1.285 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Jimmy A
Jimmy A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9

Har lige købt Jordegern. Brug for råd. Har lige købt Jordegern. Brug for råd.

Har lige købt nyt jordegern idag (Chap)
Hun bor i et stort bur inde i stuen hvor der er varmt da jeg har hørt at de godt kan gå lidt i vinterhi hvis det bliver for koldt.
Da hun først kom ind i buret var hun meget nysgerrig og fløj rundt men efter 10-15 minutter og et par melorme (Som jeg havde lagt ind i buret til hende) lagde hun sig ned i sin redekasse.
Hun har nu ligget der det meste af dagen.
Er det normalt? Skal jeg bare give hende lidt tid til og vænne sig til sine nye omgivelser eller er der nogen ting man kan gøre?
Hun er købt i en dyrehandel og jeg har fået hendes gamle redekesse og legetøj med, tænker om jeg bare skal lade hende blive i sin redekasse indtil hun falder til, og se om hun måske er mere frisk imorgen eller om der er noget man kan gøre?
Har tænkt mig og vente en uges tid med og lade hende komme ud, og lige gøre hende vant til mig ved håndfodring osv. (Forhandleren siger hun er tam)

Det er en sibirisk egern og hun er 1 år gammel. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har lige købt Jordegern. Brug for råd.
  • #1   18. okt 2014 Der er en rigtig god bog der hedder Egern det kan betale sig at anskaffe og læse.
    Og ellers tror jeg egentlig du får mere ud af at kontakte foreningen aber.dk - de har med eksotiske pattedyr at gøre

• Jimmy A
    Jimmy A Tilmeldt:
    okt 2014

#2   18. okt 2014 Jeg har prøvet og været inde og skrive på 3 forskellige forums men alle er virkelig inaktive.
    Har læst meget op på hold af egern og har også snakket med dyreforhandleren, ville bare vide om det var normalt at den ikke kommer ud hele dagen når den lige er blevet flyttet.
    Tror jeg lader hende være til imorgen og ser om hun er friskere der og har vendt sig til sit nye sted og indtil da har jeg lagt lidt frugt ind til hende.

• #3   18. okt 2014 er de ikke normalt flokdyr ligesom marsvin...?
    måske hun gemmer sig fordi hun er alene?

• Jimmy A
    Jimmy A Tilmeldt:
    okt 2014

#4   18. okt 2014 Den sad alene i butikken, og har læst mig frem til at det ikke er flokdyr, tværtimod har jeg læst at hvis man sætter to i samme bur som ikke er søskende eller vokset op sammen så kan de blive aggressive overfor hinanden. smiley

• Jimmy A
    Jimmy A Tilmeldt:
    okt 2014

#5   18. okt 2014 Men altså i butikken var den vildt aktiv og fløj rundt, mistænker at den bare lige skal vende sig til de nye omgivelser..
    Må se hvad der sker, hvis der er nogen der har erfaringer må i meget gerne dele dem.. smiley

• #6   18. okt 2014 Nej, jordegern er ikke flokdyr som marsvin smiley

• #7   18. okt 2014 Åha jeg har ikke så meget erfaring med jordegern selv, men jeg kender en der har et, hendes skulle lige bruge et par dage til at falde til, så jeg tror det er helt normalt. Det skal jo lige vænne sig til omgivelser og dufte smiley

• Jimmy A
    Jimmy A Tilmeldt:
    okt 2014

#8   18. okt 2014 Det er sku en lettelse og høre..
    Ser på det imorgen og håber hun er faldet lidt til, ellers må jeg bare gi det tid..
    Mange tak for svaret smiley

• #9   18. okt 2014 nå ok, har kun set dem ude ved en én gang og der var de nemlig to, derfor jeg tænkte den måske savnede en ven

• Jimmy A
    Jimmy A Tilmeldt:
    okt 2014

#10   19. okt 2014 Den er stadigvæk meget sky idag, den eneste gang jeg har set den var da mig og en kammerat kom hjem efter ikke og ha været hjemme noget tid der var den ude men lige da vi kom ind skyndte den sig ind i sin redekasse igen..
    Har læst et sted at man skulle prøve og putte en brugt sok derind så den kan vende sig til ens lugt.. Så må vi se hvordan det går.

• #11   19. okt 2014 Ellers er fremgangsmåden ret ens ved alle dyr. Sæt dig ved buret og snak med den, så den lærer dig at kende. Hvis den kommer ud, så tilbyd guffer, gerne direkte fra hånden.
    Det vigtigste er, at den lærer at det er positivt når du er der.

Susan: de fleste egern kan holdes i par, men egentlig er se solitære.

• Ina
    Ina Tilmeldt:
    jul 2013

Gnavere: 1 Svar: 5
    #12   21. okt 2014 Jeg ved godt, at deguer ikke er jordegern, men min degu var meget afventende og reserveret de første par dage.
    Gav ham fra starten en aflagt kjole jeg havde haft på dagen inden, så den ikke var nyvasket.

Kiggede jævnligt til ham, og gav ham lidt havregryn, jordnødder osv. Efter kort tid spiste han af hånden, og nu er han lidt en mor-gris smiley

Kommentér på:
Har lige købt Jordegern. Brug for råd.

Annonce