{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.998 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Min kanin er blevet alene {{forumTopicSubject}}

Kære alle! Min mor kanin Tinka blev mor til to skønne guldklumper for snart 5 år siden da hun selv knap var 6 måneder gammel, hun har altid gået sammen med sine to unger, den ene unge Angel gik ulykkeligvis bort for omkring 8 måneder siden og vi er nu kommet i den ulykkelige situation at den anden unge Dæko gik bort igår smiley Tinka virket til at hun forstod hvad der var sket med Dæko da han havde ligget i buret da han fik det skidt, inden han blev bragt til dyrlægen hvor han dødet. Tinka spiste og drak igår og virket normal men idag har hun bare ligget i buret og rystet engang imellem, hendes afføring ser normal ud men jeg har hverken set hende spise eller drikke idag, jeg har prøvet at give hende agurk og mælkebøtter som hun normalt elsker men ingen af delene har hun ville have, jeg prøvet at tage hende med om i vores baghave hvor hun plejer at elske at løbe rundt og grave i jorden, det eneste hun gjorde var at hoppe hen i hjørnet af haven hvor hun lagde sig, og var ligeglad med at jeg kom hen og nusset hende. Jeg mistænker at hun muligvis er stresset/ked af det over pludselig at være alene. Hvad tror I? Hvis det skyldes stress hvad kan jeg så gøre? Og hvor længe vil hun være om at komme over sit tab af Dæko?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Min kanin er blevet alene
  • #2   24. sep 2014 Cecilie: Det var da en fuldstændig unødvendig kommentar, at du håber de var neutraliserede. Emnet handler jo ikke om problemer med at gå sammen, men om at den sidste kanin er efterladt alene nu.

Sandie: Min hunkanin døde for 2 måneder siden i en alder af 9 år. Hendes "mand" (neutraliseret han på 2 år) var faktisk ret påvirket af det i en måned derefter. Han ville ikke rigtig kæles med og holdt sig mest for sig selv, hvilket er meget usædvanligt for ham. Det skyldes nok både at jeg var trist, hvilket han kunne mærke og at han ikke længere kunne lugte hende (kaniner er jo sociale dyr). Men efter en måned begyndte han at blive normal igen og har været det lige siden smiley

Det være sagt, så når den anden kanin er død af noget du ikke ved hvad er, vil det være klogt at tage den tilbageværende til dyrlægen enten i dag hvis den ik har spist endnu eller hvis du ser nogen form for forværring, ala tynd mave.

Håber hun får det bedre smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #3   24. sep 2014 Mine kaniner bliver også deprimeret når de er skilt ad (ved fx sygdom). De er nød til at være sammen konstant, ellers bliver de inaktive og spiser eller drikker ikke.

Jeg synes du skal finde en ny ven til din kanin. Selvfølgelig en neutraliseret kanin, helst en han.

Kommentér på:
HJÆLP! Min kanin er blevet alene

Annonce