Har lige købt Jordegern. Brug for råd. Har lige købt Jordegern. Brug for råd.
Har lige købt nyt jordegern idag (Chap)
Hun bor i et stort bur inde i stuen hvor der er varmt da jeg har hørt at de godt kan gå lidt i vinterhi hvis det bliver for koldt.
Da hun først kom ind i buret var hun meget nysgerrig og fløj rundt men efter 10-15 minutter og et par melorme (Som jeg havde lagt ind i buret til hende) lagde hun sig ned i sin redekasse.
Hun har nu ligget der det meste af dagen.
Er det normalt? Skal jeg bare give hende lidt tid til og vænne sig til sine nye omgivelser eller er der nogen ting man kan gøre?
Hun er købt i en dyrehandel og jeg har fået hendes gamle redekesse og legetøj med, tænker om jeg bare skal lade hende blive i sin redekasse indtil hun falder til, og se om hun måske er mere frisk imorgen eller om der er noget man kan gøre?
Har tænkt mig og vente en uges tid med og lade hende komme ud, og lige gøre hende vant til mig ved håndfodring osv. (Forhandleren siger hun er tam)
Det er en sibirisk egern og hun er 1 år gammel.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Og ellers tror jeg egentlig du får mere ud af at kontakte foreningen aber.dk - de har med eksotiske pattedyr at gøre
okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
Har læst meget op på hold af egern og har også snakket med dyreforhandleren, ville bare vide om det var normalt at den ikke kommer ud hele dagen når den lige er blevet flyttet.
Tror jeg lader hende være til imorgen og ser om hun er friskere der og har vendt sig til sit nye sted og indtil da har jeg lagt lidt frugt ind til hende.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
måske hun gemmer sig fordi hun er alene?
okt 2014
okt 2014
Må se hvad der sker, hvis der er nogen der har erfaringer må i meget gerne dele dem..
maj 2010
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 2 Svar: 72
okt 2014
Ser på det imorgen og håber hun er faldet lidt til, ellers må jeg bare gi det tid..
Mange tak for svaret
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
okt 2014
Har læst et sted at man skulle prøve og putte en brugt sok derind så den kan vende sig til ens lugt.. Så må vi se hvordan det går.
maj 2010
Det vigtigste er, at den lærer at det er positivt når du er der.
Susan: de fleste egern kan holdes i par, men egentlig er se solitære.
jul 2013
Gnavere: 1 Svar: 5
Gav ham fra starten en aflagt kjole jeg havde haft på dagen inden, så den ikke var nyvasket.
Kiggede jævnligt til ham, og gav ham lidt havregryn, jordnødder osv. Efter kort tid spiste han af hånden, og nu er han lidt en mor-gris
Har lige købt Jordegern. Brug for råd.