{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Fodring af kaniner :) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley
Jeg er ny herinde, og har lige fået min første kanin siden jeg var lille. Efter jeg har fået ham er jeg blevet mere og mere i tvivl om jeg fodre ham rigtig, da jeg læser så meget forskelligt hele tiden.
Så vil lige høre hvad jeres mening/erfaring er omkring fodring af kaniner, da jeg kun ønsker min lille baby skal have det godt, og få det han har brug for.

Lige pt. får en græs/mælkebøtte blade fra haven, gnaver fodre (det med lidt forskelligt i), enghø og så har jeg hængt en kalk sten op med kalk, mineraler og vitaminer i der aktivere ham og sliber hans tænder. Udover det får han engang i mellem gulerødder og en yougurt drops? Er jeg helt forkert på den?

Håber i vil hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fodring af kaniner :)
  • #1   26. sep 2014 Drop alt der hedder kalk- salt- og mineralsten. De skader mere end de gavner, og han har meget mere glæde at et par gode æblegrene og fri adgang til hø :).
    Foderet vil jeg anbefale du skifter ud med kaninpiller, korn (som jeg regner med der er i når du siger det er noget blandet noget?) er ikke godt for kaniner da det er ren stivelse.
    Yoghurt drops KAN gå en gang i mellem, men han vil sætte lige så stor pris på et stykke peberfrugt som er langt sundere :).
    Hvor meget giver du ham af foder?

• #2   26. sep 2014 hø så meget den kan spise.

Pillerne er vitaminpiller, og skal ikke bruges som hovedfoder...

Og så er kaniner veganere, dvs ingen kød, æg eller lign.

• #3   26. sep 2014 Sacha:
    Det lyder vidst til jeg skal ud og have taget den kalk sten fra igen, og have købt kaninpiller i morgen i stedet for det jeg har til ham nu. Hvilke grene er det? er der nogen bestemte de må få eller er det lige meget? smiley
    Hmm ved ikke 100% hvor meget fodre jeg giver ham, men han får ikke ret meget af gangen og han spiser ikke så meget af det når han også får græs osv smiley

Beltane:
    Hvilke piller mener du? smiley

• #4   26. sep 2014 Bøg, birk, æble, pære og hassel. Så er du på den sikre side.
    Hun mener helt rene kaninpiller (grøntpiller) uden alt muligt i.
    Og så bare fri adgang til hø og vand smiley og drop de der yoghurt-drops, brug æble og gulerods tern som godbidder i stedet for, eller lav dine egne. Hvis du søger på godbidder i forum, kommer der en masse opskrifter frem smiley

• #5   27. sep 2014 Så længe du ikke giver ham fri adgang til mad heller, som Beltane skriver er kaninpillerne kun et vitamintilskud. Kaniner kan, med rigtig kost, leve helt uden piller smiley

• #6   27. sep 2014 piller er kaninfoder piller, ikke et blandingsprodukt

• #8   28. sep 2014 Super tusind tak for jeres råd smiley

• #9   21. dec 2014 Med hensyn til kaninpiller vil jeg anbefale dig at købe dem på Petplanet.co.uk
    Der er kvalitetsmærker som Burgess og Selective til meget lave priser. Fragten til Danmark er dog 100,- men alt i alt kan det sagtens svare sig at købe foder m.m. derinde smiley

Har du andre spørgsmål er www.kaninhaandbogen.dk rigtig god, hvor der står en masse ting om kaninadfærd, toilettræning, aktivering og meget andet smiley

Kommentér på:
Fodring af kaniner :)

Annonce