{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Ingen ophavsret...! {{forumTopicSubject}}

Jeg ville egentlig bare høre jeres mening.
Hvad synes I om, at man ikke må ha lov at vandmærke ens egne billeder, hvis man lægger dem op herinde?

Vandmærket fungerer jo lidt som at sætte punktum for ens ophavsret til billedet. Og GG fjerner jo den mulighed ved at forbyde vandmærkninger.
Vi vandmærker ALTID vores billeder.
Og det betyder at jeg ikke har lyst til at dele mine billeder herinde fordi jeg ik må vandmærke dem.
Det synes jeg faktisk er synd og skam.

Vi har gentagende gange oplevet at vores billeder er blevet stjålet - derfor vandmærket!

Det ku være spændende at starte en rolig debat om emnet.
Evt hvis en HA kom på banen med argumentet for hvorfor GG forbyder vandmærkninger.

I mine øjne er det dybt godnat at man ik må lægge sine egne vandmærkede billeder herind.
Jeg har retten til billedet - hvorfor må jeg så ikke sætte mit "mærke" på det inden jeg smider det på GG?

Hvad mener i andre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen ophavsret...!
  • #1   5. jul 2010 Jeg ligger logo på mine.. Det må du jo gerne, så længe der ikke er et "direkte" link til din evt. hjemmeside..

• #2   5. jul 2010 Nu gennemlæste jeg faktisk lige reglerne herinde omkring ophavsret

"1.6 Ophavsret
    Der er ophavsret på alle billeder.
    I forbindelse med oprettelse af billeder på siden, gives der samtidigt tilladelse til at billederne må vises frem på GnaverGalleri.dk og benyttes i alle dertilhørende services.
    Alle billeder der lægges ud på GnaverGalleri.dk skal være billeder man selv har taget eller har rettighed til at bruge. Indgår der billeder som er markeret med ”copyright”, andre logoer eller lign. og brugeren ikke direkte kan forbindes som ophavsretshaver, vil det medføre slettelse af billederne og i grove tilfælde, slettelse af den pågældende profil eller fotoalbum samt evt. dertilhørende brugerkonto.

Benyttelse af ovennævnte billeder vil under alle omstændigheder medføre en advarsel og besked om at fjerne de pågældende billeder straks.

Billeder der af brugeren lægges på GnaverGalleri.dk, forsynes automatisk med et logo tilhørende GnaverGalleri.dk "

Så jo - vi må faktisk godt ligge billeder herind med vores EGET vandmærke på smiley

• #3   5. jul 2010 kom også til at tænke på, at jeg jo faktisk har mit eget vandmærke på et bilelde af kong vinter - og det er ikke slettet, da det jo netop er "mit eget" vandmærke/jeg har selv rettighederne til at bruge det vandmærke...

så i teorien må man smide alle de billeder ind med vandmærke/copyright på - så længe man har brugsretten til billederne og har retten til at give GG ret til at bruge billedet

• #5   5. jul 2010 Hmm.. Så er det nok bare mig der har misforstået..
    Jamen så vil jeg da smide mine billeder herind smiley

• #7   5. jul 2010 Den regl er den samme på alle gallerierne..

Du må gerne skrive LUX på dine billeder..

Du må ikke skrive LUX shoppen da det så vil være reklame for jeres butik smiley

Jeg mener det er de gamle billeder jeg har brugt af mine rotter hvor der står Ratster Zoo på smiley

• #8   6. jul 2010 Super.. Så kan jeg smide de billeder ind der står LUX på - eller LUX Rotter eller LUX Marsvin.
    Det var egentlig også det jeg ville.
    Fantastisk smiley

• #9   6. jul 2010 JAAAAAAAAAA - Så kan du endelig dele Pinky med os smiley

Kommentér på:
Ingen ophavsret...!

Annonce