2.868 visninger
|
Oprettet:
Må marsvin få... {{forumTopicSubject}}
Grene om vinteren (hvilke)?
Havregrød?
Knækbrød (grov)?
Fuldkornscornflakes?
Rugbrød?
Hvis nogen eventuelt har nogle gode opskrifter på godbidder, må i meget gerne skrive
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 103 Svar: 1.330
Havregrød? Hvorfor dælen skal de have det?
Nej igen knækbrød til marsvin, det giver dem intet.
Cornflakes? nej ALDRIG madprodukter til marsvin.
Heller ikke rugbrød.
Marsvin skal have hø ad libitum, piller med c-vitamin og grøntsager, de har ikke brug for mad produceret til mennesker.
Som godbidder kan man bruge frugt skåret i mindre stykker, husk dog at frugt er fyldt med sukker
dec 2011
Følger: 1 Gnavere: 6 Emner: 25 Svar: 158
Jeg tænkte mere på om de måtte få bøg, eg osv om vinteren.
Grunden til at jeg skriver havregrød er at mit ene marsvin en dag ''stjal'' noget som jeg tabte. Og jeg har bare hørt at knækbrød og rugbrød skulle være sundt
Med godbidder tænkte jeg mere på opskrifter på feks. nogle stænger, kugler osv..
apr 2010
Følger: 260 Følgere: 253 Gnavere: 7 Emner: 45 Svar: 470
apr 2010
Vores to mutter kommer og tigger, når vi spiser morgenmad. Der får de altid et par krummer hver MEN de må IKKE få birkes!
Af træer og buske, må de heller ikke få liguster og buskbom altså planter, som man ofte bruger til hække eller små klippede buske
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
dec 2011
Hvordan ser bøgetræer ud? Og er der andre træer udover frugttræer som er gode? Hvad med grantræer?
Begge mine marsvin er lidt tykke, så er det dumt at give dem havregrød?
Er der en liste over hvad de må få et sted? Det ville være lidt nemmere
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Hvis det "bare" er vand og havregryn der er varmet tror jeg ikke det gør noget..
Men hvis der først kommer salt, sukker og mælk i så tror jeg det ikke
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Så jeg kan slet ikke se formålet med det ej heller som godbid.
Som godbid kan man sagtens bruge noget grønt, eller grene eller lign. Eller endelig nogle gnaverkiks f.eks dem her: http://www.lux-shoppen.dk/gnaverkiks-p-1092.html#.VFzQVfmG-50
Dem bruger vi bla. til kaninen også. ellers kan man f.eks bruge vita kraft kuglerne dem er marsvin også meget glade for.
Angående grene hvor de ser ud osv. så kan du se her: http://www.von-sortfod.dk/artikel_naturensplanter.php
Siden bliver udvidet i takt med vi får taget billeder af mere og mere.
Jeg har også en grøtliste i pdf fil her: http://www.von-sortfod.dk/Artikler/fodring/Grontliste.pdf
Den bliver også udvidet i takt med jeg får kendskab til mere og får sat mere og mere på. Og der kommer flere forklaringer og mere info på hen af vejen.
apr 2010
Von Sortfod: Ved du om de må få hørfrø? Vores putter får nemlig et par små brødkrummer om morgenen, men indtil videre er vi gået udenom hørfrøene i grovbollerne, fordi vi ikke ved om de kan tåle dem
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
dec 2011
Og tak for de links, det var lige det jeg skulle bruge
Må marsvin få...