1.010 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Mikkel H
Mikkel H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Egern bider sig ud af bur.. Egern bider sig ud af bur..

Hej gnavergalleri, er ny i gnaververdenen, og har et spørgsmål..
Jeg har anskaffet mig et jordegern, men han bliver ved med at slippe ud af sit bur, fordi han åbenbart kan bide sig igennem træmmerne..
Jeg tænkte på om det ikke var muligt at få ham til at stoppe med at bide i trammerne på en eller anden måde?
Fx som hvis man bider negle kan man putte noget på sine negle så det ikke smager så godt..
Er åben overfør bud, da jeg som sagt ikke har haft en gnaver før smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Egern bider sig ud af bur..
  • #1   5. nov 2014 Find et bedre bur.

• #2   5. nov 2014 Hvis han kan slippe ud af buret, så skal du jo have fat i et andet bur til ham smiley

• #3   5. nov 2014 Det må være buret den er galt med, hvis den kan bide sig ud af det.

Den bedste måde at stoppe det på, er et større bur, og så med grene og en masse muligheder for aktivitet deri. Hvor stort er buret du har?

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    nov 2014

#4   5. nov 2014 Problemet er at buret er rimelig stort vil tro det er 120 cm højt og 90x90 cm, og har kostet en del, ville være ked af at skulle udskifte det..
    Fandt så ud af at han kunne klemme sig ud igennem tremmerne, mit løsning var at sætte noget hønsenet lignende rundt omkring buret, forstår bare ikke hvordan han kan bide igennem metallet, deraf mit spørgsmål om man på en måde kunne forhindre ham i at bide i buret..

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    nov 2014

#5   5. nov 2014 Ville der være noget i vejen for at lade ham hoppe ind og ud som han har lyst?
    Er mest bekymret for mine ledninger rundt omkring, da jeg lige har ofret en formue på et nyt anlæg..

• #6   5. nov 2014 Har den en masse aktivitet i buret og en masse grene?

Man kan godt lade den hoppe ud og ind som den vil, men den vil nok "flytte" udenfor buret så. Vi har ikke problemer med ledninger, men mine går heller ikke ude, uden opsyn, hvis de permanent skulle have lov til at gå ude, ville jeg nok sikre ledningerne smiley

• #7   5. nov 2014 Hvis den kan klemme sig ud bider den sig jo reelt ikke ud. Og så er der ingen anden løsning end noget volierenet rundt om buret, hvis du vil beholde det.

• #8   5. nov 2014 At den klemmer sig ud betyder ikke den har bidt i det smiley

Hvis buret er købt brugt kan der have siddet en gren der, der har bøjet tremmerne smiley

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    nov 2014

#9   6. nov 2014 Hvordan får i jeres egern ind i buret, når han har været ude?
    Kan godt komme helt tæt på ham og nusse ham på ryggen fx, men ligeså snart han kan mærke jeg skal til at tage fat omkring ham løber han..

• #10   6. nov 2014 Jeg har ikke noget egetn.. Men da jeg havde hamster gad de heller ikke blive fanget.. Der galt det bare om at være hurtig uden at skade dyret smiley

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    nov 2014

#11   6. nov 2014 Et egern er fandme hurtigt..
    Det kan ikke lade sig gøre at fange ham, bare sådan..

• #12   6. nov 2014 Det er en roborowski dværghamster også smiley

Når hun slap fra mig skulle jeg samtidigt sørge for 2 gange hamsterspisende katte ikke nåede at opdage det smiley

• #13   6. nov 2014 Jeg har brugt flere måder.

1. fang den med hænderne, kan godt lade sig gøre, hvis man får den op i et hjørne, men de kan satme bide til, hvis de ikke lige er enige med dig - handsker kan anbefales her.

2. hav buret stående åbent, og pres egernet over til buret, så kan man nogle gange få den til enten selv at kravle ind, eller hvis den kravler på lågen, så lukke lågen.

3. fang den med et stykke stof.

4. læg en sok ud, og når den så kravler ind i sokken, haps så den fanget og kan komme ind i buret.

- det er de metoder jeg mest har brugt når det er...

• Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    nov 2014

#14   6. nov 2014 Mange tak for jeres svar (Y)

• #15   9. nov 2014 Har du prøvet med klicker træning? Det kan være en stor hjælp. Jeg har brugt klicker træning og det har hjulpet en del! Jeg kalder bare på hende klikker en gang og så sidder nu inde i buret. Det er lettere end man tror. Medmindre jeg har et meget lydigt egern?! Håber du kunne bruge mit svar smiley

Kommentér på:
Egern bider sig ud af bur..

Annonce