Egern bider sig ud af bur.. Egern bider sig ud af bur..
Hej gnavergalleri, er ny i gnaververdenen, og har et spørgsmål..
Jeg har anskaffet mig et jordegern, men han bliver ved med at slippe ud af sit bur, fordi han åbenbart kan bide sig igennem træmmerne..
Jeg tænkte på om det ikke var muligt at få ham til at stoppe med at bide i trammerne på en eller anden måde?
Fx som hvis man bider negle kan man putte noget på sine negle så det ikke smager så godt..
Er åben overfør bud, da jeg som sagt ikke har haft en gnaver før
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 808
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 11 Gnavere: 8 Emner: 8 Svar: 225
Den bedste måde at stoppe det på, er et større bur, og så med grene og en masse muligheder for aktivitet deri. Hvor stort er buret du har?
nov 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Fandt så ud af at han kunne klemme sig ud igennem tremmerne, mit løsning var at sætte noget hønsenet lignende rundt omkring buret, forstår bare ikke hvordan han kan bide igennem metallet, deraf mit spørgsmål om man på en måde kunne forhindre ham i at bide i buret..
nov 2014
Er mest bekymret for mine ledninger rundt omkring, da jeg lige har ofret en formue på et nyt anlæg..
apr 2010
Man kan godt lade den hoppe ud og ind som den vil, men den vil nok "flytte" udenfor buret så. Vi har ikke problemer med ledninger, men mine går heller ikke ude, uden opsyn, hvis de permanent skulle have lov til at gå ude, ville jeg nok sikre ledningerne
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Hvis buret er købt brugt kan der have siddet en gren der, der har bøjet tremmerne
nov 2014
Kan godt komme helt tæt på ham og nusse ham på ryggen fx, men ligeså snart han kan mærke jeg skal til at tage fat omkring ham løber han..
apr 2010
nov 2014
Det kan ikke lade sig gøre at fange ham, bare sådan..
apr 2010
Når hun slap fra mig skulle jeg samtidigt sørge for 2 gange hamsterspisende katte ikke nåede at opdage det
apr 2010
1. fang den med hænderne, kan godt lade sig gøre, hvis man får den op i et hjørne, men de kan satme bide til, hvis de ikke lige er enige med dig - handsker kan anbefales her.
2. hav buret stående åbent, og pres egernet over til buret, så kan man nogle gange få den til enten selv at kravle ind, eller hvis den kravler på lågen, så lukke lågen.
3. fang den med et stykke stof.
4. læg en sok ud, og når den så kravler ind i sokken, haps så den fanget og kan komme ind i buret.
- det er de metoder jeg mest har brugt når det er...
nov 2014
mar 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Gnavere: 1 Emner: 6 Svar: 21
Egern bider sig ud af bur..