville ende med at gå bort at den anden ville dø af sorg(kender et marsvin søskende par hvor det skete :(), de er utrolig tæt knyttet til hinanden, jeg kan ikke engang tage den ene op og ind i et andet rum (kun kort, de er ikke sepereret) flipper den som er tilbage i buret helt ud og leder efter den anden, jeg kan ikke nøjes med at tage den ene til dyrlæge, jeg SKAL tage dem begge med selvom det måske kun er den ene der fejler noget, de kan slet ikke klare at være væk fra hinanden.

Jeg mistede deres mor for et år siden og da det skete puttede de utrolig meget sammen og sådan ''trøstede'' hinanden, det ville jeg ikke have hvis den ene døde for så samme dag ville jeg skulle ud og finde en ny til den som er tilbage, og ved ikke om jeg personligt selv ville kunne holde til at miste mit marsvin en dag og samme dag være ude og finde et nyt, og tror også det må være stressende for marsvinene at miste en ven samme dag, som der dumper en ny ven ned i buret.

Jeg håber i kan forstå min mening og vil komme med et fornuftigt svar. dette emne rør mig mega meget og vil virkelig kun gøre det bedste for mine grise smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyt marsvin? skal/skal ikke
  • #1   12. nov 2014 Hvis du har lyst til at få et nyt marsvin, ligemeget hvad grunden er syntes jeg du skal gøre det! smiley Og så måske vænne dem alle 3 til at gå sammen så hvis det er den ene går bort kender den anden den så smiley

• #2   12. nov 2014 er det hanner eller hunner?

• #3   12. nov 2014 Jeg har en kastrat han og en pige smiley

Jeg ville ærligt have det bedst med at have de to alene men også som du siger hvis de 3 (hvis jeg købte et) er van til hinanden kan de trøste hinanden hvis den ene skulle gå bort tænker KUN på marsvinene ikke på om jeg lyster det for det skal bare ske hvis det er det der er bedste for mine grise smiley

• #4   12. nov 2014 Når okay, men hvor gamle er de? smiley

• #5   12. nov 2014 2 år smiley er klar over at jeg skal have en baby da min pige er lidt af en ''bitch'' og min han har først næsten lige opgivet at få dominansen.

• #6   12. nov 2014 Okay, hvor gamle plejer den race du har at blive?? og hvad race har du smiley

• #7   12. nov 2014 De er kæledyr, og har ingen stamtavle, moren var vi ret sikker på var english crested heller ikke med stamtavle men hun har alle tegne på det (bedømt af opdrætter) men de er rughåret begge to minder om teddyer. Jeg kender ikke faderen.
    Moderen er tulle som du kan se i mit album.

• #8   12. nov 2014 og marsvin bliver jo omkring 5-8 år

• #9   12. nov 2014 Hvis de kun er 2 år, og marsvin bliver omkring 5-8 år, så syntes jeg du skal bruge lidt tid på at finde en til, istedet for bare et købe en bare hurtigt, fordi det skal jo osse være en du selv bliver glad for smiley

• #10   12. nov 2014 Ja self kigger jeg med omhug efter den perfekte til deres personligheder smiley

tænker også hvis jeg stod i mine marsvin situation og fx mistede min kæreste og samme dag havde en ny mod min vilje så ville det da være hård og stressende. - håber virkelig ikke dette er volapyk snak for jer, mine marsvin er bare så vigtige for mig at de har det godt :$

• #11   12. nov 2014 Nej slet ikke, det er det samme med alle mine dyr, sætter altid dem før mig smiley men syntes du skal lede, og hvis du finder en der du bare bliver helt forelsket i så har du jo fundet den rette, du har jo massere af tid smiley

• #12   12. nov 2014 Ja smiley

Snakkede lige kort med en opdrætter og hun mener at mine to marsvin ikke vil tage godt imod den lille nye hvis jeg finder en da de jo er meget tætte? og tror hun har ret i de ting for de har altid gået sammen de to eller blot med trammer for hinanden så de er jo virkelig tætte.

• #14   12. nov 2014 Det vil jeg nu ikke give den opdrætter ret i...
    Jeg oplever yderst sjældent at en ny ikke accepteres af en flok uanset størrelse på flokken.

• #15   12. nov 2014 tænker også lidt på mig selv i den situation. Da jeg mistede mit første marsvin som var deres moder var jeg sønder knust i flere måneder og hvis det skete igen ved jeg ikke om jeg ville kunne bære at få et nyt marsvin samme dag..

Begge mine marsvin er temmelig domminanser og derfor er jeg bange for at de ville rokke sig sammen mod den nye?

• #17   12. nov 2014 det jo ikke sikkert buret er stort nok til de begge kan få plads med en dele væg.

• #18   12. nov 2014 mit bur er 75 x 150 så det burde være stort nok smiley

Kommentér på:
Nyt marsvin? skal/skal ikke

Annonce